„Invegos“ 20-mečiui – išskirtinė menininkės Agnės Kišonaitės instaliacija prie Baltojo tilto

Lapkričio 29 d. „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA) švenčia veiklos dvidešimtmetį, šią progą įmonė nutarė paminėti įprasmindama savo veiklą meno kūriniu – didžiule menininkės Agnės Kišonaitės instaliacija. Prie Baltojo tilto Vilniuje esanti meno instaliacija dieną džiugins vilniečius ryškiomis spalvomis, o naktį – švies iš toli. Kelių dešimtmečių veiklą, platų finansinių priemonių spektrą ir didžiulį užaugintų verslų skaičių atspindės kalnų motyvas. Menininkė tikina, kad užduotis nebuvo lengva, bet jai patinka iššūkiai, o tai buvo – tikra savirealizacija.
Agnė Kišonaitė
Agnė Kišonaitė

Džiaugiasi rezultatu

Menininkė A. Kišonaitė pasakoja, kad su verslo idėjomis dirba jau ne vienus metus, tačiau ši užduotis nebuvo paprasta. Meninės instaliacijos vizija pradėjo kurtis dar vasarą, įdomu tai, kad jau buvo beveik apsistota prie sprendimo, jog „Invegos“ dvidešimtmetį atspindės miestas. „Vieną rytą aš pabudau ir supratau – ne, turiu kitą mintį. Suvokiau, kad tai būtent ji. Man patinka turėti laiko vizijai apmąstyti, nemėgstu to daryti paskubomis, noriu gerai įvertinti poreikį, mintį, apgalvoti ją iš visų pusių. Prie šio projekto dirbome su visa „Invegos“ komanda, jie vienbalsiai pasitiko naująją idėją, tai – kalnai, jų viršūnės“, – kalbėjo menininkė.

Asmeninio arch. nuotr./Agnės Kišonaitės eskizai
Asmeninio arch. nuotr./Agnės Kišonaitės eskizai

„Atspindėti tokios didelės įmonės augimą nebuvo paprasta, nes norėjome atkreipti dėmesį į ne vieną dalyką – 20 gyvavimo metų, skirtingas priemones, finansuotus verslus. Norėjome, kad visa tai įgautų prasmę, bendrą stilistiką, taigi užduotis sunki, tikrai teko pasukti galvą“, – įvertino instaliacijos autorė.

Prie šio projekto dirbome su visa „Invegos“ komanda, jie vienbalsiai pasitiko naująją idėją, tai – kalnai, jų viršūnės“

50 m ilgio ir 100 m pločio instaliacijos, įsitaisiusios prie Baltojo tilto, viziją menininkė brandino apie tris mėnesius: „Man pavyko su šia instaliacija atspindėti kiekvienus įmonės metus ir jos augimą. Instaliacijoje pavaizduota 21 kalnų eilė, jos atspindi pačius metus, o viršūnių skaičius simbolizuos priemonių, teiktų tais metais, skaičių. Viskas prasidėjo nuo dviejų priemonių, o pastaraisiais metais įmonė jų turėjo po 35. Siekėme į instaliaciją įtraukti ir verslus, kurie yra gavę finansavimą. Čia vėlgi matome didžiulį augimą – pirmais metais buvo finansuoti 28 verslai, o praėjusiais metais – 2020-ais – per 12 tūkst. Juos visus mes atspindėsime tokiais augaliukais su veidrodėlių ir atšvaitų viršūnėlėmis“, – apie pačią idėją ir instaliacijos mintį kalbėjo jos autorė.

A.Kišonaitė pabrėžė, kad visada atkreipia dėmesį į aplinką, kurioje gyvens jos kūrinys. „Man svarbu, kad jis neužgožtų vaizdo, bet būtų matomas. Šiuo atveju, „Invegos“ dvidešimties metų instaliacija visa švies – naktį bus matoma iš toli, o dieną atkreips dėmesį savo ryškiomis spalvomis. Bus matoma iš visų pusių. Pagalvojau, kad prie Baltojo tilto labai daug aukštų pastatų, todėl kūrinys bus labai gerai matomas ir iš viršaus“, – dėstė pašnekovė.

Menininkė džiaugiasi, kad tiek „Invegos“, tiek jos viziją pavyko išpildyti taip, kaip norėta: „Aš sakyčiau, kad tai yra visiškai mano savirealizacija. Tai nėra, kad „Invega“ atėjo ir sako – mes norime instaliacijos, sugalvok kalnus. Tai yra meninis darbas, aš, gavusi labai daug informacijos, kokia tai yra įmonė, ko ji pasiekė, turėjau įprasminti tai menine išraiška.“

Reikšmingas įvykis

„Sutikime, kad įmonei švęsti 20 m. sukaktį yra išties reikšmingas įvykis. Todėl to neminėti net ir esant sudėtingoms sąlygoms tikrai nesinorėjo. Matėme, kiek reikšmingų darbų INVEGAI pavyko nuveikti per tuos 20 metų – faktiškai sukūrėme ir įgyvendinome visiškai naują verslo finansavimo modelį, atnešusį labai konkrečią pridėtinę vertę verslams ir šalies ekonomikai – pristatėme finansines priemones, kurios nėra išdalijamos negrįžtamai, o gali būti naudojamos ilgai ir tie patys pinigai gali suktis rinkoje kelis kartus.

Matėme, kiek reikšmingų darbų INVEGAI pavyko nuveikti per tuos 20 metų – faktiškai sukūrėme ir įgyvendinome visiškai naują verslo finansavimo modelį.

Taigi apie tvarumą ir efektyvumą galvojome jau seniai. Beje, mūsų kurtomis ir įgyvendinamomis finansinėmis priemonėmis žavisi ir Europos Komisija ir net mokosi iš mūsų“, – apie įmonės veiklą kalbėjo INVEGOS marketingo vadovė Asta Slapšienė. Taigi, pasak jos, įmonei natūraliai kilo mintis įamžinti savo pasiekimus ir kartu padėkoti visiems verslams ir partneriams už bendradarbiavimą.

„Invegos“ nuotr./Asta Slapšienė
„Invegos“ nuotr./Asta Slapšienė

A.Slapšienės teigimu, ieškota būdo, kaip paminėti įmonės dvidešimtmetį ne tradicinėmis žinutėmis ar pranešimais. Be to, į procesą labai norėta įtraukti menininkus, kuriems šis metas tikrai sunkus. Taigi pasikvietusi kūrybos ekspertus ir surėmusi galvas komanda rado sprendimą – savo pasiekimus, įmonės ir kartu verslo finansavimo istoriją pateikti tam tikra meno forma. Kitaip sakant, nusprendė savo turimus duomenis paversti konkrečiu kūnu. O koks jis galėtų būti, atsakymą padėjo surasti menininkė Agnė Kišonaitė.

„Mūsų išsakytos mintys menininkę Agnę Kišonaitę labai sudomino ir kartu tai buvo tikras iššūkis – kiek žinau, jai nebuvo tekę dirbti su tokiomis užduotimis, kai skaičius ir įvykius reikia paversti menu. Tačiau Agnė labai kūrybinga ir konceptuali – ji turi Dievo dovaną greitai sukurti idėją ir gana tiksliai mene pavaizduoti net ir pačius keisčiausius objektus. Jos pasiūlyta meno forma mums iškart patiko“, – tikino A.Slapšienė.

Instaliacija, pasak INVEGA atstovės, siekta trijų tikslų: pirmiausia norėta atkreipti dėmesį į tai, kokį indėlį šalies ekonomikai ir verslams gali per 20 veiklos metų padaryti viena viešojo sektoriaus įmonė, šiuo atveju konkrečiai INVEGA – labai tikslingai kurdama novatoriškas finansines priemones ir jas įgyvendindama.

„Juk per visą INVEGOS veiklos gyvenimą net 47 tūkst. verslo projektų gavo vienokią ar kitokią finansinę pagalbą, į juos investuota daugiau nei 2 mlrd. eurų. INVEGOS sukurtos finansavimo priemonės per 20 metų leido pritraukti daugiau nei 1.4 mlrd. eurų privataus kapitalo lėšų. O pasakyti tai vien skaičiais šiandien neužtenka. Tikiu, kad tikrai ne viena viešojo sektoriaus įmonė turi kuo didžiuotis, tik gal per mažai tai viešina“, – kalbėjo marketingo vadovė.

Antra, pabrėžė A.Slapšienė, šia instaliacija INVEGA labai nori padėkoti verslams ir partneriams už ilgametį bendradarbiavimą ir tikėjimą tuo, ką INVEGA daro. O trečia, įmonė visiems Lietuvos gyventojams nori sukurti mažytę šviečiančią šventę šiuo šventiniu laikotarpiu ir taip paminėti INVEGOS 20-metį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis