Verslo analitika yra galingas įrankis, įgalinantis priimti duomenimis grįstus sprendimus ir įgyti konkurencinį pranašumą, aiškina unikalius IT sprendimus kuriančios ir skaitmenizavimo klausimais konsultuojančios įmonės „Baltic Amadeus“ pardavimų direktorius Irmantas Bankauskas.
„Tai padeda ištirti ir suprasti savojo verslo pobūdį. Informacija, pateikta patogios vizualizacijos forma, yra lengviau suprantama ir įsisavinama, skatina produktyvumą ir atveria duris sėkmingam augimui. Verslo analitika yra svarbi visose verslo stadijose, o įgyti įgūdžiai padeda veiksmingai organizuoti verslą, numatyti jo rezultatus, sumažinti išlaidas ir padidinti pelną“, – sako I. Bankauskas.
Iš esmės, verslo analitika vadinamos technologijos, sistemos ir susiję procesai, skirti verslo ir jo aplinkos objektų bei veiksnių analizei. Verslo analitikos pagrindinis tikslas yra pagerinti ir pagreitinti verslo sprendimus. Vis dėlto galima išskirti ir daugiau naudų.
Pašalina spėliones
Valdant verslą, niekada nederėtų priimti svarbių sprendimų tik vadovaujantis nuojauta. Verslo analitikos duomenimis grįsti sprendimai įprastai yra patikimesni. Be to, jie priimami tinkamesniu metu, kadangi yra naudojamos beveik realaus laiko analizės.
Vertingos verslo įžvalgos
Naudodamiesi verslo analitikos įrankiais verslai turi galimybę įvertinti produktyvumą, pajamas, sėkmę, specifinius veiklos rodiklius. Aukščiausio lygio vadovai gali sutaupyti daug laiko prieš akis turėdami svarbiausius našumo rodiklius ir greitai suprasdami stipriąsias ar silpnąsias vietas, kurios naujovės duoda naudą, o kuriuos – ne.
Geresnė informacijos kokybė
Verslo renkami duomenys retai būna pedantiškai nepriekaištingi. Įmonėje kylant verslo analitikos brandai, duomenų ir informacijos kokybė tampa svarbiu prioritetu. Verslai, kurie rūpinasi savo duomenimis ir jų kokybe, dažniausiai yra sėkmingesni už konkurentus, nes kokybiški duomenys leidžia užtikrinčiau žvelgti į veiklos visumą.
Greitesni ir tikslesni sprendimai
Šiais laikais viskas sparčiai keičiasi ir tobulėja, todėl, norint neatsilikti nuo konkurentų, būtina ne tik priimti gerus sprendimus, tačiau ir tai padaryti operatyviai. Verslo analitikos sistemos leidžia greitai ir patogiai pasiekti svarbiausią informaciją, taip sumažinant laiką iki sprendimo priėmimo.
Išsaugoma istorija
Vienas iš didžiausių verslo analitikos sistemų privalumų yra kaupiama ir išsaugoma istorija, nes tai padeda nebekartoti praeities klaidų. Naudojant istorinius duomenis, galima prognozuoti ateities rodiklius, taip pat – išsiaiškinti, kokie veiksniai lėmė praeities sėkmes ar nesėkmes.
Galimybė paversti tikslus į realybę
Turėdama tikslią informacija, įmonė gali ne tik išsikelti ambicingus tikslus, bet ir jų pasiekti. Ilgainiui pradedama suprasti, kokie tikslai yra realistiški, ir kas trukdo juos pasiekti.
Papasakojo apie realius pavyzdžius: nuo apskaitos iki ateities prognozių
Anot I. Bankausko, „Baltic Amadeus“ patirtis rodo, kad verslo analitika yra universalus ir plačiai pritaikomas įrankis, o įvairūs duomenų pjūviai gelbsti klientams daryti ateities prognozes ir planuoti atitinkamus verslo žingsnius.
„Pavyzdžiui, verslo analitika leidžia apjungti apskaitos ir vidinės sistemos, kaupiančios duomenis, rezultatus. Visa tai sudaro galimybę prognozuoti klientų srautus ir potencialų apkrovimą, padeda išvengti krizinių situacijų, paskirstyti kaštus, adaptuoti įkainius“, – pasakoja pašnekovas.
Jo teigimu, kai kurie klientai šią paslaugą išnaudoja sekdami ir apibendrindami ne tik sistemų duomenis, bet ir visą verslo procesą – nuo sandėlio valdymo iki objektų išvežimo efektyvumo ir užsakymų įgyvendinimo statuso.
Verslo analitika taip pat leidžia stebėti verslo marketingo ir personalo rodiklius, sekti darbuotojų užimtumą, jų atliekamo darbo kokybę, pardavimus. Duomenys pasitelkiami ir iš kitų verslo valdymo sistemų, analizuojami bendrame kontekste. Be to, juos galima iš anksto apdoroti, atsižvelgiant į įmonės verslo logiką. Automatizuotas procesas reikalauja gerokai mažiau žmonių įsikišimo.
Sparčiai auga ir padeda auginti verslą
„Konsultuodami įmones, visų pirma, išsiaiškiname, kokias informacines sistemas klientas turi, kur ir kokiu formatu saugoma jam svarbi informacija, į kokius pagrindinius klausimus norima atsakyti, kokie verslo procesai būdingi organizacijai. O tuomet – programuojame, testuojame, analizuojame, skaičiuojame ir sukuriame visą automatizuotą kelią nuo sistemų iki patogių naudoti ataskaitų ir duomenų skydelių. Siekiame, kad reikalinga informacija ir skaičiavimai būtų pasiekiami, atvaizduojami vizualiai paprastai, aiškiai ir suprantamai“, – sako I. Bankauskas.
Jo teigimu, verslo analitiką galima būtų palyginti su įmonės gydytoju. Jis ne tik gelbsti nutikus krizei, bet ir nuolat stebi įmonės būklę, jaučia, kuo ši gyvena, todėl iš anksto gali užkirsti kelią potencialioms rizikoms.
„Matome, kad verslo analitika yra vienas sparčiausiai besiplėtojančių įrankių, todėl rekomenduojame verslui nepraleisti galimybės žengti koja kojon su naujausiomis tendencijomis: analizuoti esamą situaciją, prognozuoti pokyčius, ieškoti naujų verslo galimybių, pasirengti galimoms rizikoms ir taip sėkmingai auginti savo verslą“, – pataria pašnekovas.