„Ignitis grupė“ atnaujina sutartis su vidiniu paslaugų centru

Energetikos bendrovė „Ignitis grupė“ atsisako vidaus sandorių tarp įmonės „Ignitis grupės paslaugų centras“ ir kitų grupei priklausančių bendrovių ir juos pakeičia viešųjų pirkimų sutartimis.
„Ignitis grupė"
„Ignitis grupė" / Arno Strumilos / 15min nuotr.

„Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) ir „Ignitis gamyba“ buvo paskutinės grupės įmonės, kurios praėjusiais metais dar vykdė vidaus sandorius su „Ignitis grupės paslaugų centru“ (GPC). Visos kitos „Ignitis grupei“ priklausančios įmonės, kurioms yra taikomi viešųjų pirkimų reikalavimai, sutartis su „Ignitis grupės paslaugų centru“ sudaro vykdydamos viešuosius neskelbiamus pirkimus. ESO ir „Ignitis gamyba“ iki šiol iš „Ignitis grupės paslaugų centro“ vidaus sandorių būdu pirktas verslo palaikymo paslaugas dabar įsigys viešųjų pirkimų būdu. Dėl to ESO sudarė 12 naujų 24 mėnesių trukmės sutarčių, kurių vertė – 30,8 mln. eurų, iš kurių didžiąją dalį sudaro IT paslaugų (23,7 mln. eurų), apskaitos ir pirkimų organizavimo bei vykdymo paslaugų (1,8 ir 1,7 mln. eurų) teikimo sutartys. „Ignitis gamyba“ sudarė 13 naujų 24 mėnesių trukmės paslaugų teikimo sutarčių už 1,9 mln. eurų.

Pagrindinė priežastis, kodėl keičiamas sutarčių sudarymo būdas, yra teisinis reikalavimas, kad paslaugas teikianti įmonė – šiuo atveju „Ignitis grupės paslaugų centras“ – per pastaruosius trejus metus turi gauti daugiau kaip 80 proc. vidutinių pajamų iš ją kontroliuojančių ir atitinkamą įstatyme numatytą statusą turinčių grupės įmonių. GPC šio reikalavimo nebeatitinka, tačiau grupės įmonėms būtinos kokybiškos centralizuotos paslaugos, todėl dabar jos įsigyjamos kitu teisės aktuose numatytu – viešųjų pirkimų būdu.

Atkreiptinas dėmesys ir į tai, kad visoms grupės įmonėms reikalingų paslaugų apimties išorės tiekėjai negali teikti dėl techninių priežasčių, tokių kaip paslaugų teikimui reikalingų sistemų suderinamumas, tarpusavio sąsajos ir integracija, kas būtina užtikrinant perkamų paslaugų funkcinį tinkamumą ir nepertraukiamumą. Be to dalis „Ignitis grupės“ įmonių yra laikomos nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbiomis įmonėmis, o jų veikloje naudojama konfidenciali bei viešai neatskleista informacija, kurios atskleidimas gali kelti įvairių rizikų, taip pat grupės įmonėms keliami kibernetinio saugumo ir kiti įstatymuose nustatyti reikalavimai. Todėl itin svarbu, kad įmonė „Ignitis grupės paslaugų centras“ yra laikoma atitinkančia nacionalinio saugumo interesus ir gali kitoms grupės įmonėms teikti visas reikiamas paslaugas bei užtikrinti joms keliamų reikalavimų įgyvendinimą.

„Ignitis grupės paslaugų centro“ darbuotojai teikia grupės įmonėms verslo aptarnavimo paslaugas, taip pat koordinuoja pagal poreikį centralizuotai viešųjų pirkimų būdu įsigytas išorės tiekėjų paslaugas, kurių prireikia iškilus papildomų resursų ar specifinių kompetencijų poreikiui. Grupės įmonėms toks modelis yra naudingas, nes nereikia bendrovėse įdarbinti tų sričių darbuotojų, kurių teikiamas paslaugas pagal poreikį gauna centralizuotai, taip pat nereikia tiesiogiai administruoti sutarčių su išorės tiekėjais, dėl ko taupomi kaštai. Be to, grupės įmonės su GPC sudaromų sutarčių pagrindu atsiskaito ne tik už šios bendrovės, bet ir už centralizuotai per paslaugų centrą įsigytas išorės partnerių paslaugas. Taigi, šis sutarčių sudarymo būdo pokytis „Ignitis grupės“ įmonėms užtikrina, kad įmonės gautų paslaugas tiek iš GPC, tiek ir iš trečiųjų šalių.

Įmonių grupių vidinių paslaugų centrų praktika yra plačiai taikoma pasauliniu mastu. Siekiant šį modelį įgyvendinti „Ignitis grupėje“ , dar 2010 m. buvo įsteigta bendrovė „Technologijų ir inovacijų centras”, teikusi IT paslaugas, o 2014 m. veiklą pradėjo įmonė „Verslo aptarnavimo centras“, grupės įmonėms pradėjusi teikti daugumą su verslo aptarnavimu susijusių paslaugų (buhalterinės apskaitos, teisės, darbo santykių administravimo, komunikacijos ir kt.). Abi minėtos įmonės buvo sujungtos ir nuo 2020 m. visas iki tol teiktas verslo aptarnavimo paslaugas „Ignitis grupės“ įmonėms teikia „Ignitis grupės paslaugų centras“. Tokiu būdu, kai visos grupės įmonės naudojasi vidinio paslaugų centro paslaugomis, yra užtikrinamas centralizuotų paslaugų sinergijos efektas, suteikiantis Grupės įmonėms kaštų efektyvumą bei konkurencinį pranašumą. Tai taip pat užtikrina vieningus procesus, padeda optimizuoti aptarnavimo paslaugų funkcijas ir nuolat gerinti jų kokybę.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų