„Asmeniškai to pareiškimo nesu gavęs, todėl išsamiai jo turinio komentuoti negalėčiau. (...) Su „RB Rail“ naujos vadovybės, kuri yra labai operatyviai paskirta, pagalba esame pasiruošę atsiliepti į visus darbuotojų lūkesčius ir siūlymus, tačiau atsistatydinti neketinu. Siūlymai atsistatydinti turi būti pagrįsti, o to pagrįstumo nematau“, – BNS sakė „Lietuvos geležinkelių“ Geležinkelių infrastruktūros direkcijos vadovas K.Sankovskis.
„Dedu visas pastangas projektą vystyti kuo greičiau. Stebėtojų taryba yra labai aktyvi, mes priiminėjame sprendimus visais klausimais, jų neatidėliojame“, – pridūrė jis.
Pasak K.Sankovskio, natūralu, kad stebėtojų taryba užduoda klausimų tiek „RB Rail“ valdybai, tiek įmonėms vadovams, nes tokios yra jos funkcijos ir atsakomybė.
„Yra nagrinėjami dokumentai, vyksta normali ir pilnavertė stebėtojų tarybos veikla. Jei yra klausimų ir siūlymų dėl mūsų veiklos, esame atviri dėl jų diskutuoti“, – tvirtino K.Sankovskis.
Jis neigė „RB Rail“ darbuotojų kaltinimus dėl nesugebėjimo užkirsti kelią interesų konfliktui.
„Interesų konflikto nėra ir jo būti negali, nes mes dirbame vienam projektui. Siekiame bendrų tikslų įvykdyti projektą iki 2026 metų, šiai dienai visos jungtinės įmonės „RB Rail“ veiklos – studijos, projektavimas ar kitos užduotys, yra reikšmingos visoms nacionalinėms veikloms“, – sakė K.Sankovskis.
Pasak jo, šiuo metu „Rail Baltica“ nuo grafiko neatsilieka, tačiau yra rizikų dėl projektavimo ir statybos darbų tempų.
„Tiek projektavimo, tiek statybos darbų procesai yra pakankamai sudėtingi, tokia infrastruktūra Baltijos šalyse kuriama pirmą kartą, todėl galimos rizikos laike. Todėl yra labai svarbu spartinti projektą, kad jis turėtų tam tikrą laiko rezervą“, – aiškino K.Sankovskis.
Jis pabrėžė, kad „RB Rail“ darbuotojai, valdyba ir stebėtojų taryba visų pirma turi galvoti apie „Rail Baltica“ sėkmę, vengiant politizavimo ar viešų pareiškimu, galinčių pakenkti projekto reputacijai. K.Sankovkis taip pat sakė turintis visišką Lietuvos Vyriausybės palaikymą.
„Šiuo metu Vyriausybės iniciatyvų ar lūkesčių, kad turėtų būti keičiamas projekto vykdymo stebėjimo mechanizmas, tikrai neturime“, – sakė K.Sankovskis.
„RB Rail“ darbuotojai pareiškė, kad „Rail Baltica“ padėtis yra kritinė dėl blogo korporatyvinio valdymo ir interesų konflikto. Jie ragina perduoti projekto įgyvendinimo priežiūrą Baltijos šalių premjerams, nes išskaidyta vadovybės atsakomybė neužtikrina efektyvaus projekto įgyvendinimo bei koordinavimo.
„RB Rail“ yra bendra Lietuvos, Latvijos ir Estijos įmonė, įsteigta įgyvendinti europinės vėžės geležinkelio projektą „Rail Baltica“. Vykdant jį, nuo Talino iki Lietuvos sienos su Lenkija bus nutiestas greitasis geležinkelis. Projektą numatoma užbaigti iki 2026 metų.