„Projektas yra netipinis dėl savo specifikos, o Lietuvos geležinkeliams tokia rentgeno kontrolės sistema yra pirmoji. Jai įrengti reikės apie 15 metrų detektoriaus bokšto, greitintuvo patalpų ir apsauginių sienučių. Viena iš esminių užduočių – ne tik suprojektuoti ir įrengti reikiamą infrastruktūrą, bet ir užtikrinti saugias naudojimosi rentgeno sistema sąlygas. Todėl aktyviai dirbame su rangovu, projekto partneriu – Muitinės departamentu, įrangos gamintoju, siekdami kaip įmanoma greičiau įgyvendinti projektą“, – teigia Karolis Sankovski, „LTG Infra“ generalinis direktorius.
Muitinės departamentui pasirašius 3,8 mln. eurų su PVM vertės sutartį su „Nuctech Warsaw“ dėl rentgeno įrangos įsigijimo Kenos muitinėje, „LTG Infra“ gavo rentgeno įrangos gamintojo reikalavimus infrastruktūrai įrengti. Lapkričio 8 dieną „LTG Infra“ paskelbė infrastruktūros rentgeno kontrolės sistemai Kenos geležinkelio stotyje įrengimo konkursą, kurį laimėjo „Autokausta“.
Pagal sutarties reikalavimus rangovas – „Autokausta“ – turės atlikti statinio projektavimo ir statybos darbus. Planuojama rentgeno kontrolės sistemą įrengti dar iki 2022 metų rugsėjo mėnesio.
„Įgyvendindami šį inovatyvų ir šiuolaikišką projektą, džiaugiamės, kad galime prisidėti prie Lietuvos geležinkelių infrastruktūros plėtros ir gerinimo darbų. Nors šis objektas nėra didelis savo apimtimi, tačiau savo paskirtimi svarbus visai Lietuvai“, – sako Juozas Kriaučiūnas, „Autokausta“ direktorius.