TTLA valdybos pirmininke trečiajai kadencijai perrinkta „Hoptrans“ įmonių grupės atstovė Agnė Margevičiūtė sako, kad buvusios kadencijos valdyba įgyvendino strateginius tikslus – stiprino Lietuvos tarptautinio kelių transporto sektoriaus interesų atstovimo sistemą, grįstą skaidrumu, partneryste ir dalykiniu požiūriu.
Ji priduria, kad su valstybinėmis institucijomis buvo palaikomas konstruktyvus dialogas ir bendradarbiavimas teisinio reguliavimo kontekste, siekiant užtikrinti tinkamas konkurencines sąlygas transporto sektoriuje.
A.Margevičiūtė atkreipia dėmesį, kad Lietuvos kelių transporto sektorius per pastarąjį dešimtmetį pasiekė įspūdingų rezultatų.
„Būdami nedidele šalimi tarptautinių krovinių rinkoje pagal generuojamą apyvartą Europos Sąjungoje užimame trečiąją vietą, o pagal santykines investicijas į mažos taršos transportą pirmaujame visoje ES. Nenuostabu, kad ir transporto indėlis į Lietuvos ekonomiką daugiau nei dukart viršija ES vidurkį“, – pažymi A.Margevičiūtė.
Jos teigimu, gilėjanti vairuotojų trūkumo problema, protekcionizmo apraiškos ir pagreitį įgaunantys transporto dekarbonizacijos procesai yra esminiai ilgojo laikotarpio iššūkiai, kuriuos sprendžiant bus reikalingas Lietuvos didžiųjų transporto įmonių susitelkimas ir TTLA lyderystė bendradarbiaujant su Lietuvos ir ES institucijomis.
„Naujai išrinkta valdyba tęs pradėtus darbus. Aljansas – pagrindinė ašis jungianti transporto sektorių ir valstybę, todėl sieksime, kad būtų užtikrinta sąžininga konkurencinė verslo aplinka nacionaliniu ir Europos Sąjungos mastu. Taip pat sieksime, kad politiniai sprendimai dėl žaliosios transporto transformacijos ir tvarumo tikslų įgyvendinimo būtų subalansuoti, atsižvelgiant į visų suinteresuotųjų šalių argumentus, apimančius aplinkosaugos, ekonomikos ir socialinius aspektus“, – sako A.Margevičiūtė.
Šiuo metu TTLA vienija 25 didžiausias sektoriaus bendroves, kurių bendra metinė apyvarta viršija 3 mlrd. Eur. Įmonėse bendrai dirba per 50 tūkst. darbuotojų, valdomas didesnis nei 40 tūkst. vilkikų parkas.
Asociacijos narės vykdo išskirtinai tarptautinių krovinių gabenimo operacijas visomis transporto rūšimis, apimančiomis kelių, aviacijos, vandens ir geležinkelių transportą. Asociacijos nariai veiklą vykdo Europoje, Azijoje, JAV bei kituose pasaulio regionuose.
Krovininio kelių transporto paslaugos sudaro didžiausią Lietuvos paslaugų eksporto dalį. Sektorius sukuria trečdalį viso šalies paslaugų eksporto. Lietuvos banko duomenimis, 2022 metais kelių transporto paslaugų eksportas siekė 5,58 mlrd. eurų – 35 proc. daugiau nei metais anksčiau. Pirmąjį šių metų ketvirtį šių paslaugų eksportas siekė 1,39 mlrd. eurų, arba 23,5 proc. daugiau, palyginti su 2022 metų pirmuoju ketvirčiu.