Kai susitinka kultūra ir verslas, pavyksta „Salto“

Vietoje tradicinės įmonės šventės – šviesos ir garso instaliacija virtusi plieno gamykla. Vietoje nuobodaus reklaminio maketo – gatvės meno piešinys. Slegiant karantinui – į kiemą atvažiuojančios Kalėdos. Tokios patirtys, sukeliančios euforiją ir prekės ženklui, ir būsimam jo klientui ar darbuotojui, yra tai, ko siekia šiuolaikiškai mąstančios kompanijos, rašoma pranešime spaudai.
Industrinė simfonija
Industrinė simfonija / Gabrieliaus Jauniškio nuotr.

Apie wow efektą visuomet mąsto ir agentūros „Salto“ kolektyvas. Kultūros ir verslo pasaulius pažindinančių kauniečių ketveriukė – Agnė Pinigienė, Irutė Tumaitė, Eglė Simonavičiūtė ir Deividas Siniavskis – susivienijo tam, kad gyventi nesenkančioje komunikacijos upėje būtų įdomiau.

Martyno Plepio nuotr./Salto
Martyno Plepio nuotr./Salto

– Kaip apibūdinti „Salto“ veiklą?

Irutė: Mūsų pavadinimas eina kartu su šūkiu „Projects full of wow“, tad mes „Salto“ vadiname wow patirčių agentūra. Galvodami apie „Salto” konceptą, norėjome, kad tai būtų netradicinė agentūra, kurioje gimtų unikalūs ir nepakartojami projektai. Mes kuriame konkrečiam ženklui, konkrečiai progai, įtraukdami vis kitus menininkus ir sugalvodami vis naują koncepciją atsižvelgiant į kliento poreikius. Grynindami „Salto“ idėją ir viziją išgirdome daug paskatinimo ir teigiamų vertinimų, todėl tai dar labiau įkvėpė mus imtis šios agentūros kūrimo.

– Kaip supratote, kad yra poreikis tokiai veiklai? Ar netenkino užduotys ankstesniuose darbuose, ar motyvavo dar neregėti horizontai?

Agnė: Kultūros lauke visi dirbame daugiau nei 10 metų. Iš tiesų susipažinome Europos kultūros sostinės projekto dėka – visi dirbame „Kaunas 2022“, tik skirtingose sferose. Šio bene svarbiausio Europinio projekto dėka sukaupėme didelę patirtį, kurią toliau tęsiame su mūsų projektais. Man atrodo, mūsų agentūros atsiradimas yra šio projekto palikimo dalis.

Bendraudami su įvairiais Lietuvos ir tarptautiniais projektais, atradome nišą, kuri mums tikrai patinka ir yra labai reikalinga. Šiandien gyvename nesibaigiančiame informacijos, vaizdų, įvykių sraute ir visi ieškome unikalių, netikėtų sprendimų, naujų patirčių, kurias užpildome mes, „Salto“. Esame tarpininkai tarp kūrėjų, menininkų ir verslo.

Irutė: Visi šiandien ieško naujų kelių – kaip sustiprinti prekės ženklo ar darbdavio įvaizdį, kaip pristatyti naują produktą ar paslaugą. Kadangi daugelį metų darbuojuosi su rėmėjais ir jų pritraukimu bei integracijomis, gerai suprantu verslo poreikius. Su „Salto“ sujungiame du skirtingus pasaulius, kuriems reikia vienas kito, bet jiems sunku susišnekėti.

– Kokie žmonės sudaro agentūros branduolį – kokios jūsų patirtys vienija ir papildo viena kitą?

Agnė: Šiuo metu esame keturiese. Aš ateinu iš komunikacijos srities, Irutė – rinkodaros, Eglė – dizaino, Deividas – techninio renginių įgyvendinimo ir kūrybinių sprendimų realizavimo. Kaip jau minėjau, visi susipažinome dirbdami „Kaunas 2022“ projekte, kurio metu kartu ar atskirai įgyvendinome skirtingo mastelio idėjas.

Apskritai mes su Irute ir Egle esame idėjų vizionierės, svajoklės, tuo tarpu Deividas atsakingas už realybę ir tų idėjų įgyvendinimą (šypsosi).

Deividas: Taip, ir „Kaunas 2022“ buvau sutinkamas techninių sprendimų lauke, Irutė, Agnė ir Eglė – kūrybiniuose procesuose. Kaip asmenybės visi esame skirtingi, sprendimų ieškant tenka ilgai padiskutuot, bet dėl to ir esame stipri komanda.

– „Salto“ galima interpretuoti įvairiai, šiame žodyje telpa ir meistriškumas, ir netikėtumas. Kokias prasmes galvodami pavadinimą savo veiklai į jį įdėjote jūs?

Eglė: Norėjome, kad pavadinimas neštų savyje netikėtumą, nuostabą, bet taip pat ir skambėtų žaismingai. Dirbant net su itin svarbiais žmonėmis svarbu išlaikyti žaismingumą. Žodis turi tą wow momentą, apie kurį taip dažnai kalbame. Taip pat galima ir nuskaityti, kad nuolat atliekame salto tarp meno ir verslo pasaulių.

Irutė: Ne kiekvienas moka salto padaryti, bet kai kažkam pavyksta, kiti sako wow, arba nori pakartoti.

– Kokia nauda kultūros žmonėms, kūrėjams bendradarbiaujant su verslu? Kaip išvengti neigiamo žodžio „komercija“ atspalvio?

Eglė: Verslas, jo siūlomi biudžetai gali suteikti didesnes galimybes realizuoti idėjas, o taip pat ir pasiekti platesnes auditorijas. Mums labai svarbu sukurti geriausias sąlygas kūrėjams, taip pat mūsų užduotis šioje grandyje yra užtikrinti menininko kūrybinę laisvę. Manau, nereikia demonizuoti žodžio „komercija“, tai nėra kažkoks blogis savaime, o verslas, kuris pasirenka investuoti į meną ir kultūrines patirtis, vadovaujasi tokiomis pat vertybėmis, kaip mes. Be to, mūsų projektai skatina mecenatystę, tolimesnį šių dviejų pasaulių bendravimą ir bendradarbiavimą. Yra buvę atvejų, kai po sėkmingo projekto klientas su menininku dirba jau tiesiogiai – laikome tai pasiekimu.

– Ar pasidalintumėte pirmosiomis savo sukurtomis wow patirtimis – „pirmaisiais blynais“?

Irutė: Išskirčiau po „Kaunas 2022“ skėčiu vykusius bendrus darbus su žinomais prekės ženklais. Vienas iš jų – tai gatvės meno kūrinių projektas „Kultūros švyturiai“, kai ant Kauno centro pastatų fasadų įamžinome dedikacijas svarbiems miesto kultūros simboliams. Tai buvo, sakyčiau, „kampanija kitaip“ – vietoje tradicinių reklaminių stendų ir plakatų žinutė ištransliuota gatvės meno kūrėjų rankomis. Kitas projektas buvo sukurtas viename didžiausių prekybos centrų Lietuvoje. Projektui įgyvendinti pakvietėme Tadą Černiauską – žinomą menininką Lietuvoje ir tarptautiniame kontekste. Menui neįprastoje erdvėje Tadas sukūrė itin konceptualią medžių instaliaciją. Smagu, kad šis projektas įkvėpė kitą verslo įmonę pasikviesti tą patį menininką sukurti instaliaciją naujo produkto pristatymui. Vėlgi – tai ir įvertinimas mūsų komandai, ir paskatinimas dirbti toliau.

– O as sudėtingiausia derinant verslo įmonių, menininkų ir bendruomenių poreikius bei vizijas?

Irutė: Leidimai (juokiasi)! Viešuose projektuose juk visuomet egzistuoja ir municipalinis lygmuo. Viso kito nevadinčiau iššūkiais. Mūsų klientai paprastai visiškai pasitiki mumis ir mūsų konkrečiam projektui sukviestais menininkais.

Agnė: Mes labai anksti supratome, kad verslui sunkiau komunikuoti su menininkais, ir atvirkščiai, taigi atliekame koordinacinį darbą, kuris vėliau duoda puikius rezultatus.

– Kas jums yra geriausias įvertinimas?

Agnė: „Peikko“ industrinės simfonijos projektas su šviesų menininku Eugenijumi Sabaliausku ir muzikantu Pauliumi Kilbausku buvo mūsų, kaip „Salto“, krikštynos, ir šį projektą visuomet atsiminsime kaip išskirtinį. Atvėrėme gamyklą visuomenei vietoje to, kad vyktų tradicinė įmonės gimtadienio šventė. Tai buvo šiuolaikiška, atvira, netikėta ir darbuotojams, kurie savo kasdien matomą vietą išvydo visiškai nauju kampu, tiek žmonėms, kurie čia lankėsi pirmą ir galbūt paskutinį kartą (o gal tai buvo potencialūs darbuotojai?) tiek verslo partneriams. Geriausias įvertinimas buvo tada, kuomet tiek įmonės vadovas, tiek renginio svečiai, išėję iš gamyklos, liko sužavėti ir sakė „wow“ – taip ir tapome wow patirčių agentūra (juokiasi).

Eglė: Džiaugėsi ir menininkai, manau, galutinis rezultatas ir tokios žmonių reakcijos juos net nustebino.

Irutė: Tikėjome šiuo darbu, tai buvo mūsų tramplinas. Beje, po šio projekto visi norėjo susipažinti su „Peikko Lietuva“ vadovu, jis žmonėms paliko itin atviro ir šiuolaikiško žmogaus, surengusio netradicinį įmonės gimtadienį savo „plote“, įspūdį. Mes niekam nesakėme, kad tai mūsų komandos darbas. Niekas to nežinojo! Buvo smagu socialiniuose tinkluose matyti pažįstamų, kolegų įspūdžius. Buvo wow startas.

– Esate Kaune, ar jūsų veikla apsiriboja šiuo miestu ir regionu, o gal žvalgotės ir į tarptautinius vandenis?

Agnė: Kaunas yra tik mūsų gyvenamoji ir darbo vieta. Tačiau projektai apima visa Lietuvą. Šiuo metu dirbame su Lietuvos ir užsienio verslais, veikiančiais Lietuvoje. Neapsiribojame tik lietuvių menininkais, juk stengiamės, kad patirtys visuomet būtų unikalios ir neapsiribotų tais pačiais vardais. Tad, pavyzdžiui, kalbame ir su tarptautinių projektų, festivalių organizatoriais, prodiuseriais – tikrai galime rasti sinergiją su jų į Lietuvą atvežamais menininkais.

Irutė: Mums smalsu dirbti ne tik su patikrintais ar pažįstamais menininkais. Sekame ir domimės kultūros naujienomis, naujais vardais, aktyviai dalyvaujame kultūriniuose renginiuose ir projektuose, kad susipažintume tiek su naujų ir perspektyvių menininkų darbais, tiek su visame pasaulyje vardą turinčiais kūrėjais.

– Kaip apskritai sekasi dirbti su menininkais?

Agnė: Nesame tie, kurie diktuoja idėjas. Duodame kūrėjams laisvę. Tą su mumis dirbantys menininkai, nesvarbu, vizualiųjų sričių ar scenos atstovai, vertina.

– Ar turite apsibrėžę ribas, kas jums yra kultūra ir kultūros sąveika su kitomis sritimis? Ar yra kažkas ko tikrai neapsiimtumėte dėl vienokių ar kitokių priežasčių?

Agnė: Kultūrą matome plačiai – architektūroje, muzikoje, šviesų/mados dizaine, technologijose, šokyje, maisto patirtyse, sporte ir kt. Dirbame su organizacijomis ir įmonėmis, kurios yra atviros naujovėms, ieško daugiau, pasitiki mumis ir atitinka mūsų agentūros vertybes. Tai pagrindiniai elementai, kurių ieškome rinkdamiesi naujus projektus.

Irutė: Dažniausiai klientą pajaučiame ir klientas mus pajaučia per pirmąjį pitchą, tada suprantame ar nuveiksime kažką gražaus ir įsimintino kartu, ar geriau negaišti laiko. Renkamės dirbti su tais, kurie supranta mūsų kuriamą vertę ir jos augimą ateityje, vertina kokybę, nori būti tendencijų kūrėjais.

– Ačiū už pokalbį.

VIDEO: Making of Industrial Symphony Re:Born

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis