Ilgos ir brangios darbuotojo paieškos kartais būna bevaisės

Nedarbas Lietuvoje mažėja. Tą rodo ne tik statistika, bet ir faktas, kad darbdaviai vis aktyviau ieško naujų darbuotojų. Tačiau pastarųjų rasti nėra lengva, o ir radus kartais darbuotojo ir darbavio lūkesčiai nesutampa.
Sėdima darbo vieta
Sėdima darbo vieta / Shutterstock nuotr.

Lietuvos darbo biržos duomenimis, šiuo metu Lietuvoje yra  beveik 193 tūkst. bedarbių. Per metus bedarbių skaičius sumažėjo 0,5 proc. Nors ir iš lėto, įmonės vis drąsiau ir aktyviau kuria darbo vietas. Lapkritį Lietuvoje įdarbinta 14,5 tūkst. bedarbių.

Tačiau personalo specialistai tikina, kad darbdavių vargai nepasibaigia vos tik suradus darbuotoją – su juo reikia ilgai ir kantriai dirbti pirmaisiais jo darbo mėnesiais.

Darbo sutartis – tik pradžia

„Danske Bank“ šiemet sukūrė 350 naujų vietų, nes buvo įkurtas banko grupės paslaugų centras. 

„Šiemet naujų darbuotojų paieška banke buvo labai aktyvi, tam skyrėme daug dėmesio, laiko ir resursų. Laisvų darbo vietų anonsavimui be tradicinių priemonių pasitelkėme socialinę žiniasklaidą, taip pat padėjo esamų darbuotojų rekomendacijos, – sakė „Danske Bank“ Personalo tarnybos direktorė Jūratė Dacienė. – Ieškant darbuotojų, pirmiausia buvo kreipiamas dėmesys į asmens vidinę motyvaciją siekti užsibrėžtų tikslų bei realistišką situacijos vertinimą.“

Tačiau, pasak jos, darbo sutarčių su kriterijus atitikusiais kandidatais pasirašymu viskas tik prasideda – darbdavio atsakomybė yra darbuotoją įvesti į bendrovę, jos struktūrą, supažindinti su darbo aplinka, produktais ir paslaugomis, kolegomis.

Verslo valdymo konsultacijų ir mokymo bendrovės „OVC Consulting“ vyr. konsultantė Almanta Jakštaitė Vinkuvienė aiškino, kad darbuotojo negalima palikti likimo valiai jo darbo pradžioje.

„Kol darbuotojas taps visaverčiu kolektyvo nariu, gali trukti nuo kelių mėnesių iki vienerių metų ar dar ilgiau – tai priklauso nuo darbo pobūdžio, tačiau taip pat ir nuo darbuotojo bei darbdavio santykių, – sako A. Jakštaitė-Vinkuvienė. – Įvedant darbuotoją svarbiausia yra nesivadovauti taisykle „įmestas į vandenį pats turi išplaukti“, nes taip ne pačiu tinkamiausiu būdu eikvojamas laikas, energija, emocijos, o taip pat ir pinigai.“

Daugiau klausosi nei klausinėja

„Pirmosios darbo dienos yra skiriamos susipažinimui – nuo pat pradžių žmogus turi jaustis gerai, ir taip natūraliai įsilieti į komandą, pasijusti organizacijos dalimi“, – pasakoja J.Dacienė.

Pasak jos, pradėjus dirbti naujoje vietoje, informacijos, su kuria reikia susipažinti, tikrai daug, todėl iš pradžių darbuotojui tenka daugiau klausytis nei klausinėti: „Vis dėlto svarbu siekti, kad keliami reikalavimai dėl darbo turinio bei siekiamo rezultato būtų aiškūs, o su darbuotoju būtų kuriamas ir plėtojamas abipusis ryšys.“

Prarasti darbuotoją nesunku

Darbo naujoje bendrovėje pradžia – jautrus periodas beveik kiekvienam žmogui, kai jam svarbu vienu metu pateisinti iškeltus reikalavimus ir lūkesčius, o taip pat pasijusti vertinamu vadovo ir kolegų.

Pasak A.Jakštaitės-Vinkuvienės, darbuotojui ir darbdaviui svarbu vis aptarti aktualius ir abiems pusėms rūpimus klausimus ar tam tikrus nesklandumus, problemines situacijas. Visa tai sukuria sąlygas geram bendrovės ir darbuotojo santykiui ir tolesniam tikrajam įsitraukimui į darbą. 

Kiekvienas naujas darbuotojas turi būti supažindinamas su darbo sistema, pagal kurią žinotų, ko iš jo tikimasi ir reikalaujama, tuo pačiu būtų apibrėžiama, kaip bus vertinamas atliktas darbas.

A.Jakštaitės-Vinkuvienės teigimu, pasitaiko, jog daug pastangų, dėmesio ir finansų skyrusi reikiamo darbuotojo susiradimui, bendrovė netrukus jį praranda dėl to, kad įvedimo laikotarpiu neskiria pakankamai dėmesio.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Aukščiausios klasės kavos aparatai: ar verta į juos investuoti?
Reklama
Įspūdingi baldai šiuolaikinei svetainei: TOP 5 pasirinkimai