Didėjantys atpigintos lietuviškos produkcijos pardavimai Lietuvos gamintojus nuteikia pozityviai, tačiau šios iniciatyvos vertę verslas skaičiuoja ne tik iš finansinės pusės.
15min pakalbino keletą bendrovių, prisijungusių prie lietuviškos produkcijos kainų mažinimo kampanijos „Išvien dėl Lietuvos“. Šįkart savo įžvalgomis apie patirtus karantino iššūkius bei priežastis, paskatinusias atpiginti savo produkciją, dalijasi bendrovių „Lukšių pieninė“, „Ustukių malūnas, „Dauparų žuvis“ bei „Rokiškio mėsinė“ atstovai.
„Lukšių pieninė“: nauda – ne tik materialinė, bet ir moralinė
Bendrovės „Lukšių pieninė“ komercijos direktorius Žygimantas Čiūta sako, kad dalyvavimas kampanijoje „Išvien dėl Lietuvos“ jau duoda rezultatų. Ir jie – ne tik finansiniai.
„Džiugina ne tik tai, kad padidėjo pardavimų kiekiai (daugiau nei 50 proc., lyginant tą patį praėjusį laikotarpį), išaugo pajamos, efektyvesnis ir produktų indentifikavimas. Bet ir tai, kad būdami sąlyginai nedideli gamintojai, lyginat su didžiosiomis Lietuvos pieno perdirbimo įmonėmis, galime prisidėti prie iniciatyvos, skatinančios auginti Lietuvos ekonomiką“, – sakė „Lukšių pieninė“ atstovas.
Pieno sektorius yra ilga procesų grandinė, kas reiškia, kad skatinant lietuviškų produktų pardavimus su „Lukšių pienine“ kartu žengia ir partnerių verslai: pakuočių gamintojai, rinkodaros įmonės, sudedamųjų gaminio dalių tiekėjai ir kiti.
„Kampanija „Išvien dėl Lietuvos“ mūsų įmonei leidžia išlikti konkurencingiems su importuojamomis prekėmis, kurios dažnu atveju būna pigesnės. Vis dėlto noriu pabrėžti, kad svarbiausias dalykas yra ne tai, kad vartotojas gauna momentinę naudą pasirinkdamas produktą už žemesnę kainą, bet tai, kad jis renkasi lietuvišką produktą, pasitiki Lietuvos gamintojų produkcija ir tuo pačiu pats prisideda prie Lietuvos ekonomikos augimo“, – apie visokeriopą naudą tiek įmonei, tiek ir pirkėjams sakė Ž.Čiūta, „Lukšių pieninės“ komercijos direktorius.
„Ustukių malūnas“: pirkdami lietuvišką prekę, pinigus paliekame Lietuvoje
Kampanijoje „Išvien dėl Lietuvos“ kartu su didžiaisiais Lietuvos gamintojais dalyvauja ir šeimos verslo įkurtas „Ustukių malūnas“.
„Suprantame šiuo metu iškilusius iššūkius, su kuriais susiduria tiek eilinis vartotojas, tiek gamintojas. Manome, kad tai yra teisinga iniciatyva, padedanti spręsti šias problemas. Koronavirusas ir su juo atėjęs karantinas smarkiai pristabdė mūsų darbų apimtis, ženkliai krito pardavimai tiek vietinėje rinkoje, o ypač eksporto. Taip pat papildomos atsargumo ir prevencinės priemonės, kurių teko imtis, smarkiai padidino veiklos kaštus. Dabar pagrindinis mūsų tikslas – išlaikyti ir skatinti lietuviškos produkcijos paklausą. Tai yra svarbu, kad galėtume išlaikyti kuo daugiau darbo vietų, kad gyventojai turėtų pajamas ir taip, kiek įmanoma, palaikytume ekonomiką. Vartodami lietuviškus produktus mes paliekame pinigus cirkuliuoti Lietuvoje, jie neiškeliauja užsienio kompanijoms, todėl galime tikėtis lengvesnio atsigavimo ateityje“, – savo nuomone pasidalino „Ustukių malūno“ pardavimų vadovas Kipras Uždavinys.
„Dauparų žuvis“: greta apyvartos didinimo, ne mažiau svarbi ir socialinė atsakomybė
Pamaryje įsikūrusi bendrovė „Dauparų žuvis“ – dar viena lietuviška įmonė, kuri yra prisijungusi prie kampanijos „Išvien dėl Lietuvos“ ir sumažinusi savo produkcijos kainas.
„Veiklos suvaržymų galbūt turėjome ir nedaug, bet karantinas mūsų įmonę visų pirma palietė dėl darbo jėgos. Iššūkių, kaip tęsti darbus, iškilo darbuotojams, kurie turi mažamečių vaikų, be to, turėjome darbuotojų ir iš Baltarusijos bei Ukrainos. Jie negalėjo Lietuvoje dirbti dėl visiems suprantamų priežasčių. Teko suvaldyti situaciją, kad gamyba nenutrūktų. Kita vertus, dėl karantino ne visiškai, bet šiek tiek prisidarė ir eksporto rinka. Eksporto rezultatai yra ženkliai prastesni“, – pasakoja „Dauparų žuvis“ komercijos direktoriaus Marius Overlingas.
Įvertinusi šias patirtis ir siekdama spartesnio Lietuvos ekonomikos atsigavimo įmonė prisijungė prie prekybos tinklo „Maxima“ inicijuotas kampanijos „Išvien dėl Lietuvos“. Pasak pašnekovo, greta asmeninių verslo tikslų – tokių kaip apyvartos didinimas, nemažiau svarbi ir socialinė atsakomybė.
„Pandemijos metu sumažėjo ne tik eksportas, bet ir vartojimas Lietuvoje. Todėl vienas iš motyvų (prisijungti prie kampanijos „Išvien dėl Lietuvos“) ir buvo tas, jog norime greičiau grąžinti apyvartas. Kitas dalykas – kad Lietuvos žmonės galėtų pigiau įsigyti žuvies gaminius ir vartojimas greičiau grįžtų į senas vėžes. Dauguma lietuvių yra nukentėję nuo koronaviruso. Kai kurie buvo prastovose, kiti neteko darbų. Aš pats savo aplinkoje turiu senjorų – teko jiems padėti. Todėl dabar norisi sudaryti galimybes visiems pirkti lietuvišką produkciją sumažintomis kainomis“, – sakė „Dauparų žuvis“ komercijos direktorius M.Overlingas.
Pasak jo, įmonei nemažiau svarbu ir tai, jog tai darydami pirkėjai palaiko ir Lietuvos gamintojus.
„Pradinis rezultatas jau matosi – didesni pardavimai. Akcijoje dalyvaujančius produktus žmonės daugiau perka“, – džiaugėsi pašnekovas.
„Rokiškio mėsinė“: dabar turime būti vieningi
Krizinės situacijos labai dažnai padeda įvertinti, o kartais – ir perdėlioti įmonių vertybes. Su tuo sutinka ir bendrovės „Rokiškio mėsinė“ generalinis direktorius Justinas Kanopa. Jo teigimu, šiuo metu yra tas laikas, kada vieningai su kitais Lietuvos gamintojais ir gyventojais, galima prisidėti ir įveikti COVID-19 pandemijos sukeltus ekonominius rūpesčius.
„Suprantame, kad daugeliui gyventojų COVID-19 sukėlė finansinių sunkumų, tad sumažindami produktų kainas, prisidedame prie mūsų lojalių klientų finansinio atsigavimo“, – sakė jis.
Pasakodamas apie koronaviruso pandemijos pateiktus iššūkius, „Rokiškio mėsinė“ vadovas teigė, jog svarbiausia įmonei buvo apsaugoti darbuotojus. Dėl to imtasi visų reikalingų priemonių.
„Taip pat labai svarbu buvo užtikrinti tiekimo grandinės stabilumą, kad įvykdytume visus klientų užsakymus. Galime pasidžiaugti, jog skaitmenizavome verslo procesus: sklandžiai vyko nuotolinis darbas komandose, veikė elektroninė parduotuvė „e-krautuvė.lt“ Rokiškio rajone“, – pasakojo „Rokiškio mėsinės“ generalinis direktorius.
Kartu su kitais Lietuvos gamintojais kai kuriuos savo produktus pigiau parduodanti „Rokiškio mėsinė“ neabejoja, jog iniciatyvos „Išvien dėl Lietuvos“ rezultatai bus netrumpalaikiai.
„Skatinti lietuviškos produkcijos paklausą itin svarbu pandemijos periodu, nes šių veiksmų pagalba galime išlaikyti darbo vietas, atlyginimus, bei užtikrinti saugumą ir stabilumą mūsų darbuotojams. Be to, taip visi kartu prisidedame prie šalies ekonomikos atsigavimo. Kaip įmonė, tikimės, kad augs lietuviškos produkcijos paklausa, padaugės ją perkančių žmonių kiekis, didės vartotojų lojalumas „Rokiškio mėsinės“ prekės ženklui“, – teigė J.Kanopa.
Kartu su „Maxima“ kampanijoje „Išvien dėl Lietuvos“ dalyvauja: „Acorus Calamus“, „Agaras“, „Alvo prekyba“, „Arimex“, „AR Maistas“, „Arvi kalakutai“, „Askovita“, „Baltic Champs“, „Biovela-Utenos mėsa“, „Crabro“, „Cosmoway“, „Daivida“, „Daisena“, „Daumantai“, „Dauparų žuvis“, „Dehidra“, „Delikatesas“, „Desė“, „Dora“, „Dzūkija“, „Eckes-Granini Lietuva“, „Edega“, „Elmera“, „Fazer Lietuva“, „Galinta ir partneriai“, „Geld Baltic“, „Geralda“, „Grigeo“, „Groward Group“, „Gudobelė“, „Gusania“, „Iceco žuvis“, „Kaišiadorių paukštynas“, „Kalnapilio-Tauro grupė“, „Kauno grūdai“, „Kavinuko prekyba“, „Kavos bankas“, „Kėdainių konservų fabrikas“, „Kietaviškių gausa“, „KIKA LT“, „Klaipėdos duona“, „Klaipėdos mėsinė“, „Klaipėdos pienas“, „Klingai“, „Krekenavos agrofirma“, „Lesta“, „Norvelita“, „Liūtukas ir Ko“, „Lukšių pieninė“, „Malsena“, „Mantinga“, „Mondelez Baltic“, „MV GROUP Production“, „Nematekas“, „Pieno žvaigždės“, „Rinkuškiai“, „Rokiškio pienas“, „Rusnės žuvis“, „Rūta“, „Salpronė“, „Samsonas“, „BIOK“, „Saldva“, „Sauda“, „Skinija“, „Skonis ir kvapas“, „Straikas“, „Švenčionių vaistažolės“, „Švyturys-Utenos alus“, „Tavijuta“, „Ustukių malūnas“, „Vičiūnai“, „Vikeda“, „Varėnos pienelis“, „Vilkyškių pieninė“, „Vilniaus paukštynas“, „Vilniaus Pergale“, „Vilniaus konservai“, „Volfas Engelman“, „Žemaitijos pienas“.