15 diena važiuoja! Metinė prenumerata vos 7,99 Eur+DOVANA
Išbandyti

JK planuoja įvesti griežtesnes „Google“ ir „Facebook“ veiklos reguliavimo taisykles

Didžioji Britanija penktadienį paskelbė, kad įsteigs naują reguliavimo instituciją, kuri reguliuos tokias technologijų milžines kaip „Facebook“ ir „Google“, siekiant padidinti jų taikomos asmens duomenų ir individualizuotos reklamos naudojimo politikos skaidrumą.
„Google“ logotipas
„Google“ logotipas / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Kultūros, žiniasklaidos ir sporto departamento pareiškime teigiama, jog naujoji reguliuotoja – Skaitmeninių rinkų tarnyba – „reguliuos šiuo metu rinkoje dominuojančių platformų, tokių kaip „Google“ ir „Facebook“, veiklą.

Taip siekiama „užtikrinti, kad vartotojai ir mažos įmonės neatsidurtų nepalankioje padėtyje“, sakoma pranešime.

Tarnybą nuspręsta įkurti po to, kai liepos mėnesį JK Konkurencijos ir rinkų tarnyba (CMA) pareiškė, jog galiojantys įstatymai nėra veiksmingi, o norint kontroliuoti interneto milžines, kurie uždirba iš skaitmeninės reklamos, reikalinga nauja reguliavimo tvarka.

CMA palaikė naujas taisykles, tačiau nesiėmė tiesioginių veiksmų prieš „Facebook“ ir „Google“.

„Mūsų naujoji konkurenciją skatinanti skaitmeninių rinkų reguliavimo tvarka užtikrins vartotojams galimybę rinktis, o mažesnės įmonės nebus išstumtos“, – pažymėjo verslo sekretorius Alokas Sharma.

Didžioji Britanija pripažino, kad internetinės platformos teikia „didžiulę naudą verslui ir visuomenei“, tačiau pažymėjo, jog „galių koncentracija vos kelių technologijų įmonių rankose“ stabdo ekonomikos augimą ir inovacijas, o tai gali turėti „neigiamos įtakos“ visuomenei.

Nauju kodeksu bus siekiama užtikrinti, kad technologijų milžinės teiktų skaidresnę informaciją „apie jų teikiamas paslaugas ir tai, kaip jos naudoja vartotojų duomenis“, sakoma pranešime.

Vartotojai galės pasirinkti, ar jiems galės būti rodoma individualizuota reklama, pranešė vyriausybė.

Naujoji tarnyba pradės veikti balandžio mėnesį ir turės įgaliojimus „sustabdyti, blokuoti ir atšaukti technologijų milžinių sprendimus“ bei nurodyti joms imtis veiksmų, taip pat galės skirti baudas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais