15min skaitytojas pastebėjo, kad neseniai pabrango kelionės traukiniu iš Vilniaus į Klaipėdą. Rugpjūčio viduryje į pajūrį vykęs vyras už II klasės bilietą sumokėjo keliais eurais brangiau negu rugpjūčio pradžioje.
„Lietuvos geležinkeliai“ atstovė Kotryna Dzikaraitė 15min patvirtino, kad nuo rugpjūčio 2 d. vietinio susisiekimo traukiniais bilietų kainos išties pasikeitė – jos visiems maršrutams padidėjo apie 15 proc.
Komentuodama dėl Vilnius–Klaipėda maršruto kainų pokyčio, K.Dzikaraitė atkreipė dėmesį, kad šiuo maršrutu kursuoja skirtingo tipo traukiniai – klasiniai ir daugiau patogumų turintys „Pesa 730ML“. Tad skiriasi ir jų kainos.
„Tad minimo maršruto kainodaros pokyčiai buvo taikomi atsižvelgiant į traukinio tipą“, – tvirtino „Lietuvos geležinkelių“ atstovė.
Pasak jos, iki rugsėjo mėnesio šio maršruto klasikiniame traukinyje II klasės bilietų kainos siekė 14,50 Eur, dabar – 16,70 Eur. O „Pesa 730ML“ traukinių II klasės bilietų kainos pakilo nuo 17,40 Eur iki 20 Eur.
Vilnius-Kaunas maršrute traukinio bilietai skirtinguose traukiniuose pabrango nuo 4,80 Eur iki 5,50 Eur, nui 5,60 Eur iki 6,40 Eur ir nuo 6,60 Eur iki 7,60 Eur.
Paskutinį kartą kainas kėlė 2017 metais
Pasak K.Dzikaraitės, išskyrus naujus maršrutus, „Lietuvos geležinkeliai“ pastarąjį kartą kelionių traukiniais kainas kėlė 2017 metais, nors per šį beveik ketverių metų laikotarpį reikšmingai pakito sąnaudinė dalis.
„Lietuvos geležinkelių“ atstovė vardijo, kad darbo užmokestis bendrovėje išaugo 16 proc., traukinio priežiūros ir parangos sąnaudos (riedmenų remontai, medžiagos ir kt.) – 25 proc.
Be to, atsirado naujos sąnaudinės dalys, susijusios su COVID-19 prevencija, kurios, tikėtina, išliks rutininėmis (traukinių dezinfekcija, apsauginės priemonės darbuotojams ir kt.).
„Matome ir rinkos situaciją – kainų peržiūras kiti tarpmiestiniai vežėjai atlieka kasmet. Žiūrint dar plačiau – augantis vidutinis šalies darbo užmokestis bei pragyvenimo lygis keičia ir vartojimo įpročius, prekių bei paslaugų kainas.
Siekdami efektyviai veikti, užtikrinti keliones traukiniais ne tik šiandienos keliautojams, bet ir galvoti apie ateitį, turime įsivertinti ekonominius ir rinkos situacijos pokyčius“, – pabrėžė K.Dzikaraitė.
„Lietuvos geležinkelių“ atstovė pabrėžė, kad šiuo metu papildomi kainodaros pokyčiai neplanuojami. Nesikeičia ir galiojančios lengvatos.
Didžiausia infliacija Baltijos šalyse – Lietuvoje
Lietuvoje vartojimo prekių ir paslaugų kainos didėja aštuntą mėnesį iš eilės. Rugpjūtį, palyginti su liepa, mėnesio infliacija siekė 0,4 proc., metinė – 5,3 proc., pranešė Statistikos departamentas.
Lietuvoje metinė infliacija rugpjūtį buvo didžiausia Baltijos šalyse.
Metinei infliacijai daugiausia įtakos turėjo degalų ir tepalų, kietojo kuro, šilumos energijos, dujų, elektros energijos, azartinių lošimų (loterijos bilietų), restoranų, kavinių ir panašių įstaigų paslaugų, daržovių, baldų ir būsto apstatymo reikmenų, tabako gaminių, asmeninių transporto priemonių techninės priežiūros ir remonto paslaugų kainų padidėjimas bei atostogų išvykų, avalynės kainų sumažėjimas.
Vartojimo prekių kainos per metus padidėjo 5,6 proc., paslaugų – 4,5 procento.