„Mes surandame viešąsias įstaigas, valstybines įmones, kurios turi dilemą, iššūkį – joms reikia skaitmeninio produkto ar inovacijos. Tada ieškome, kas jį Lietuvoje gali jiems sukurti arba jau turi, juos suvedame, padedame jiems susikalbėti ir nusipirkti paslaugą“, – pristatydama 2023–2025 metų agentūros veiklos strategiją žurnalistams trečiadienį teigė R.Stragienė.
Anot jos, daug dėmesio numatoma skirti smulkioms ir vidutinėms įmonėms, kurių yra apie 100 tūkst.
„(Labiau orientuosimės – BNS) į smulkias ir vidutines įmones, kurių Lietuvoje yra maždaug 100 tūkstančių vienetų – vienos užsidaro, kitos atsidaro, bet jų yra labai daug“, – sakė R.Stragienė.
„Inovacijas pagrinde užaugina ir įdiegia didelės įmonės, bet reikia suvokti, kad Lietuvoje labai daug smulkaus verslo, kuriam reikia padėti. Kartais tiesiog duoti žinią, įgūdį, kontaktą ir jam nedaug reikia, kad jis paaugtų“, – pridūrė ji.
Pasak ekonomikos ir inovacijų ministrės Aušrinės Armonaitės, norima, jog Inovacijų agentūra ateityje taptų kompetencijų centru.
Antradienį pristatytoje praėjusią savaitę patvirtintoje trejų metų strategijoje numatytas inovacijų ekosistemos vystymas, verslo produktyvumo didinimas, eksporto transformacija, į klientus orientuotos paslaugos.
Joje numatyta, kad moksliniams tyrimams ir eksperimentinei plėtrai (MTEP) tenkanti išlaidų dalis 2025 metais siektų 0,8 proc., o 2030-ais – 1,3 proc. nuo šalies bendrojo vidaus produkto (BVP, 2021 metais – 0,55 proc.).
Tuo metu 2021 metais 72,4 proc. Europos Sąjungos (ES) vidurkio siekusį Lietuvos įmonių produktyvumą 2025 metais norimą padidinti iki 85 proc., o 2030-aisiais – iki 100 proc.
Aukštųjų technologijų prekių ir žinioms imlių paslaugų dalį lietuviškos kilmės eksporte 2025 metais norima padidinti iki 26,5 proc., o 2030 metais – iki 30 proc. (2021 metais – 14,4 proc.).
Inovacijų agentūra pradėjo veikti 2022-ųjų balandį prie Lietuvos verslo paramos agentūros prijungus viešąją įstaigą „Versli Lietuva“ ir perduodant Mokslo, inovacijų ir technologijos agentūros (MITA) inovacinės veiklos funkcijas.
Agentūros veiklos sritys – technologijų ir inovacijų sričių, smulkiojo ir vidutinio verslo plėtra, palankios aplinkos verslui kūrimas, verslumo, eksporto skatinimas, verslo tarptautiškumo plėtra.