„Klaipėdos nafta“ ir užsienio bendrovės pasirašė susitarimą atlikti galimybių studiją, pranešė įmonė. Joje bus įvertinta visa skysto anglies dvideginio vertės grandinės koncepcija Lietuvoje ir galbūt Baltijos regione, o jos centras būtų Klaipėdos uostas.
Studijos autoriai turės nustatyti optimalų sprendinį CO2 eksportui į vieną ar daugiau jo galutinio laidojimo vietų Europoje, jie taip pat vertins mėlynojo vandenilio gamybos potencialą.
„Studijos rezultatai ir įžvalgos taip pat gali padėti paspartinti klimato požiūriu švaraus vandenilio gamybą iš iškastinio kuro“, – rašoma pranešime.
Europoje šiuo metu įgyvendinami keli anglies dvideginio surinkimo, transportavimo ir saugojimo (angl. carbon capture, utilisation and storage – CCUS) projektai, siekiant sukurti aplinkai ir ekonomikai naudingą išmetamų teršalų sugaudymo sprendimą pramonės šakoms, kurias sunkiau dekarbonizuoti.
CO2 emisijos iš įrenginių, kuriems taikoma Europos taršos leidimų prekybos sistema (LPS), Lietuvoje pernai pasiekė maždaug 6 mln. tonų.
„Larvik Shipping“ yra viena iš nedaugelio kompanijų pasaulyje, turinčių teisę naudoti suskystinto anglies dvideginio tanklaivius. MOL valdo daugiau nei 800 sausakrūvių laivų, SGD ir kitų tanklaivių, ro-ro, konteinerinių laivų.