Dviejų tarpusavyje nesusijusių VŽ šaltinių teigimu, Lietuvos nekilnojamojo turto (NT) rinką žvalgo stambus naujas investuotojas, dirbantis mažmeninės prekybos srityje.
Pasak vz.lt, šis žaidėjas tikisi įžengti agresyviai ir greitai, tačiau bet kokia informacija, susijusi su „Aldi“ plėtros planais, yra visiškai slapta.
Teiravosi, ar parduodama „Norfa“
Lietuviško prekybos tinklo „Norfos mažmena“ savininkas Dainius Dundulis 15min tvirtino, kad prieš kelis mėnesius „Aldi“ prekybos tinklo atstovai buvo su juo susisiekę.
„Turėjau susisiekimą. Pasiteiravimą, kaip mums sekasi. Ko klausė? Ar svarstytume pardavimą“, – atskleidė D.Dundulis ir pridūrė, kad tai buvo labiau pasiteiravimas, o ne konkretus pasiūlymas.
Verslininkas tvirtino, kad jo atsakymas tuomet buvo, jog „kol kas ne“.
„Visada tokių minčių turime (apie pardavimą – 15min), tačiau šiuo metu dar ne laikas“, – tikino jis.
Paklaustas, ar realu, kad „Aldi“ gali ateiti į Lietuvą, D.Dundulis atsakė, kad „gal ir realu, bet negaliu už kitą pasakoti“.
Vis dėlto, jeigu naujas žaidėjas iš tiesų ateitų, D.Dundulis mano, kad kažkokių esminių pokyčių neįvyktų.
„Geriausia žiūrėti į praeitį, kas įvyko, kai atėjo paskutinis žaidėjas, kas buvo, kai prieš tai kiti atėjo. Atėjimo momentu kažkokių esminių pokyčių tikrai nebūna, galiu tik pajuokauti, kad „labai atpigo kalafiorai“, – teigė D.Dundulis.
Lietuvoje 2016 metais socialiniuose tinkluose nuvilnijo brangių kalafiorų skandalas. Tuometinis premjeras Algirdas Butkevičius buvo užsiminęs, kad tai galimai susiję su „Lidl“ atėjimu.
D.Dundulio nuomone, vietos rinkoje naujiems žaidėjams visada yra, tačiau kai į mažą rinką ateina daug įmonių, kažkurie žaidėjai gali pradėti dirbti nuostolingai.
Ekspertas: „Aldi“ į kitas rinkas žengia paskui „Lidl“
Mažmeninės prekybos ekspertas Justas Gavėnas 15min sakė, kad pats faktas jam nėra netikėtas, nes dažniausiai „Aldi“ į kitas rinkas žengia paskui „Lidl“. Tačiau jį stebina tai, kad sprendimas yra ganėtinai vėlyvas.
Kitas Vokietijos mažmenininkas „Lidl“ Lietuvoje pirmąją parduotuvę atidarė 2016-ųjų birželį.
„Tai rodo, kad pakankamai ilgai buvo tyrinėta rinka ir ne visai užtikrinti, ar spendimas pasiteisins“, – kalbėjo jis.
J.Gavėnas nesiėmė vertinti, kokią įtaką galėtų padaryti „Aldi“ atėjimas į Lietuvą. Tai esą priklausys nuo to, kokį formatą ir strategiją pasirinks mažmenininkė.
„Vietos nėra tiek daug, kad būtų galima stumdytis tarpusavyje ir būtų daug laisvų nišų. Reikia luktelti ir pažiūrėti, kokia bus pasirinkta strategija. Aš daugiau matau potencialo mažoms, express formato parduotuvėms, net ir centre. Turbūt labai geras pavyzdys japoniškos „7-Eleven“, kur vos ne kas šimtą metrų yra mažos parduotuvėlės, kur gali gauti pagrindines prekes“, – 15min sakė pašnekovas.
Anot J.Gavėno, „Aldi“ yra šiek tiek pigesnis ir paprastesnis prekybos tinklas negu „Lidl“.
Su kokiais sunkumais galėtų susidurti Vokietijos mažmenininkas?
Prekybos eksperto teigimu, tai priklausys nuo miestų, kuriuose jie pasirinks vykdyti plėtrą. Tačiau Vilniuje, J.Gavėnas net neabejoja, vienas iš sunkumų bus naujasis Bendrasis planas, kuris turėtų būti patvirtintas šiais metais.
„Jame yra daugiau ribojimų užstatymo intensyvumui gyvenvietėse. Bet tai priklausys nuo to, ar labiau eis į regionus, ar į miestus, ar tai bus parduotuvė prie įvažiavimų į miestus. Bet nemanau, kad bus lengvas tas kelias įeiti. „Lidl“ pavyzdys rodo, kad tik iš trečio karto pavyko sėkmingai perprasti rinką“, – tikino jis.