Lietuviškas anekdotas, kai į klausimą „Kaip sekasi?“ baltarusis atsako: „Viskas gerai, tik iki „Akropolio“ toloka“, iki šiol pakankamai aktualus. Baltarusius apsipirkti Lietuvoje ragina ir Vilniaus prekybos centrų reklama, kurios dabar nemažai Baltarusijoje.
„Akropolį“ ne veltui vadina Baltarusijos prekybos centru. Šiandien jo reklamos Minske tiek pat, kiek ir baltarusiškų prekybos centrų. Baltarusijos sostinėje galima rasti ne vieną reklaminį skydą, kviečiantį baltarusius atvykti apsipirkti į Vilniuje esantį prekybos centrą. Pažymėtina, kad „Akropolio“ adresas nurodytas smulkiu šriftu. Jeigu nežinotum, kad šis prekybos centras yra Vilniuje, galėtum pamanyti, kad reklamą užsakė koks nors prekybos centras Baltarusijoje. Tačiau koks baltarusis nėra girdėjęs apie „Akropolį“, net jeigu ir nesilankė jame pats asmeniškai?! Prekybos centras „Ozas“ stengiasi neatsilikti nuo savo konkurento. Dabar Minske galima rasti ir jo reklamos.
Lietuviškas anekdotas, kai į klausimą „Kaip sekasi?“ baltarusis atsako: „Viskas gerai, tik iki „Akropolio“ toloka“, iki šiol pakankamai aktualus.
Išorinė reklama – anaiptol ne vienintelis būdas didinti lietuviškų prekybos centrų populiarumą Baltarusijoje. Vietos radijo stotys reguliariai transliuoja reklamą apie „dar negirdėtas“ nuolaidas „Oze“ arba naujus gaminius, atvežtus į parduotuvę „Elektromarkt“ tame pačiame „Akropolyje“.
Pasak pačių baltarusių, jie jau priprato prie tokios reklamos: „Kartais važiuoji automobiliu ir girdi per radiją, kad „Oze“ arba „Akropolyje“ nuolaidos. Tada pagalvoji, o, reikia nuvažiuoti. Iš savo vietinių verslininkų tokių nuolaidų nesulauksi.“
„Ozas“ net pradėjo dalyti VIP pirkėjų lojalumo korteles baltarusiams, kurios suteikia išskirtines nuolaidas visose prekybos ir pramogų centro parduotuvėse. Tokią kortelę, užpildęs anketą „Ozo“ informacijos centre, gali įsigyti tik Baltarusijos gyventojas. VIP kortelių savininkų nuolat laukia ypatingi pasiūlymai. Ne kiekvienas lietuvis gali gauti tokių privilegijų, kokiomis gali pasigirti šių kortelių turėtojai.
Tačiau daugiausia pasiūlymų aplankyti Lietuvos sostinę ir apsipirkti galima rasti internete. Štai pagrindiniame Baltarusijos portalo tut.by puslapyje puikuojasi „Ozo“ reklama, kviečianti baltarusius į „apsipirkimo maratoną“. Neatsilieka ir kitos populiarios baltarusiškos interneto svetainės, kviečiančios dalyvauti VIP apsipirkime arba apsilankyti „Pavasario šventėje“, kurią baltarusiams dovanoja tas pats „Ozas“.
Dera pažymėti, kad „Ozas“ Baltarusijoje reklamuojasi aktyviau už visus kitus lietuviškus prekybos centrus. Kita vertus, „Akropoliui“ net neverta užsakinėti tiek reklamos. Daugeliu atvejų baltarusiams būtent „Akropolio“ pavadinimas pirmiausia šauna į galvą, kai prasideda kalba apie Vilnių ir jo įžymybes.
Internetas taip pat mirga nuo Baltarusijos kelionių organizatorių pasiūlymų vykti į apsipirkimo turus Lietuvon. Dažniausiai tokios kelionės trunka vos vieną dieną, o jų programose numatytas dviejų Vilniaus prekybos centrų – „Akropolio“ ir „Ozo“ aplankymas. Jeigu atsiranda norinčiųjų, maršrutų geografija praplečiama iki prekybos centro „Panorama“ ir Gariūnų turgavietės. Vidutinė tokios kelionės kaina – 30–40 eurų. Už vizą ir medicininį draudimą tenka mokėti atskirai.
Paskaičiuota, kad vieno vizito metu baltarusis Lietuvoje išleidžia nuo 600 iki 1 000 litų.
Prekybos centro „Panorama“ reklamos Minske mažiau nei „Akropolio“ ir „Ozo“, kurią, kaip jau išsiaiškinome, galima pamatyti visur. Tačiau minskiečiams jau įprasti tapo prekybos centro „Panorama“ reklaminiai lankstinukai, kuriuos dalija Lietuvos ambasada Minske. Lankstinukuose galima rasti daug informacijos apie šiame prekybos centre teikiamas paslaugas ir parduodamas prekes.
Vykti apsipirkti į Vilnių ragina ne tik lietuviai, bet ir patys baltarusiai. Verslininkas Maksimas Taborovas pradėjo leisti žurnalą „Į Lietuvą!“ (В Литву!), kurio nemokami numeriai dalijami pasienio punktuose, iš Minsko į Vilnių vykstančiuose traukiniuose ir autobusuose, prie Lietuvos ambasados Minske ir kai kuriose kelionių agentūrose. Viso žurnalo plotas užpildytas agresyviais reklaminiais tekstais.
„Laukdami pasų kontrolės pasienyje, keliaudami automobiliu ar traukiniu, namuose vakare prieš kelionę baltarusiai skaitys žurnalą „Į Lietuvą!“, ir mes esame įsitikinę, kad jie į savo kelionės maršrutą įtrauks ir jūsų objektą, ar tai būtų parduotuvė, ar pramogų centras, automobilių servisas, viešbutis ar restoranas. Mes mokame uždirbti iš reklamos ir atidirbame už jūsų pinigus su kaupu!“ – giriamasi žurnalo interneto svetainėje.
Nuo Minsko iki Vilniaus – vos 187 kilometrai. Tad „Akropolis“, „Ozas“ ir „Panorama“ – arčiausiai baltarusių esantys vakarietiško tipo prekybos ir pramogų centrai su išvystyta nuolaidų sistema. Kasmet tūkstančiai baltarusių aplanko Vilnių, kad apsipirktų. Paskaičiuota, kad vieno vizito metu baltarusis Lietuvoje išleidžia nuo 600 iki 1 000 litų.
Šį straipsnį rusų kalba ir lietuviškų prekybos centrų reklamos Baltarusijoje nuotraukų galeriją rasite rusiškoje portalo 15min.lt versijoje. Spauskite čia.