Metinė prenumerata tik 7,99 Eur! Karūnuokite savaitgalį kokybišku turiniu.
Išbandyti

I.Udovickis nekomentuoja sankcijų Baltarusijai poveikio, planuoja investicijas Latvijoje

Europos Sąjungai (ES) įvedus sankcijas prekybai baltarusiškomis kalio trąšomis, šalies trąšų gamintojos „Belaruskalij“ produkciją Klaipėdos uoste kraunančio Birių krovinių terminalo (BKT) pagrindinis savininkas Igoris Udovickis kol kas nekomentuoja, kaip tai paveiks bendrovės veiklą.
„Belaruskalij“ streikininkai
„Belaruskalij“ streikininkai / „Scanpix“/ITAR-TASS nuotr.

Tačiau Igoris Udovickis atskleidė planuojantis dideles investicijas į du projektus Latvijoje.

„Kol kas mes nesame pasirengę kažką komentuoti, yra neaiškių klausimų, kurie reikalauja patikslinimo“, – BNS penktadienį sakė I. Udovickis, paklaustas, kokios konkrečios trąšos negalės būti kraunamos per BKT, kiek krovinių ir pajamų praras įmonė.

„Mes viską aiškinsimės kitą savaitę“, – pridūrė jis, paklaustas apie sankcijų išlygą dėl dabar galiojančių kontraktų.

I. Udovickis taip pat nekomentavo, ar „Belaruskalij“ ketina parduoti savo valdomą BKT akcijų dalį.

„Mes neaptarinėjame akcininkų tarpusavio santykių“, – teigė didžiausias BKT akcininkas.

I. Udovickis nuo pernai lapkričio tiesiogiai valdo tik 5 proc. BKT akcijų, likusius 65 proc. jis perleido Latvijoje registruotai savo įmonei „Fortis Asset Management“. Paklaustas apie tokio sprendimo motyvus, verslininkas tikino, kad taip jis ketina pritraukti lėšų naujiems projektams.

„Aktyvų konsolidacija specializuotoje kompanijoje, valdančioje aktyvus, – tai būdas pritraukti ženklias lėšas, kurias aš planuoju nukreipti naujiems projektams įgyvendinti“, – atsakyme BNS teigė I.Udovickis.

„Yra numatomos ženklios investicijos, tačiau kol sutartys nėra sudarytos, kalbėti apie jas per anksti. Projektų (jų yra du) detalės yra komercinė paslaptis“, – paprašytas pakomentuoti išsamiau būsimas investicijas, sakė vienas BKT savininkų.

Anksčiau šią savaitę I. Udovickis BNS teigė, kad baltarusiškų krovinių praradimas sujauks tiek tarptautinius, tiek vidinius Lietuvos logistikos modelius, Lietuvos įmonės praras šimtus milijonų eurų pajamų, darbo gali netekti dešimtys tūkstančių darbuotojų.

Anot jo, BKT, netekęs baltarusiškų trąšų, galėtų persiorientuoti ir krauti kitus krovinius, pavyzdžiui, grūdus.

Pasak I. Udovickio, šiemet baltarusiškų kalio trąšų eksportas yra kur kas didesnis nei pernai, nes pasaulinėje rinkoje jaučiamas nemažas jų deficitas.

Pernai BKT perkrovė beveik 10,9 mln. tonų trąšų, 98 proc. jų buvo „Belaruskalij“ trąšos.

ES šią savaitę įvedė sankcijas septyniems Baltarusijos ekonomikos sektoriams, reaguodama į režimo pareigūnų veiksmus, gegužę Minske nutupdant į Vilnių skridusį „Ryanair“ orlaivį ir sulaikant opozicijos tinklaraštininką Ramaną Pratasevičių bei jo merginą Sofiją Sapegą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pastatus įdomiais daro ne tik fasadai: kodėl svarbu, kad jie galėtų pasakoti istorijas?
Reklama
Gal pats metas dalyvauti „Saulėlydžio“ sagos maratone? Visos dalys jau „Telia Play“ platformoje
Reklama
Parama gamtai gali būti ir tvaresnė, ir stilinga: „Lidl“ ir Lietuvos jūrų muziejus pristato unikalią suvenyrų kolekciją
Reklama
Išmanūs transporto infrastruktūros sprendimai – naujasis pažangos etapas pasitelkiant 5G
Užsisakykite
15min naujienlaiškius