Įsakymai buvo nusiųsti iš viso devynioms socialinės žiniasklaidos ir srautinio transliavimo paslaugų bendrovėms, įskaitant, be minėtųjų, Kinijos „ByteDance“, kuriai priklauso tinklas „TikTok“, taip pat „Snap“, „Discord“, „Reddit“ ir „WhatsApp“.
Be informacijos apie tai, kaip yra renkami, naudojami ir pateikiami asmens duomenys, komisija nori sužinoti, pagal kokius principus naudotojams parenkama reklama ir kitas turinys, ar yra naudojami kokie nors algoritmai ir ar vykdoma asmens duomenų analizė.
Komisija taip pat nori nustatyti, kokį poveikį bendrovių praktika, susijusi su asmens duomenimis, daro vaikams ir paaugliams.
„Komisijos tyrimas nuims gobtuvą nuo socialinės žiniasklaidos ir srautinio transliavimo paslaugų bendrovių ir jų taikomos priemonės bus kruopščiai išnagrinėtos“, – nurodė komisija pranešime.
„Komisija nori suprasti, kaip verslo modeliai daro poveikį tam, ką amerikiečiai girdi ir mato, su kuo jie kalba ir kokia informacija dalijasi.“
Bendrovės informaciją turės pateikti per 45 dienas.
JAV reguliavimo institucijos ir įstatymų leidėjai vis dažniau reiškia nerimą dėl asmens duomenų apsaugos, rašo agentūra „Associated Press“.
Pavyzdžiui, praėjusią savaitę FTC ir 48 valstijų generaliniai prokurorai socialinės žiniasklaidos milžinei „Facebook“ pareiškė du antimonopolinius ieškinius, kuriuose, be kita ko, teigiama, jog bendrovės veiksmai pakenkė naudotojų duomenų konfidencialumui.