Visgi tai buvo mažiau nei 1,68 mlrd. eurų grynieji nuostoliai, užfiksuoti per pirmuosius tris 2020 metų mėnesius, kai prasidėjo COVID-19 pandemija, sakoma IAG pelno ataskaitoje.
Grupė pridūrė, kad jos pajamos per pirmąjį šių metų ketvirtį sumažėjo 79 proc. iki 968 mln. eurų.
Ispanijos oro linijų bendrovę „Iberia“ bei Airijos „Aer Lingus“ valdančios grupės keleivių skaičius sumažėjo 87 proc., palyginti su tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais.
„Darome viską, kas įmanoma, kad sustiprintume savo konkurencingumą“, – pranešime apie pajamas teigė IAG vadovas Luisas Gallego.
Grupė savo rezultatus paskelbė praėjus dienai po to, kai varžovė „Air France-KLM“ pranešė pirmąjį ketvirtį patyrusi 1,5 mlrd. eurų grynuosius nuostolius.
Tarptautinės kelionės
IAG atsisakė pateikti prognozę 2021 metams, „atsižvelgdama į neapibrėžtumą dėl vyriausybių nustatytų kelionių apribojimų panaikinimo terminų ir išliekančio COVID-19 pandemijos poveikio bei trukmės“.
Didžiosios Britanijos vyriausybė penktadienį ketina paskelbti, į kurias užsienio šalis žmonės galės skristi nesilaikydami karantino reikalavimo.
JK nustatė datą – gegužės 17-ąją, – kai bus atnaujintos tarptautinės kelionės, naudojant „šviesoforo“ sistemą.
Pasak JK ministro pirmininko Boriso Johnsono vadovaujamos vyriausybės, kelionės šalys bus įvertinamos žalia, gintarine arba raudona spalvomis, atsižvelgiant į jose fiksuojamą viruso plitimą.
Tarptautinės kelionės į JK ir iš jos yra draudžiamos, išskyrus kelias leistinas priežastis. Tai sukėlė didžiulę paklausą vasaros atostogoms užsienyje.
„Esame visiškai įsitikinę, kad, kaip rodo moksliniai duomenys, galima saugiai pradėti kelionės“, – pajamų ataskaitoje pridūrė L.Gallego.
„Mes pasirengę skraidinti keleivius, bet reikia vyriausybės veiksmų“, – pridūrė jis.
L.Gallego paragino sukurti „kelionių koridorius be apribojimų tarp šalių, kuriose sėkmingai įgyvendinamos vakcinavimo kampanijos ir atliekami veiksmingi tyrimai, pavyzdžiui, JK ir JAV“.
Grupė vadovas pridūrė, kad reikia prieinamų ir paprastų tyrimų, gerai darbuotojais aprūpintų pasienio patikros punktų ir skaitmeninių tyrimų bei skiepijimo dokumentų.
„Šios priemonės leis vėl saugiai atverti mūsų sektorių“, – mano L. Gallego.
„Kelionių paklausa auga, o aviacija suvaidins svarbų vaidmenį atkuriant žmonių ryšius ir atgaivinant ekonomiką“, – pridūrė jis.
Dėl pandemijos IAG atsisakė apie 10 tūkst. darbo vietų „British Airways“ – beveik ketvirtadalio bendrovės darbo jėgos, – ir 500 darbo vietų „Aer Lingus“.
Tuo tarpu 2020 metais IAG patyrė rekordinius metinius grynuosius nuostolius, kurie siekė 6,9 mlrd. eurų.