J.Clavas: „Atradome metodiką, kurios pagalba verslas gali būti pelningas nuo pirmos dienos“

Jurijus Clavas yra vienas geriausių verslo mokymų lektorių Lietuvoje. Verslininkas, investuotojas, bei populiarių knygų autorius, kuris daug laiko skiria nuolatiniam tobulėjimui ir aktyviems veiksmams. Jo misija yra padėti žmonėms jų saviugdos kelyje. J.Clavas sako, kad norint smulkų verslą paversti pelningu, laukia nemažai iššūkių, tačiau jis atrado metodą kaip tai padaryti nuo pirmos verslo dienos, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Jurijus Clavas
Jurijus Clavas / Asmeninio archyvo nuotr.
Temos: 2 Verslas Finansai

– Pradėkime nuo idėjos. Kaip įvertinti ar mano verslo idėja gali tapti pelningu verslu?

– Kiekviena verslo idėja gali tapti pelningu verslu, nes ne idėja daro verslą pelningu. Taip, idėja svarbu, tačiau yra daug kitų dedamųjų. Galima pateikti daug pavyzdžių. Ar mėsainis, kaip idėja, padarė McDonalds pelningu verslu ar ne? Ko gero, ne, nes versle yra daugiau dedamųjų, kurios lemia verslo sėkmę. Norint sužinoti ar idėja gali tapti pelningu verslu, šiais technologijų laikais, reikia tiesiog pasitikrinti. Atlikti apklausą internete ar pasiklausti savo draugų bei pažįstamų apie idėją. Galbūt verslo pradžioje galima nemokamai suteikti paslaugas, kad sužinotume ar ta paslauga žmonėms aktuali. Tačiau be idėjos yra dar keli elementai, kurie lemia verslo sėkmę.

Visu pirma: stipri verslo misija, lyderis ir komanda. Ne mažiau svarbu pinigų srautai: pelningumas, finansų planavimas. Labai svarbu komunikacija kartu su marketingu ir pardavimais, sistemos – verslo procesai, automatizavimas, taip pat patentai, intelektinė apsauga ir, aišku, pats produktas, paslauga ar idėja.

Visu pirma: stipri verslo misija, lyderis ir komanda.

– Kiek svarbu pasidaryti namų darbus – paskaičiavimus dar prieš pradedant verslą?

– Namų darbus pasidaryti verta, bet yra toks posakis: „viskas truks ilgiau nei planavai, viskas pavyks ne taip gerai kaip planavai ir viskas kainuos brangiau nei planavai“. Skaičiavimai yra reikalingi, kad suprastume ar įmanoma verslo idėją paversti pelninga. Reikia apgalvoti savo prekės ar paslaugos verslo modelio monetizavimą. Tik reikia turėti galvoje, kad ateityje verslo modelį gali tekti koreguoti. Ką verslininkai iš esmės ir daro, prisitaiko, ieško išeičių iš situacijų ir stengiasi dirbti kuo efektyviau.

– Kokios dažniausios priežastys, kad smulkusis verslas nėra pelningas?

– Viena iš priežasčių, kodėl pradedantis verslas nėra pelningas ta, kad jis nuo pat pirmų žingsnių negalvoja apie tapimą pelningu. Verslininkai dažnai galvoja, kad va, pradėsime verslą, dirbsime, o po kelių metų pasieksime „lūžio tašką“ ir tapsime pelningi. Problema su šiuo mąstymu ta, kad verslininkai taip ir nepasiekia „lūžio taško“. Finansinėse ataskaitose nurodomas pelnas, tačiau realiai sąskaitose pinigų nėra. Verslininkai jau nuo pat pirmų veiklos žingsnių turėtų galvoti apie pelną.

– Kur smulkieji verslininkai turėtų stiprinti savo kompetencijas? Kokiose srityse?

– Mano nuomone, pačios svarbiausios kompetencijos versle, tai pardavimai ir rinkodara. Dažnai smulkiems ir pradedantiems verslininkams tai tampa iššūkiu, nes jie ateina į verslą iš savo buvusios verslo srities, kurioje jie nedirbo pardavėjais ar rinkodaros specialistais. Žmonės sako, kad nemėgsta pardavimų: „pardavimai, tai ne mano sritis“. Iš esmės, mes pardavinėjame save visur: darbuotojas parduoda save darbdaviui, darbdavys darbuotojui.

Kita, labai svarbi verslininkui kompetencija jeigu jis nori nuo amato pereiti prie verslo, tai be abejonės, lyderystės kompetencija. Verslininkui svarbu sugebėti suburti komandą, ją motyvuoti, o be lyderio savybių tai padaryti bus neįmanoma.

Verslininkui svarbu sugebėti suburti komandą, ją motyvuoti, o be lyderio savybių tai padaryti bus neįmanoma.

Trečia svarbi kompetencija – finansinis raštingumas. Aš pats, pradėdamas pirmus verslus, neturėdamas finansinio raštingumo, po kurio laiko pastebėjau, kad pradėjau pinigus leisti ne tam, kam reikia, ne verslo auginimui, bet kažkokiems „blizgučiams“. Aišku, kad finansinio raštingumo trūkumas smarkiai „kiša koją“ verslui.

– Kiek laiko užtrunka kol verslas tampa pelningas? Kiek verta investuoti laiko ir pastangų?

– Anksčiau būčiau atsakęs, kad tai priklauso nuo verslo specifikos, tačiau dabar sakyčiau, kad tai trunka vieną dieną. Atradome, ir savo versluose pradėjome taikyti vieną metodiką, kurios pagalba verslas gali būti pelningas nuo pirmos dienos. Aišku, klausimas kas tas „pelningas“? Nuo pat pirmos dienos 30 proc. pelningumo gal ir nebus, bet vieno, dviejų, trijų ar daugiau procentų pelningumas, tikrai įmanomas nuo pirmos verslo dienos.

– Kas lemia pelningumą? Kaip pasiekti pelningumą?

– Lemia sistema. Jeigu verslą darome tradiciniais būdais, tuomet pelningumo apskaičiavimas yra svarbu, bet yra verslo sistemos, kurios jau nuo pačių pirmų dienų pradeda atidėti dalį pelno. Tokiu pačiu principu veikia, ko gero, jau girdėtas pasakymas, kad reikia pirmiausia sumokėti sau. Tai tokia metodika ir sistema, kuri leidžia jums atitinkamai planuoti savo verslo išlaidas ir tuo pačiu dalį pajamų sistema atideda į būsimą pelną. Svarbu tos sistemos nebandyti modifikuoti dar nepradėjus jos tinkamai naudoti. Jeigu sistema naudojama palaipsniui, nuosekliai, tuomet pelningumas gali būti stabilus ir vis augantis.

Jeigu sistema naudojama palaipsniui, nuosekliai, tuomet pelningumas gali būti stabilus ir vis augantis.

– Kaip pasiekus pelną, jį išlaikyti?

– Visur finansų valdyme iš esmės svarbiausia yra planavimas ir disciplina. Taip pat svarbu mokėti prisitaikyti prie situacijos. Dabar, atėjus pandemijai, matome kiek verslų išgyvena rimtus finansinius iššūkius, tačiau jei verslas buvo disciplinuotas, tokie sukrėtimai jūsų taip smarkia nepalies. Jūs galėsite persitvarkyti, susistyguoti, prisitaikyti prie naujų sąlygų ir toliau išlaikyti verslą pelningą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų