– Esate viena iš tų pavyzdinių įmonių, kuri stengiasi mažinti transporto paliekamą pėdsaką gamtai. Kokiomis priemonėmis siekiate savo tikslų?
– Nuolatos stebime naujausias technologijas ir naujoves bei investuojame į tvaresnių sprendimų paiešką.
Dar 2017 m. buvome viena pirmųjų bendrovių Europoje užsisakiusi „Tesla“ vilkiką, tačiau ši bendrovė dar ir šiandien jų negamina.
Mūsų veiklos pagrindas – ilgo nuotolio sunkių krovinių pervežimai tarptautiniais maršrutais.
Todėl daugiausia dėmesio skiriame pėdsako gamtai, kurį palieka mūsų vilkikai veždami maistą, vaistus ar kitas svarbias prekes, mažinimui.
Taip pat išbandome ir LNG degalų naudojimą, nors svarstome, ar artimiausiu metu tai taps plačiai prieinama dominuojančia technologija.
Tikėtina, jog industrija vis dar yra tvarių sprendimų paieškos ir eksperimentų kelyje ir dar teks palūkėti esminio technologinio pokyčio.
Apie tvarią lyderystę
– Teko girdėti, kad elektrą naudojate tik iš atsinaujinančių energijos šaltinių, prašau papasakokite, kodėl jūsų įmonei svarbūs ekologiški ir tvarūs sprendimai?
– Būdami atsakingais visuomenės dalyviais suprantame, jog turime būti lyderiai, nukreipiantys logistikos verslą tvaresnio elgesio link. Mums svarbus visų logistikos grandinėje dirbančių asmenų įsitraukimas.
Asmeniškai tikiu, jog nuosekliai dirbdami ir investuodami galime pasiekti, kad ateityje krovinių pervežimas būtų be pėdsako gamtai. „Girteka“ siekia būti pirmąja, kuriai pavyks tai padaryti.
Nors siekis judėti link ekologiškesnio rytojaus skamba kaip žodžių žaismas, tačiau svarbu suprasti, kad nepamatuoti sprendimai ilgalaike prasme negali būti tvarūs.
Dėl šios priežasties imamės judėti link mažesnį pėdsaką paliekančio transporto kompleksiškai.
Šalia esamų iniciatyvų skaitmenizuoti procesus, atnaujinti vilkikų parką, investuoti į vairuotojų mokymą bei skatinti tvaraus elgesio kultūrą nuolat investuojame ir išbandome naujausias technologijas, leidžiančias mažinti paliekamą pėdsaką gamtoje – tarp jų LNG, HVO degalus, nepaisant to, jog ne visose šalyse tam paruošta infrastruktūra.
- Kiek šiuo metu tvarus įmonės vilkikų parkas?
- „Girteka Logistics“ valdo daugiau nei 9 tūkst. krovininių automobilių parką. Jame esantys vilkikai – ne senesni nei 3 metų.
Visi jie modernūs, aprūpinti naujausiomis technologijomis ir išskiriantys mažiausią įmanomą kiekį anglies dioksido, taigi, draugiški aplinkai.
Didžioji jų dalis atitinka ir „Euro 6“ standartą, kuriam priskiriamos švarios ir gamtą tausojančios transporto priemonės.
Ne mažiau svarbus poveikiui gamtai yra maršrutų optimizavimas. Šiuo metu „Girteka Logistics“ įgyvendinamas bene didžiausios apimties verslo skaitmenizacijos projektas Lietuvoje ateityje leis dar tiksliau suplanuoti maršrutus. Sumažėjus įveikiamoms distancijoms, mažės ir aplinkai daromos žalos kiekis.
Gamta laimi pasirinkus tvaresnį krovinių gabenimo kelią
– Kaip pervežant krovinius prie „tuščių kilometrų” mažinimo prisideda dirbtinis intelektas?
– Šiuo metu „Girteka Logistics“ įgyvendinamas bene didžiausios apimties verslo skaitmenizacijos projektas. Jau netrukus tai leis dar tiksliau suplanuoti maršrutus. Sumažėjus įveikiamoms distancijoms, mažės ir aplinkai daromos žalos kiekis.
– Teko girdėti, kad savo įmonės praktikoje pasitelkiate ir tvarius degalus, t.y. hidrintą augalinį aliejų (HVO).
– Bendradarbiaudami su savo klientais – žymiausiais pasaulio prekių ženklais – nuolat ieškome tvaresnių pervežimo sprendimų. HVO degalų naudojimas yra viena iš priemonių, kurią bandome tam tikruose maršrutuose.
– Kuo Lietuvai svarbus intermodalinis krovinių pervežimas?
– Plėtojant intermodalinius pervežimus dalį laiko kroviniai gabenami keliais, o likusią dalį – traukiniais ar keltais. Krovinį išlaikant toje pačioje puspriekabėje pavyksta sumažinti išskiriamo anglies dioksido kiekį.
Dėl šios priežasties iki 2025 metų net 20 proc. ilgų distancijų pervežimų „Girteka Logistics“ planuoja vykdyti būtent geležinkeliais ir keltais.
Tvaresnio transporto link
– Kokius tikslus įmonė sau kelia artimiausiais metais?
- „Girteka“ įmonių grupės veikloje tvarumas integruotas jau į patį verslo modelį – darnią veiklą sudaro mūsų žingsniai mažinti išmetamųjų dujų kiekį, rūpintis daugiau kaip 20 tūkst. kolegų darbo aplinka ir sąlygomis bei didinti saugumą keliuose, kuriais naudojamės visi kartu.
Būdami European Clean Trucking Alliance (ECTA) dalimi, drauge su kitais nariais įsipareigojame nuolat gerinti savo veiklą ir ieškoti efektyvių būdų, kurie padėtų minimizuoti transporto emisijos kiekį Europos keliuose.
Skaičiuojama, jog šiuo metu vilkikai sudaro apie 2 proc. visų transportų priemonių keliuose. Deja, jie išskiria net 22 proc. anglies dvideginio visame kelių transporte ES šalyse.
Tad siekdami įgyvendinti Paryžiaus susitarimo dėl klimato kaitos reikalavimus, privalome imtis strateginių veiksmų siekdami atsisakyti transporto priemonių, išskiriančių anglies dvideginį.
Norėdami įgyvendinti šį siekį, investuojame į transporto parko atnaujinimą naudodami tik pačius moderniausius, mažiausią įmanomą anglies dvideginio kiekį išskiriančius vilkikus, vystome intermodalinių pervežimų linijas ir kt.
Taip pat kartu su partneriais siekiame šio tikslo įgyvendinimui skirti daugiau svarbos pasitelkę Europos švarių pervežimų aljansą.
– Kiek jūsų įmonei reikšmingas ekologiškas vairavimas? Kokią pridėtinę vertę jis kuria visuomenėje?
– 18 tūkst. saugiai, atsakingai ir ekologiškai vairuoti išmokytų įmonės darbuotojų galėtų tapti sektinu pavyzdžiu ir kitiems eismo dalyviams.
Projekte „EKO lyga“ dalyvaujančių vairuotojų įgūdžiai pagal numatytus kriterijus vertinami kiekvieno reiso metu.
Transporto priemonėse integruota moderni įranga fiksuoja vidutinį vairavimo greitį, stabdymo įpročius, variklio apkrovą, autopiloto funkcijos efektyvumą, poilsio laiką ir daugelį kitų, su atsakingu ir ekologišku vairavimu susijusių, parametrų.
Na, o per numatytą laiką savo grupėje geriausių rezultatų pasiekę vairuotojai apdovanojami poilsine kelione.