„Kaip ir daugelis kitų pramonės šakų, „Ikea“ ir toliau susiduria su dideliais transporto ir žaliavų apribojimais, didinančiais sąnaudas, o artimiausioje ateityje nenumatoma, kad padėtis pagerės“, – sakoma patronuojančiosios bendrovės „Ingka Group“, kuriai priklauso 90 procentų „Ikea“ parduotuvių, pranešime.
Šios didesnės išlaidos, kurios dažniausiai jaučiamos Šiaurės Amerikoje ir Europoje, dabar turės būti perkeltos klientams, pridūrė ji.
„Vidutinis „Ingka“ grupės planuojamas kainų padidėjimas visame pasaulyje sieks apie 9 proc., o skirtumai įvairiose šalyse ir kainų augimo intervale atspindės vietos infliacijos spaudimą, įskaitant prekių ir tiekimo grandinės problemas“, – teigė „Ingka“ grupė.
Bendrovės teigimu, „Ikea“ franšizės davėja – „Inter Ikea Group“ – per 2021 metus dėl šių logistinių problemų, kurias paaštrino po pirmojo pandemijos etapo išaugusi paklausa, patyrė 250 mln. eurų išlaidų.
Praėjusį mėnesį „Inter Ikea“ grupė pranešė, kad jos metinis pelnas sumažėjo 17 proc. ir tai paaiškino staigiu transporto ir žaliavų kainų augimu.
Konteinerių vežimo kainos prasidėjus pandemijai pasiekė rekordinį lyg dėl sutrikusios jūrų logistikos.
Tuo pačiu metu „Inter Ikea Group“ pranešė, kad per metus pardavimai išaugo 25,6 mlrd. eurų – 8 procentais.
Tačiau pasaulinis energijos kainų šuolis, tiekimo grandinės kliūtys ir auganti paklausa paskatino staigią infliaciją.
Euro zonoje metų infliacija lapkritį siekė 4,9 proc. – rekordinį lygį nuo bendros valiutos įvedimo 1999 metais.
Jungtinėse Valstijose kainos praėjusį mėnesį pakilo 6,8 proc., palyginti su 2020 metų lapkričio mėn., ir tai buvo sparčiausias tempas per 39 metus.