JAV krovininio transporto logistikos specialistai ruošiami Klaipėdoje
„Anksčiau JAV krovininio transporto logistikos biurai koncentravosi Čikagoje, o dabar jie steigiami užsienyje: Lietuvoje, Ukrainoje, Moldovoje, Indijoje. Mūsų šalyje šiuo metu veikia daug įmonių, kurios užsiima krovininio transporto logistika JAV. Šios srities specialistų poreikis – itin didelis ir nuolat auga. Vien mūsų UAB „Trokera" dirba 25 vadybininkai, kurie koordinuoja vilkikų darbą JAV", – pasakojo UAB „Trokera" atstovas Martynas Graužinis.
Anot pašnekovo, pagrindinis dalykas, kurį turi mokėti JAV transporto logistikos vadybininkas, yra anglų kalba. „Mums nesvarbu, ką žmogus dirbo anksčiau, tačiau, jeigu nori mokytis JAV krovininio transporto logistikos, turi laisvai kalbėti ir rašyti anglų kalba. Taip laisvai, kad lengvai susikalbėtų net su tais amerikiečiais, kurie kalba su tarme arba akcentu. Taip pat labai svarbu, kad žmogus būtų gudrus, psichologiškai stiprus ir galėtų dirbti vakarais, nes mūsų darbo diena prasideda 15 val. ir trunka iki 24 val. – 1 val. nakties", – svarbiausius darbuotojo atrankos kriterijus įvardijo M.Graužinis.
Pasak pašnekovo, JAV krovininio transporto logistikos vadybininkai, fiziškai būdami Lietuvoje, ieško krovinių geriausia kaina krovinių biržoje JAV. „Mūsų tikslas, kad specialistas dirbtų taip, kad vilkikas Jungtinėse Amerikos Valstijose gautų krovinį geriausia kaina ir visada vežtų jį iš taško A į tašką B. Kad šis procesas būtų sėkmingas, specialistas turi išmanyti JAV krovininio transporto specifiką", – sakė M.Graužinis.
UAB „Trokera" atstovas pasakojo, kad darbdaviai susiduria su problema, kad Lietuvos mokymo institucijos, ruošia logistikos specialistus Europos rinkai, o specifinių žinių apie kitas rinkas nesuteikia.
„Skirtumų tarp Europos ir JAV rinkų yra labai daug. Pradedant Jungtinių Amerikos Valstijų laiko juostomis ir keliais, greičio ribojimais, vežėjams taikomais mokesčiais, baigiant vilkikų parametrais, krovinių tipais, darbo dokumentais ir sutartimis", – pastebėjo M.Graužinis.
Anot pašnekovo, UAB „Trokera" kiekvienam naujam darbuotojui apmokyti skirdavo 1-2 mėnesius laiko ir vis tiek ne visada žmogus galėdavo dirbti šį darbą. Todėl kompanija ėmėsi organizuoti transporto logistikos vadybininkų JAV rinkai mokymus.
„Mokymai trunka dešimt darbo dienų. Septynias dienas dėstoma teorija, tris dienas – atliekama praktika biure kartu su šį darbą dirbančiais vadybininkais. Mokymai – interaktyvūs, studentai skambina krovinių brokeriams, vilkikų vairuotojams, bendrauja su toje srityje jau dirbančiais dispečeriais, gali užduoti klausimus ir patys pabandyti dirbti."
Mokymų dalyviai detaliai supažindinami su transporto vadybininko darbo procesu pradedant krovinių paieška, pasikrovimo/išsikrovimo organizavimu, komunikacija su krovinių brokeriais bei derybomis dėl pervežimo kainų, reikalingų dokumentų administravimu, vairuotojo koordinavimu pristatant krovinį ir jo sekimu naudojant kompiuterines programas.
Taip pat suteikiamos žinios apie vairuotojų darbo reglamentavimą, psichologijos profesionalai pataria, kaip spręsti įvairias problemas.
Siekdamas palengvinti naujų logistikos specialistų mokymus ir darbą M.Graužinis parengė ir vadovėlį „Become a trucking dispatcher in 10 working days".
JAV krovinių pervežimo dispečerių mokymai vyksta gyvai UAB „Trokera" biure Klaipėdoje. Į vieną mokymų grupę priimama ne daugiau kaip 14 studentų. Norintieji mokytis prašomi pateikti savo CV. Mokymai yra mokami. Juos baigusieji galės dirbti krovininio transporto vadyba JAV užsiimančiose įmonėse.
„Mokymai kainuoja vieną minimalią mėnesio algą, o logistikos vadybininko JAV atlyginimas yra didesnis nei vidutinis atlyginimas Lietuvoje, jeigu skaičiuosime, kad vidutinis atlyginimas yra apie 2 tūkst. Eur. Tad pragyventi iš šio darbo Lietuvoje tikrai galima", – įsitikinęs M.Graužinis.
Daugiau informacijos rasite čia.