IKEA, „Lenovo“ ir kitų įmonių prekės vis dar įstrigusios Sueco kanale

Nors „Ever Given“ laivas Sueco kanalo jau nebeblokuoja, šio incidento sukelta krizė dar nesibaigė. Įmonės priverstos tęsti teisinį mūšį, tikėdamosis susigrąžinti šimtus milijonų dolerių vertas prekes, kurios vis dar įstrigusios sulaikytame konteineriniame laive, rašo CNN. Tarp prekių neatgaunančių įmonių – ir žinomi vardai.
Laivas „Ever green“ sueco kanale
Laivas „Ever green“ sueco kanale / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

IKEA ir „Lenovo“ yra tarp tų kompanijų, kurių produktai įstrigę Japonijai priklausančiame laive – tame pačiame, kuris kovo mėnesį šešias dienas buvo užblokavęs Sueco kanalą.

IKEA CNN sakė, kad laive įstrigo gana įvairūs produktai. „Lenovo“ taip pat patvirtino, kad laive yra jiems priklausančių prekių ir teigė, kad ieško būdų jas atgauti.

„Scanpix“ nuotr./IKEA
„Scanpix“ nuotr./IKEA

Tarp užsakymų negalinčių atgauti įmonių yra ir mažesnių, tokių, kaip Jungtinės Karalystės dviračių gamintojas „Pearson 1860“ ar dėvimas antklodes gaminantis „Snuggy“.

„Nededame daug vilčių sulaukti savo atsargų šiemet ir nors jos yra apdraustos, spėjame, kad labai maža tikimybė sulaukti atsiskaitymo artimiausiais mėnesiais, jei ne metais“, – CNN sakė Willas Pearsonas, „Pearson 1860“ direktorius.

Jo įmonė laive turi prekių, vertų 100 tūkst. dolerių.

„Snuggy“ bendraįkūrėjas Jackas Griffiths sako, kad per 550 tūkst. dolerių vertės perkamiausių produktų įstrigę laive. Šis verslas per metus atlieka tik du didelius užsakymus – pastarasis buvo skirtas išsiversti iki žiemos. J.Griffiths teigia, kad prekių vėlavimas reiškia, kad jog verslas susiduria su dideliais grynųjų pinigų srautų trikdžiais.

Kaip rašo „The Guardian“, laive įstrigę įvairiausių prekių – nuo citrinų, bambuko ūglių ir tofu iki maudymosi kostiumėlių ir stovyklavimo įrangos. Savo užsakymų neatgauna daugybė bendrovių.

Kelios įmonės, kurių produktai vis dar „Ever Given“ laive CNN sakė, kad jos paliktos nežinioje dėl savo prekių likimo, kol dar tęsiasi teisinės procedūros. Jos neįtraukiamos į derybas ir dėl prekių atgavimo.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Laivas „Ever green“ sueco kanale
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Laivas „Ever green“ sueco kanale

Net jei bus pasiektas susitarimas, kompanijos ar jų draudėjai greičiausiai bus palikti nežinioje dėl kompensacijos dydžio. Įmonės gali būti priverstos mokėti pagal jūrų teisės principą, vadinamą „bendruoju vidurkiu“, kuris reikalauja, kad šalys, dalyvaujančios kelionėje, nuostolių atveju proporcingai pasidalintų išlaidas. Šio principo šaknys glūdi jūrų prekybą reglamentuojančiose taisyklėse, kurias Rodo gyventojai nustatė daugiau nei prieš tūkstantmetį metų.

„Jei kas nors (šiuo atveju laivo savininkas) patiria nenumatytų išlaidų, visi prašomi prisidėti“, – sako Jai Sharma, advokatų kontoros „Clyde & Co.“ prarastų krovinių vadovas, atstovaujantis įmonėms ir draudikams, turintiems daugiau kaip 100 mln. dolerių vertės krovinių „Ever Given“ laive.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Sueco kanalą konteinerinis laivas „Ever Given“ buvo užblokavęs šešias dienas
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Sueco kanalą konteinerinis laivas „Ever Given“ buvo užblokavęs šešias dienas

Firma skaičiuoja, kad bendra laive esančių prekių vertė – nuo 600 iki 700 milijonų dolerių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis