Paslaugų sektorius galimybių pasą sutiko dvejopais jausmais

Nuo pirmadienio daugumoje prekių ir paslaugų teikimo vietų pradėjo veikti galimybių pasas. Paslaugų sektoriaus atstovai sako, kad dėl to praras dalį klientų, tačiau kartu pabrėžia – geriau dirbti taip, negu visai užsidaryti, kaip per karantiną. Apie tai laidoje „15/15“ – pokalbis su Viešbučių ir restoranų asociacijos prezidente Evalda Šiškauskiene ir Kirpėjų ir grožio specialistų asociacijos prezidente Jolanta Mačiuliene.

– Ponia Jolanta, jūsų noriu paklausti, su kokia nuotaika pasitiko šiandien, pirmadienį, kirpėjai ir grožio specialistai?

– Mano rytas iš tikrųjų buvo darbingas, kadangi aš jau žinojau, kad šiandien yra ta lemtingoji diena, kai reikės reikalauti galimybių paso, tai prieš registruojant klientes iš karto informavau, kad būtų labai smagu, jog jos turėtų ar telefone, ar išsispausdinusios galimybių pasus. Mums labai puikiai pavyko tai išspręsti, kadangi tai nėra kažkoks masinis apsipirkimo procesas.

Linkiu kolegoms nesinervinti, priprasti prie galimybių paso, nes manau, kad kažkurį laiką mums su juo teks draugauti.

Aš įsivaizduoju, kad ir kolegos šiandien lygiai taip pat padarė tą pačią tvarką. Be abejo, įsivaizduoju, kad bus sudėtingiau ten, kur yra didesnis darbuotojų skaičius vienu metu. Tai šiek tiek užims laiko. O aš linkiu visiems kolegoms nebesinervinti, priprasti prie šio naujojo mūsų galimybių paso, nes manau, kad kažkurį laiką mums su juo teks draugauti.

Dalis klientų negrįš

– O dar atsiranda tokių, kurie nervinasi?

– Aš manau, kad nervintis turbūt mes įpratę, mes esam tokie emocingi žmonės, turbūt kaip italai – ką beskelbtų, ką bedarytų visiems, mes visą laiką randame priežasčių, kodėl taip įvyko. Ne paslaptis, kad su galimybių pasu įvyko toks pats scenarijus.

Pirmiausiai nervinamės mes, asociacijos bendruomenė, kad gavome raštus ir juos reikėjo mums tiesiog supaprastinti į šnekamąją kalbą. Tai buvo didelis iššūkis. Labai džiaugėmės, kad turime teisininkus, Nacionalinį visuomenės sveikatos centrą, kuris padėjo išsiaiškinti.

Be abejo, klientai sakė, kad daugelis negrįš, jeigu bus galimybių pasai, kadangi jie nesivakcinavo ir galimybių paso tikrai neišsiims.

– Jus turite tokių klientų, kurie pasakė, kad eis kitur arba palauks?

– Aš asmeniškai turiu, kadangi pati nesu jaunuolė, turiu šiek tiek yra senjorų, kuriems dėl tam tikrų priežasčių tiesiog vakcinuotis niekas nepataria, o testavimui, be abejo, moterys neturi lėšų, nes gyvena iš pensijų, tai sakė: „Mes, vaikeli, palauksim“.

Bet aš manau, kad tokių situacijų turbūt yra ne viena ir ne dvi. Kiti dėl tam tikrų įsitikinimų to nedaro, dėl sveikatos, dėl savo kažkokių sudėtingų situacijų. Tikrai mes nesigilinome, nedetalizavome, bet suprantame, kad tikrai ne šimtas procentų visi ateis su galimybių pasais.

Nemato problemų

– Ponia Evalda, jūsų noriu paklausti apie vieną paskutinių sprendimų, kuris priimtas penktadienio vakarą, kad galimybių pasų nebereikės lauko kavinėse. Iki šiol, jeigu, pavyzdžiui, kavinė buvo iš tų, kuri pasakė, kad anksčiau pradės prašyti galimybių paso, jo reikėjo ir lauke. Kaip tai paveikė kavinių, restoranų darbą, ar jiems lengva prisitaikyti?

– Na, manau, geriau dirbti prisitaikius, negu nedirbti. Tiktai tiek, kad čia dar koks geriausiu atveju mėnuo liko ir tiek žinių. Jau matome, kad orai keičiasi, vasara baiginėjasi.

– Manote, kad bus karantinas?

– Ne, ne karantinas, tiesiog niekas lauke nebesėdės dėl šalto oro, tai čia tiek ir beliko to prisitaikymo. Labai džiaugėmės, kad iki 13-os dienos dar buvo galimybė padirbėti lauke, ir iš tiesų mačiau, kas darėsi pajūryje šį savaitgalį, kai tiesiog atrodė kaip tikrą vasarą.

Buvo nuimtas reikalavimas viešbučiuose kas 48 valandas patikrinti svečius. Mums atrodė, kad tai iš tiesų labai sudėtinga padaryti.

Tai manau, kad čia problemų nebus. Su tais tualetais kaip nors, kas galės išsispręs, vis tiek žmonės, girdi, žino, kad tokie bus reikalavimai ir, matyt, kas norės jau prisėsti ir išgerti puodelį kavos, tai nematau problemų ar einant iš ofiso, ar darbo metu papietauti, tai manau, kad ta galimybė yra puiki.

Šį kartą su Sveikatos ministerija susidėliojome visus taškus ir buvome išgirsti. Buvo nuimtas reikalavimas viešbučiuose kas 48 valandas patikrinti svečius. Mums atrodė, kad tai iš tiesų labai sudėtinga padaryti, ypač kur kurortų viešbučiuose gyvena daug žmonių.

– O koks sprendimas vietoj šio yra priimtas?

– Visus tikrinam iki vieno, kurie įsiregistruoja į viešbutį. Paprastai, jeigu iš užsienio atvyksta žmonės, miestuose gyvena, tai tikrai ne daugiau dviejų naktų pasilieka. Tad matosi, ar tas testas yra galiojantis, jeigu jis yra trumpesnio laiko, ar baigiasi kitą dieną, tuomet bus darbuotojų įspėtas žmogus.

Ir nereikia prie durų tikrinti viešbučiuose ir restoranuose, kas irgi yra puikus sprendimas, viešbučiai gali registratūroje tikrinti, kai svečiai registruojasi.

– Bet taip buvo ir iki šiol, kiek teko pačiai susidurti su tais restoranais, kurie aptarnavo su galimybių pasu.

– Buvo svarstymų, kadangi visa tai maišosi su prekybos centrais. Tarkim, ilgai buvo diskutuojama, ar prie kiekvienos parduotuvės prekybos centre, ar įeinant į prekybos centrą, tai mes norėjome įsivesti aiškumą, kur yra tos ribos, ką galima daryti. Buvo ir policija pasijungus, kurie darys tikrinimus, kad visi kalbėtume viena kalba ir būtų aišku.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Galimybių paso tikrinimas prekybos centre „Norfa“
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Galimybių paso tikrinimas prekybos centre „Norfa“

Kai klausaisi viešoje erdvėje, atrodo viskas aišku, kai reikia dirbti ir laikytis taisyklių – iškyla visokių niuansų.

Didžiausias noras – dirbti

– Ponia Jolanta, kaip manote, ką prognozuoja kirpėjai, grožio specialistai dėl galimybių paso, dėl karantino? Ko tikitės?

– Pirmiausiai tikimės, kad galėsime iš tikrųjų dirbti taip, kaip ir dirbame. Esame tikrai tam pasiruošę ir pasiruošę turbūt nebe pirmą kartą. Du buvę karantinai mus išmokė elgtis atsakingai. Turime visą programą, ką turi žinoti paslaugos tiekėjas ir paslaugos gavėjas, aišku, galimybių pasas, manau, kad galbūt yra prevencija bei skatinamoji prevencija tiems žmonėms, kurie vis dar abejojo, ar jie įsigiję galimybių pasą galės drąsiai elgtis atvykę į paslaugas.

Mano didžiausias noras, kad mes tik dirbtume, kad niekas nestabdytų mūsų darbo, o klientams mes pasakome, kokios naujovės laukia, kodėl mes taip elgiamės. Mes turime visus dokumentus, visus nurodymus, visus operacijų vadovo lapus atsišvietę.

Prognozuoti šiandien yra sunku, matant, kad tie skaičiai (užsikrėtimų – red.past.) vis keičiasi į blogąją pusę, bet aš tikiuosi, kad saugus, atsakingas verslas, smulkus ir vidutinis verslas, grožio sektorius išmoko pamokas ir dirbs. Ir mūsų niekas nesustabdys, mes dirbsime teikdami saugias paslaugas.

Visą interviu ir daugiau aktualijų laidos „15/15“ įrašų rasite videogalerijoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos