JAV Federalinė aviacijos administracija (FAA) pranešė, kad gamintoja pritvirtino įdiegusi nepatvirtintus jutiklius 759-iuose „Boeing 737 MAX“ ir NG orlaiviuose
Bendrovė taip pat pateikė maždaug 178 lėktuvus „Boeing 737 MAX“ tinkamumo skraidyti patvirtinimui, nepaisant to, kad minėtuose orlaiviuose yra sumontuota įranga, kurios naudojimas gali būti nepatvirtintas.
Be 17 mln. JAV dolerių siekiančios baudos, „Boeing“ sutiko imtis taisomųjų veiksmų „per nustatytą laiką“, nurodė FAA.
Jei „Boeing“ neįvykdys šių sąlygų, FAA taikys papildomų baudų iki 10,1 mln. JAV dolerių, pranešė agentūra.
„Taisomieji veiksmai“ apima procedūrų, skirtų užtikrinti, kad nebūtų montuojamos nepatvirtintos dalys, stiprinimą ir tiekimo grandinės procesų, susijusių su sprendimais dėl gamybos normų, peržiūrą.
Bendrovė taip pat turi imtis priemonių, kad FAA galėtų atidžiau kontroliuoti jos gamybos vertinimus.
„Mūsų pagrindinė atsakomybė yra užtikrinti orlaiviais skraidančių žmonių saugumą. Tai klausimas, dėl kurio negali būti jokių kompromisų, o FAA pareikalaus „Boeing“ ir aviacijos pramonės atskaitomybės siekdama užtikrinti, kad mūsų dangus būtų saugus“, – pareiškė FAA administratorius Steve'as Dicksonas.
„Boeing“ teigė patobulinusi savo procesus nuo tada, kai prieš dvejus metus reguliavimo institucijos įvardijo problemas.
„Labai rimtai prisiimame atsakomybę už visų norminių reikalavimų laikymąsi. Šios nuobaudos kyla iš klausimų, kurie buvo iškelti 2019 metais ir kuriuos mes visiškai išsprendėme savo gamybos sistemoje ir tiekimo grandinėje“, – pažymėjo „Boeing“.
„Mes ir toliau skiriame reikalingą laiką ir išteklius, kad pagerintume saugą ir kokybę“, – pažadėjo bendrovė.
Po dviejų 2018 ir 2019 metais įvykusių mirtinų avarijų visame pasaulyje buvo uždrausta naudoti orlaivius „Boeing 737 MAX“.
FAA atnaujino leidimą eksploatuoti šio modelio orlaivius praėjusių metų pabaigoje, kai buvo atnaujintos lėktuvo sistemos ir pritaikius naujus pilotų mokymo reikalavimus.
Sausio mėnesį JAV teisingumo departamentas pranešė, kad „Boeing“ sutiko sumokėti 2,5 mlrd. JAV dolerių baudų ir išspręsti baudžiamąjį kaltinimą dėl pretenzijų, kad bendrovė suklaidino reguliavimo institucijas, prižiūrėjusias orlaivio „737 MAX“ sertifikavimą.