Prekybos tinklas „Maxima“ kartu su 80 didžiųjų ir mažesnių Lietuvos gamintojų yra pradėję lietuviškos produkcijos kainų mažinimo kampaniją „Išvien dėl Lietuvos“. Šalies gyventojai skatinami rinktis lietuvišką produkciją – taip ne tik parodant savo vienybę, bet ir išreiškiant palaikymą koronaviruso pandemijos metu nukentėjusiam Lietuvos verslui.
15min jau anksčiau pasirodė kelios iniciatyvai „Išvien dėl Lietuvos“ skirtos laidos, kuriose mintimis apie lietuviško verslo iššūkius, įveikiant COVID-19 krizę, dalijosi Lietuvos gamintojai. Šįkart studijoje – pokalbis su įmonės „Daumantai“ produktų plėtros vadovu Domu Grinkevičiumi ir „Biovela-Utenos mėsa“ rinkodaros direktoriumi Povilu Vinžanovu.
Joninės – vasaros Kalėdos
Kalbėti apie mėsos gaminius ir padažus padiktavo aktualijos – šią savaitę švenčiamos Joninės, kurių daugelis veikiausiai nebeįsivaizduoja be gardžių kepsnių ir skanių pagardų prie jų.
Pasak pašnekovų, nors grilio sezonas Lietuvoje įprastai prasideda dar balandžio mėnesį, iki Joninių jis pasiekia kulminaciją. Todėl ne veltui ši šventė dar vadinama „vasaros Kalėdomis“ – joms daugelis ruošiasi iš anksto, iš anksto apgalvoja ir vaišių stalą.
„Joninės, kaip ir kiekvienas ilgasis savaitgalis – tai šventė, ypač dabar, kai daugiau atostogaujančių Lietuvoje. Žmonės iš anksto planuoja, ruošiasi – per Jonines, palyginti su kitu gražiu savaitgaliu, vartojimas išauga 30–40 proc.“, – tikino „Biovela-Utenos mėsa“ rinkodaros direktorius P. Vinžanovas.
„Intensyviai ruošiamės ir mes, matome padidėjusius pirkimus. Džiaugiamės, kad žmonės grįžta, kad perka – ne po vieną pagardų indelį, o du, tris, nori pabandyti naujus skonius. Tai, galima sakyti, yra vasaros Kalėdos“, – sakė „Daumantų“ produktų plėtros vadovas D. Grinkevičius.
Naujas asortimentas kurtas per karantiną
„Per karantiną padirbėjome: atnaujinome pakuotes, skonius, išleidome produktų, kurių anksčiau neturėjome, sukūrėme naują prekės ženklą „Wow mama“. Šiandien turime daugiau nei 15 naujų produktų“, – sakė D.Grinkevičius.
Šios vasaros hitu jis vadina itin populiarų barbekiu padažą, o asmeniškai sako itin vertinantis lengvo skonio garstyčias, tiksiančias pagardinti bet kokį mėgstamą patiekalą.
Parduotuvių lentynose vis daugėja ir ekologiškų, pridėtinio cukraus neturinčių produktų – tai diktuoja išaugęs sveikesnių produktų poreikis. Kita vertus, populiariausių „Daumantų“ prekių viršūnėje išlieka daugelio pamėgtas tradicinis „Daumantų“ pomidorų padažas, jau dešimtus metus iš eilės triumfuojantis populiariausio produkto rinkimuose.
Asortimentą šiais metais atnaujino ir „Biovela-Utenos mėsa“. Ir nors šašlykai, ypač gaminami pagal kaukazietišką receptą – jau tapo nepralenkiama įmonės klasika, kasmet mėsos ir jos gaminių pasirinkimas didėja.
„Kaukazo šašlykai“ – tai skonis, prie kurio jau 15 metų pripratusi visa Lietuva, jo, kad ir ką besiūlytume, nenugali niekas. Tačiau kasmet jungiame skonius ir kitus prekės ženklus – ruošiame šašlykus su kava, nealkoholiniu vynu ar alumi, „Vytauto“ mineraliniu vandeniu. Žmonėms patinka ragauti, nors vėliau vis tiek grįžtama prie klasikos“, – kalbėjo P.Vinžanovas.
Tarp naujų gaminių – šviežios dešrelės, vietoje įprastos žarnos turinčios jūros dumblių pagrindu suformuotą apvalką, taip pat vis labiau populiarėja gurmanų pamėgti šonkauliai, puikiai derantys su minėtu barbekiu padažu. P.Vinžanovo teigimu, po truputį auga ir jautienos pardavimai – asortimente atsiranda įvairių kepsnių, maltinių, mėsainių pasirinkimas, tai pat – delikatesinė šlapio ar net sauso brandinimo jautiena.
Rinktis lietuvišką produkciją – apsimoka
Pasak P.Vinžanovo, renkantis vietinį gamintoją pirkėjui labai svarbus kainos faktorius, tačiau ne ką mažiau svarbus skonis – jei jis patinka, tai nurungia kainą. Kita vertus, kaina dažniausiai lemia galutinį apsisprendimą pirkti, todėl lietuviškos produkcijos gamintojai kartu su „Maxima“ sumažino daugelio produktų kainas, taip skatindami vartotojus rinktis lietuviškus gaminius.
„Žmonės renkasi pagal kainą ir nežiūri, ar tai Lietuvos gamintojas, ar ne. Todėl nuleidžiame kainas ir padedame vartotojui įsigyti produktus pigiau, pristatome save kaip lietuvišką gamintoją, gaminantį aukščiausios klasės produktus. Iniciatyva „Išvien dėl Lietuvos“ padeda laimėti visiems: tiek pirkėjams, tiek prekybos tinklui, tiek gamintojams“, – komentavo D.Grinkevičius.
Tačiau net jei kaina vaidina svarbų vaidmenį renkantis prekes, prioritetas pirkti lietuvišką prekę – nuolat auga, žmonės atidžiau renkasi, ką deda į savo krepšelį. O tokio pasirinkimo naudą svarbu suvokti ir platesne prasme – pirkdami lietuviškus gaminius remiame ir visą šalies ekonomiką.
„Tiek mėsos, tiek padažų kategorijose turime pakankamai daug atvežtinės produkcijos, todėl jei skatinsime lietuviškos produkcijos vartojimą, o išleistą eurą galėsime sumokėti mūsų ūkininkui, darbuotojui, taip skatinsime vartojimą ir lengviau išgyvensime visas krizes“, – pasakojo P.Vinžanovas.
„Jau pirmomis kampanijos „Išvien dėl Lietuvos“ savaitėmis matėme didelį šuolį tų produktų, kurie buvo po šios kampanijos skėčiu. Ir nors toks produktas netampa pelningiausiu, džiaugiamės, kad galutinio vartotojo šaldytuve atsiduria mūsų indelis, kad jis valgo mūsų produktą ir kitą kartą, galbūt jau po krizės, jis rinksis lietuvišką produktą“, – kalbėjo D.Grinkevičius.
Pasak jo, tik surėmę pečius gamintojai ir prekybininkai gali pasiekti geriausių rezultatų. „Norisi, kad šis projektas nesibaigtų, o tęstųsi“, – sakė jis. P.Vinžanovas paantrino: „Kaip maža šalis turime didžiulę pramonę, daugybę prekės ženklų įvairiose kategorijose. Tai, kas atvyksta iš užsienio, vilioja keliais centais pigesniu sprendimu, tačiau jei palaikysime gamintojus, jei suremsime pečius, jokios krizės mums bus nebaisios.“