Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Internautai „Grigeo“ gaminamai produkcijai skelbia karą, bet parduotuvėse to nejusti

Po „Grigeo Klaipėda“ sukeltos Kuršių marių taršos skandalo apie „Grigeo“ produkcijos pirkimo sustabdymą jau pranešė prekybos tinklai „Iki“, „Norfa“, „Senukai“. Socialiniuose tinkluose tai viena populiariausių diskusijų temų. Kai kurie gyventojai tikina nebepirksiantys „Grite“ produkcijos – internete sklinda grotažymė #neperkuGrites. Tačiau bent kol kas prekybos tinklai nepastebi rekordiškai sumažėjusių pardavimų.
„Grite“ produkcija prekybos centre
„Grite“ produkcija prekybos centre / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Į bendrovės „Grigeo Klaipėda“ sukeltą Kuršių marių taršos skandalą netruko sureaguoti prekybos tinklai. 15min trečiadienį skelbė, kad prekybos tinklas „Iki“ stabdo „Grigeo“ produkcijos pirkimą. Ketvirtadienį paaiškėjo kad tą daro statybos, remonto ir buities prekių parduotuvių tinklas „Senukai“ bei prekybos tinklas „Norfa“. Daugiau apie tai ČIA.

Socialiniuose tinkluose ėmė plisti grotažymė #neperkuGrites ir raginimai nebepirkti „Grigeo“ gaminamos „Grite“ produkcijos (tualetinio popieriaus, servetėlių, nosinių ir kt.).

VIDEO: Grigiškėse susirinkę piketuotojai skandavo „Gėda Grigeo“ ir žadėjo nepirkti produkcijos

„Atsidėkokime #GRIGEO nebesirinkdami #Grite prekės ženklo. #neperkuGrites“, – feisbuke skelbė vilnietis Rokas Černauskis.

„Turint omenyje, kokia jau dabar padaryta žala pasaulio klimatui ir aplinkai, kas vyksta Australijoje ir kitose šalyse, nebeužtenka gyventojams tik šiukšlių rūšiavimo. Į vartojimą turi būti pažiūrėta labai sąmoningai ties kiekvienu produktu, paslauga. Negalima leisti tokių šiurkščių nusižengimų aplinkai. Kovodami prieš visus tokius atvejus turime mažinti verslo įtaką klimatui“, – savo komentarą jis aiškino 15min.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./„Grite“ produkcija prekybos centre
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./„Grite“ produkcija prekybos centre

Pardavimai labai nepasikeitė

Nepaisant to, prekybos tinklų atstovai 15min teigė, kad „Grigeo“ produkcijos pardavimai antradienį (kai buvo pranešta apie teisėsaugininkų atliktą tyrimą) ir trečiadienį, lyginant su įprastu laikotarpiu, labai nepasikeitė.

„Šiomis sausio dienomis, palyginti su pernai tuo pačiu laikotarpiu, „Grigeo“ produkcijos pardavimai mūsų tinklo parduotuvėse yra panašūs, žymių pokyčių kol kas nepastebime“, – ketvirtadienį komentavo prekybos tinklo „Maxima“ komunikacijos ir korporacinių reikalų departamento direktorė Ernesta Dapkienė.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./„Grite“ produkcija prekybos centre
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./„Grite“ produkcija prekybos centre

„Jokių ženklių pokyčių nepastebėjome“, – nedaugžodžiavo prekybos tinklo „Norfa“ atstovas spaudai Darius Ryliškis.

Prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovė Indrė Baltrušaitienė teigė, kad apie „Grigeo“ produkcijos pardavimų pokyčius komentuoti dar labai anksti, jų kol kas nėra.

„Dėl produkcijos pirkimo sustabdymo sprendimas priimtas tik vakar popiet. Prekyba vyksta iš turimų likučių (sandėlyje ir parduotuvėse), kurie atskirose parduotuvėse gali baigtis skirtingu metu. Iš esmės higieninio popieriaus kategorijoje „Grigeo“ yra stiprus lyderis, visgi mums šioje situacijoje svarbiau aukščiausi verslo etikos standartai“, – tikino ji.

Higieninio popieriaus kategorijoje „Grigeo“ yra stiprus lyderis, visgi mums šioje situacijoje svarbiau aukščiausi verslo etikos standartai, – teigė „Iki“ atstovė.

Tuo tarpu prekybos tinklo „Rimi“ viešųjų ryšių vadovė Renata Keršienė teigė, kad negali atskleisti informacijos apie konkrečių prekių ženklų pardavimus.

„Toks ribojimas galioja tiek įprastomis aplinkybėmis, tiek ypatingais atvejais, kaip šis“, – informavo ji.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./„Grite“ produkcija prekybos centre
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./„Grite“ produkcija prekybos centre

Ekspertas: svarbesnis prekybos tinklų vaidmuo

Mažmeninės prekybos ekspertas Justas Gavėnas 15min sako, kad kilę įmonių skandalai visada turi įtakos dviem pusėms – vartotojams ir prekybos tinklams.

Pasak jo, prekybos tinklų reakcija yra kur kas svarbesnė, nes jie priima sprendimą, kad ta produkcija nebus prekiaujama apskritai ir vartotojas neturės galimybės jos įsigyti.

„Kalbant apie vartotojus, tai yra labiau kiekvieno žmogaus moralinis vertinimas. Gali, aišku, susikurti tam tikros kritinės masės, kooperuotis, nepirkti kažkokių dalykų, bet, mano supratimu, tai dažniausiai būna tokie lozungu paremti šūkiai, kurie labai greitai praeina“, – 15min kalbėjo J.Gavėnas.

Asmeninio archyvo nuotr./Justas Gavėnas
Asmeninio archyvo nuotr./Justas Gavėnas

15min jau rašė, kad nuo antradienio „Rimi“ prekybos tinklo parduotuvėse tualetinis popierius „Grite“ pardavinėjamas žemesne kaina nei įprastai. Ar po kilusio skandalo pigiau parduoti „Grigeo“ produktų nenuspręs ir kitos prekybos vietos?

„Dabar vyksta dviejų tipų akcijos. Vienos yra planuotos arba gali būti tik sakoma, kad yra planuotos, o kitos akcijos, pavyzdžiui, tie patys „Senukai“ šiuo metu tiesiog išpardavinėja paskutinius likučius iš lentynų tam, kad nereikėtų grąžinimų daryti“, – sakė J.Gavėnas.

Kalbant apie nukainotas „Grigeo“ prekinio ženklo prekes, mažmeninės prekybos ekspertas sako, kad gyventojų elgesys išsiskirs.

„Dalis vartotojų, kurie vertybiniu pagrindu mažiausiai žiūri, turbūt, kad su didžiausiu džiaugsmu nusipirks puse kainos pigiau tam tikrų priemonių, kiti boikotuos net ir esant didelei nuolaidai“, – mano jis.

Dalis vartotojų, kurie vertybiniu pagrindu mažiausiai žiūri, turbūt, kad su didžiausiu džiaugsmu nusipirks puse kainos pigiau tam tikrų priemonių, kiti boikotuos net ir esant didelei nuolaidai, – sakė J.Gavėnas.

G.Pangonis spaudos konferencijoje atsiprašinėjo

„Grigeo“ įmonių grupės prezidentas Gintautas Pangonis ketvirtadienį vykusioje spaudos konferencijoje paklaustas, kaip vertina būsimą protestą ir raginimus socialiniuose tinkluose boikotuoti „Grigeo“ gaminamą produkciją, atsiprašinėjo.

„(...) Tai yra, sakykime, mums skaudu, bet... atsiprašau aš ir visuomenės, atsiprašau visų kitų ir tikiuosi, kad žmonės tai supras. Tai tikrai nebuvo kažkaip tai, sakykime, toleruojama ir panašiai“, – kalbėjo G.Pangonis.

Jo teigimu, maždaug apie 40-50 proc. „Grigeo“ pagaminamos „Grite“ prekiniu ženklu pažymėtos produkcijos parduodama Lietuvoje.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Gintautas Pangonis
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Gintautas Pangonis

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais