Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kaip iš lovos išversti tūkstantmečio kartą?

Vadinamoji tūkstantmečio karta pamažu tampa didžiausia perkamąja galia, tad natūralu, jog prekės ženklų ir komunikacijos specialistų akys krypsta būtent į juos. Ta proga kalbiname Niką Tereščenko, kuris ne tik pats atstovauja tūkstantmečio jaunimui, bet ir rodo sėkmingą pavyzdį, kaip patraukti jų dėmesį.
Nikas Tereščenko
Nikas Tereščenko / INK Agency

Iš pirmo žvilgsnio Nikas atrodo niekuo neišsiskiriantis – ambicingas, laisvas, stilingas 17-metis. Toks pirmasis žvilgsnis – labai klaidingas. Drauge su grupele bendraminčių Nikas ne tik kuria sėkmingą elektroninį žurnalą, kurio tikrai nepavadintum „vaikų pasižaidimu“, bet ir valandų valandas gali kalbėti ir patarinėti apie jaunosios kartos išskirtinumą bei lūkesčius.

„Manau, kad vienas iš mūsų žurnalo pranašumų ir yra mūsų komandos amžius. Tai yra nepaprastas laikotarpis, kai savyje turime daugybę energijos, idėjų, o svarbiausia – mūsų nevaržo suaugusiems būdinga baimė suklysti. Išgirdus žodį „Etiquette“, ko gero, kiekvienam pirma į galvą šaunanti mintis, kad tai tik etiketas arba klijuojama etiketė, tačiau man tai – kur kas daugiau. Tai – ambicijų laisvė“, – taip Nikas Tereščenko pristato savo įkurtą žurnalą „Etiquette“.

INK Agency/„Etiquette“
INK Agency/„Etiquette“

Kas priverčia tūkstantmečio (millennial) kartą atsikelti iš lovos, o kokia žinutė priverčia juos nedelsiant spausti exit mygtuką, ką jiems reiškia atrasti save ir kitos paslaptys, naudingos į Y kartą taikantiems prekės ženklams. Nors teoriškai galiu priskirti save millennial kartai, iš Niko sklindantį idealizmą galvojant idėjas jauniems brandams dažnai pamirštu. Tad kviečiu skaityti, įsikvėpti ir panaudoti visa tai, kai kitą kartą kils noras senas-geras idėjas „prakišti“ jauniesiems vartotojams. 

Taisyklė NR. 1 – Mąstyti kitaip, kitaip ir dar kartą kitaip

– Kaip apibūdintum „Etiquette“ prekinį ženklą? Kokiai auditorijai jis skirtas?

– Vienas svarbiausių dalykų šiuolaikiniam jaunam žmogui yra saviraiška. Norime ne tik atrasti, kaip save realizuoti, bet ir daryti tai originaliai. Manau, kad to mes ieškome ir kituose – ar tai būtų draugų kompanija, ar laisvalaikio praleidimo forma, ar žurnalo viršelis. Norint pagauti mūsų susidomėjimą, pats prekės ženklas turi būti unikalus. 

„Etiquette“ skaitytoją apibūdinčiau kaip itin ambicingą, mėgstantį išsiskirti ir vertinantį kokybę asmenybę. Esame vieni jauniausių madingo gyvenimo būdo kūrėjų Lietuvoje. Tai, kas patiko mums, perteikėme ir jaunam žmogui sukūrėme „Etiquette“. Pastaruoju metu pastebime, kad mūsų požiūris priimtinas ir vyresniems skaitytojams, kurie tiki ir skatina jaunų profesionalių žmonių tobulėjimą.

Nuolat stebime savo skaitytojus, išbandome skirtingas auditorijas ir nebijome keisti krypties, kuria judame. Kaip ir mūsų kartos kasdienybėje – nepastovumas, tempas yra tai, kas daro mūsų kūrybą patrauklia.

Manau, kad mano kartos žmogus niekada nesidomės tokiu prekės ženklu, kuris bando jį pamokyti ar pamokslauti, – sako 17-metis Nikas.

Taisyklė Nr. 2 – Bandysi mus paauklėti – prarasi visam laikui

– Kokias klaidas, manai, daro darbdaviai, bandydami privilioti jaunus darbuotojus, ar prekės ženklai, bandydami pritraukti jaunus pirkėjus?

– Šiandien realybė tokia, kad jaunimo nepapirksi vien tik pinigais ar kitomis, seniau veikusiomis, motyvacijos priemonėmis. Norint pritraukti mano kartos žmones, reikia bandyti juos suprasti, išklausyti, leisti jiems išsakyti savo mintis ir svarbiausia – gerbti jų asmeninę nuomonę. Manau, kad mano kartos žmogus niekada nesidomės tokiu prekės ženklu, kuris bando jį pamokyti ar pamokslauti.

Mano įsitikinimu, sėkmė aplanko tą, kuris sugeba atrasti ir išlaikyti originalumą. Todėl, prieš kuriant naują prekės ženklą, įsitikinčiau, ar niekas Lietuvoje šios idėjos jau neįgyvendino.

Mūsų visuomenė dar vis prisibijo išskirtinumo, šią savybę įžvelgiu ir kai kuriuose kūrėjuose. Jei nesugebi būti kitokiu nei visi ir kurti kažką naujo, ar tikrai verta kažką bandyti? Ypač, jei kalbama apie jaunąją kartą, kuri jau po truputį ima žvalgytis į produktus, kurie išskiria ir padaro juos pačius labiau pastebimus.

Taisyklė Nr. 3 – Parodyk, kad degi savo idėja

– Naujausią „Etiquette“ numerio viršelį papuošė dešimt garsių Lietuvos moterų. Kaip pavyksta prisikalbinti žymius žmones, fotografus, stilistus ir kitus profesionalus prisidėti prie žurnalo leidimo?

– Visai nesenai vienas garsus žmogus man pasakė: „Jūs turite kažką tokio, kas sugeba pritraukti ir neatsispirti, kažką, kas veda jus tinkama ir teisinga kryptimi.“

Dauguma sutinkančių dirbti su mumis profesionalų ir nemažai pasiekusių žmonių atsižvelgia į mūsų komandos amžių ir sutinka kurti bendrus projektus (kartais net patys pasisiūlo), kadangi mato didelį jaunimo potencialą. Juk kažkas ateityje turi juos pakeisti. Tokių žmonių įtraukimas į mūsų projektus yra didelis iššūkis, bet, jei pavyksta užkabinti juos mūsų idėja, tai labai prisideda prie mūsų sėkmės!

Informacijos srautas šiais laikas yra toks didelis, kad esame visiškai aptekę ir pasiklydę savo pačių sukurtoje pramonėje ir prabangos prekėse. Svarbiau – pateikti prasmingą turinį per kitokią, itin savitą prizmę. Man tai ir yra tikrasis originalumas.

Taisyklė Nr. 4 – Svarbu ne ką sakai, bet kaip sakai

– Kas, tavo nuomone, svarbiau: pateikti originalų, kūrybišką turinį ar tiesiog pateikti tai įdomia forma? Ar šiandien turinys išvis dar yra svarbus?

– Manau, jog dabar jau sunku sukurti kažką naujo, nepaprasto, itin originalaus ir niekam nematyto. Drįsčiau sakyti, jog tai netgi neįmanoma. Informacijos srautas šiais laikas yra toks didelis, kad esame visiškai aptekę ir pasiklydę savo pačių sukurtoje pramonėje ir prabangos prekėse. Svarbiau – pateikti prasmingą turinį per kitokią, itin savitą prizmę. Man tai ir yra tikrasis originalumas.

Šios kartos jaunimui svarbiausia vizualinė, o ne tekstinė medžiaga. Norint pritraukti, žaidžiame su nuotraukomis, vaizdine medžiaga, o ne vien tekstais. Tekstinę dalį stengiamės pateikti mūsų kartai priimtinu būdu – trumpai, aiškiai, paliekant ir išryškinant pačią esmę.

Taisyklė Nr. 5 – Ne visos tradicijos yra blogis

– Atstovauji tai kartai, kuri išmaniųjų telefonų nepaleidžia net eidama į dušą, ką toks elgesys signalizuoja spaudai? Ar ateityje visi leidiniai persikels į elektroninę erdvę, ar vis dėlto noras fiziškai pačiupinėti žurnalą išliks? Ar pats norėtum leisti spausdintą žurnalą?

– Paradoksalu, bet tikrai nemanau, jog spauda išnyks. Kuo labiau tobulės išmaniosios technologijos, tuo labiau žmogui norėsis tikrų, paprastų, tradicinių, žmogiškų dalykų, kuriuos būtų galima laikyti rankose, vartyti, jausti.

Šie maži dalykai praskaidrina mūsų ir taip jau per daug į socialinius tinklus įsirėžusią kasdienybę. Žinoma, yra kitokių leidinių, kuriems elektroninė erdvė puikiai tinka – tai įvairūs leidiniai verslo temomis, kurie skirti prasiblaškyti dirbant begales valandų biuruose arba rasti profesinės informacijos. Be abejonės, ateityje , „Etiquette“ įsivaizduoju spausdintą ir gausiai tiražuojamą, juk tai – mano svajonė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Televiziniai „Oskarai“ – išdalinti, o šiuos „Emmy“ laimėtojus galite pamatyti per TELIA PLAY
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas