K.Rimkus: Stingant darbuotojų, darbdavio komunikacijai Lietuvos įmonės išleidžia 6 kartus daugiau

Šiuo metu Lietuvoje yra 66 tūkst. laisvų darbo vietų. Tai – tik oficialūs Užimtumo tarnybos duomenys. Kiek dar laisvų kėdžių IT departamentuose ar nutolusiose darbo vietose, kurių šis skaičius neapima. Trūksta ir tų pačių rinkodaristų, kurie sudarys daugumą šio straipsnio skaitytojų – ir trūksta stipriai. Dėl tų pačių talentų kovoja ne viena įmonė, bet jei kada kalbėjote su kandidatu, kuris pasirinko jus, turėdamas kelis pasiūlymus, jis jums turbūt pasakys, kad priežastys nebuvo vien apčiuopiamos ar susijusios su pačia pozicija. Svarbu ir darbdavio įvaizdis.
Karolis Rimkus
Karolis Rimkus / Artūras Žukas nuotr.

Darbdavio komunikacijos išlaidos auga kartais

Prie darbdavio įvaizdžio dirbama vis intensyviau. „Kantar“ lauko reklamos monitoringo duomenimis, gross išlaidų apimtys darbdavio įvaizdžio kampanijoms per pirmus šių metų 9 mėnesius yra 6 kartus didesnės nei praėjusiais metais.

Paskutinis sakinys buvo ilgokas ir galėjo pasimesti mintis, tai pasikartosiu – šešis kartus daugiau investicijų darbdavio komunikacijai. Tai yra didelis skaičius.

123RF.com nuotr./Asociatyvi nuotr.
123RF.com nuotr./Asociatyvi nuotr.

Daugėja investicijų, daugėja darbdavio prekės ženklo vadovo (angl. Employer Branding Manager) pozicijų, daugėja pranešimų apie tai konferencijose, ir daugėja kampanijų. Bet kalbant apie darbdavio įvaizdį, dažnai lieka pamirštas vienas svarbus aspektas – o ką patys darbuotojai galvoja apie savo darbą?

„Kantar“ lauko reklamos monitoringo duomenimis, gross išlaidų apimtys darbdavio įvaizdžio kampanijoms per pirmus šių metų 9 mėnesius yra 6 kartus didesnės nei praėjusiais metais.

Gali jų paklausti ir tada papasakoti pats – taip dažniausiai ir suprantamas darbdavio įvaizdis. Arba gali įgalinti savo kolegas pačius tai daryti. Tuomet jie bus pagrindinis kanalas. Jei dar tiksliau – kanalu bus jų socialiniai tinklai (nes jie TV klipo ar skydo magistralėje turbūt neužsakys). Šis įgalinimas yra nelengvas procesas, ir jis yra vadinamas darbuotojų ambasadoryste (angl. employee advocacy).

Kam reikalinga darbuotojų ambasadorystė

Efektyviau. Geriausia, kai laisvą poziciją užpildote žmogumi iš vidaus – mažiausiai darbo ir rizikų nepataikyti. Antras pagal efektyvumą būdas – rekomendacijos. Žmonės iš išorės eis pas jus per esamus darbuotojus tiek, kiek esami darbuotojai pasieks žmonių savo istorijomis apie tai, ką reiškia pas jus dirbti. Jei jie to nedarys socialiniuose tinkluose ir pasiliks tik pokalbiams, turbūt auditorija apsiribos keliais draugais ir artimaisiais.

Patikimiau. Jei jūs įmonės paskyroje pasakojate, kad jūs faini, jumis gal ir patikės. Jei įmonės vadovai pasakoja, kad jūs faini, jais patikės labiau. Tačiau jei pasakos patys darbuotojai, jais patikės labiausiai. „Edelman pasitikėjimo barometro“ tyrimo duomenimis, darbuotojų žodžiu tikima triskart labiau, nei vadovų.

Naudingiau. Kai leidžiate reklamą apie nuolaidą, komunikuojate ir nuolaidą, bet ir paminite savo prekės ženklą. Taigi, naudos gauna ir pardavimai, ir įvaizdis. Kai kalba darbuotojai, naudos yra ir žmogiškųjų išteklių skyriui, ir, vėlgi, pačiam prekės ženklui. „Jobvite“ portalas apklausė rinkodaristus – daugiau nei kas antras sakė, kad darbuotojų ambasadorystės programos padėjo ir prekės ženklo matomumui, ir jo atpažįstamumui, ir net padidino srautą į svetainę. Nemažai zuikių vienu šūviu.

„Edelman pasitikėjimo barometro“ tyrimo duomenimis, darbuotojų žodžiu tikima triskart labiau, nei vadovų.

Pigiau. Ką darbuotojas, komunikuodamas socialiniuose tinkluose apie darbovietę, pasiekia, tą galima užskaityti kaip sutaupytą rinkodaros biudžetą. Ir ne tik rinkodaros – kai kuriuos kanalus, tokius kaip pranešimai spaudai, gali pakeisti pranešimai socialiniam tinklui (per darbuotojus-ambasadorius, savaime suprantama).

Darbuotojų ambasadorystės programos

Čia ir prasideda sunkioji dalis. Paprašyti kurti turinį neužtenka. Pravesti vienus mokymus – irgi. Geriausiai veikia tokios ambasadorių programos, kurios seka kelis žingsnius.

Motyvacija. Visi turi maišus baimių ir nuogastavimų. O jei neturėsiu apie ką rašyti? O kas, jei niekas nepaspaus „like“? Kada man spėti tai daryti? Apie ką galiu rašyti, o kas jau įmonės paslaptys? Į šiuos klausimus reikia atsakyti, o atsakius – paraginti prisijungti prie ambasadorių programos. Jei savo vėliavnešius parinksite prieš jų valią (pavyzdžiui, galvodami kokių skyrių specialistų jums trūksta, ir tame skyriuje jau dirbančią vadovę pasodindami į komunikatorės kėdę), toliau bus tik sunkiau.

Apmokymai. Atsirinkus žmones, kurie nori būti šios programos dalimi, iš pradžių reikia supažindinti su tuo, kaip čia viskas vyks. Kaip susitvarkyti savo paskyras, kaip veikia skirtingi socialiniai tinklai, kaip juose kuriamas turinys, kaip pagauti įdomius momentus savo dienoje ir juos įdomiai aprašyti.

Pagalba. Čia galimi keli būdai. Galite viską padaryti už juos. Parašote įrašus, ir duodate visiems išsirinkti, kas ką ir kur kels. Veikia, bet kai tik nustosite šią programą vykdyti, baigsis ir komunikacija. Tačiau galite ir dirbti kartu. Įsiklausote į kiekvieno ambasadoriaus norus, pomėgius, ir padedate jiems sukurti unikalų, tik jiems pritaikytą turinį. Iš pradžių tai darote už juos, bet palengva mokomuosius ratukus nuimate ir turinio dviratis važiuoja pats. Žinoma, reikia nepamiršti kartais pašaukti „puikiai varai“!

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų