JAV teisėsaugos institucijos skyrė „Boeing“ 2,5 mlrd. JAV dolerių baudą

JAV prokurorai orlaivių gamintojai „Boeing“ skyrė 2,5 mlrd. JAV dolerių baudą byloje dėl reguliuotojų klaidinimo, susijusio su orlaiviais „Boeing 737 MAX“, ketvirtadienį pranešė JAV Teisingumo departamentas.
„Boeing 737 MAX“
„Boeing 737 MAX“ / AFP/„Scanpix“ nuotr.

„Boeing“ pasiekė susitarimą dėl baudos mainais už baudžiamojo persekiojimo proceso atidėjimą.

Byla buvo iškelta dėl bendrovės pareiškimų reguliavimo institucijoms dėl su orlaiviu MAX susijusių problemų. Orlaiviai „Boeing 737 MAX“ buvo nutupdyti prieš beveik pusantrų metų, kai įvyko dvi mirtinos katastrofos, ir tik neseniai leista vėl imti naudoti šiuos orlaivius.

Prokurorai kaltina bendrovę siekus pelno ir neatskleidus teisybės, „pusiau tiesos“ sakymu ir „dangstymu“.

AFP/„Scanpix“ nuotr./Boeing 737 MAX
AFP/„Scanpix“ nuotr./Boeing 737 MAX

JAV teisingumo departamentas apkaltino „Boeing“ slėpus informaciją apie apsaugos nuo smukos sistemą (MCAS), kuri tapo pagrindine oro linijų „Lion Air“ ir „Ethiopian Airlines“ orlaivių katastrofų, nusinešusių 346 gyvybes, priežastimi.

Pasak Teisingumo departamento, „Boeing“ per du MAX pilotus nuslėpė pagrindinę informaciją apie MCAS nuo Federalinės aviacijos administracijos (FAA).

Šis informacijos nuslėpimas reiškė, kad FAA savo galutinėje ataskaitoje, patvirtinančioje MAX, nepaminėjo MCAS, todėl vadovuose ir pilotų mokymo medžiagoje nebuvo nuorodų į šią sistemą.

Po „Lion Air“ orlaivio katastrofos 2018 metų spalio mėnesį FAA „pirmą kartą sužinojo“ pagrindinę informaciją apie MCAS, kurią „Boeing“ nuslėpė nuo FAA“, – teigė JAV teisingumo departamentas.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„Boeing 737 MAX“ lėktuvai
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„Boeing 737 MAX“ lėktuvai

Tuo tarpu abu minėti „Boeing“ pilotai „ir toliau klaidino kitus asmenis, įskaitant „Boeing“ ir FAA, apie tai, ką jie žinojo apie MCAS pakeitimus“, pažymėjo departamentas.

Reguliavimo institucijos uždraudė naudoti „Boeing 737 MAX“ 2019 metų kovo mėnesį, po antros mirtinos avarijos.

Tiek „Boeing“, tiek FAA atžvilgiu buvo atliekami tyrimai dėl to, kodėl orlaivius buvo toliau leidžiama naudoti po pirmosios avarijos bei dėl to, ką kritikai pavadino atsainia konstrukcijos peržiūra, kai lėktuvas buvo sukurtas.

Pasak Teisingumo departamento, baudos dydis atitinka „Boeing“ elgesį, įskaitant pradinį bendrovės nenorą bendradarbiauti šiame tyrime.

„Boeing“ vadovas Davidas Calhounas ketvirtadienį teigė, kad 2,5 mlrd. JAV dolerių bauda yra „teisingas dalykas“ ir padės pašalinti įmonės valdymo trūkumus.

„Boeing“ bendradarbiavimas „pavėluotas ir prasidėjo tik po pirmųjų šešių mėnesių nuo Kovos su sukčiavimu skyriaus atliekamo tyrimo“, – pareiškė departamentas.

„Boeing“ vadovas Davidas Calhounas ketvirtadienį teigė, kad 2,5 mlrd. JAV dolerių bauda yra „teisingas dalykas“ ir padės pašalinti įmonės valdymo trūkumus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų