Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kaip įtikinti darbdavį, kad tu – tas, kurio jis ieško?

Kaip susirasti norimą ir patinkantį darbą? Vieno iš didžiausių karjeros portalų Lietuvoje „CV Online“ rinkodaros vadovė Rita Karavaitienė teigia, jog darbdaviai pirmiausia ieško motyvuotų ir norinčių dirbti konkrečioje srityje specialistų.
"CV online" rinkodaros direktorė Rasa Karavaitienė
"CV online" rinkodaros direktorė Rita Karavaitienė
Spalvotas, įmantrus ar nuosaikus CV?

R.Karavaitienė sako, jog, be pagrindinių dalykų, kaip darbo patirtis ir išsilavinimas, kurio reikia norint užimti tam tikras pareigas, labai svarbu ir tai, kokias savybes kandidatas išryškina savo gyvenimo aprašyme: „Jei gyvenimo aprašymas bent 70 proc. atitinka keliamus reikalavimus, kandidatuojant į konkrečią poziciją, tikėtina, kad tai padarys įspūdį darbdaviui.“

R.Karavaitienė taip pat išskiria kelis būdus, kaip gyvenimo aprašymu sudominti darbdavį. „Kaip apipavidalinti CV, priklauso nuo pareigų, į kurias kandidatuojate. Jei kandidatuojate į aukštas pareigas, pavyzdžiui, valstybės tarnyboje, gyvenimo aprašymas turėtų būti formalus dokumentas ir netrykšti spalvomis. Priešingai, ieškant kūrybinio darbo, galima ieškoti įdomesnių vizualinių sprendimų“, – teigia R. Karavaitienė

Apipavidalinant gyvenimo aprašymą nereiktų persistengti, CV turėtų būti patogu skaityti. Labai svarbu išskirti esmę, galbūt paryškinti esminius žodžius, darbo patirtį, asmenines savybes, kad darbdavys pamatytų, tai, ką pretendentas į darbo poziciją nori parodyti.

Reiktų pasistengti parašyti nešablonišką motyvacinį laišką, nes tai pirmoji žinia, kurią pamato darbdavys.

R.Karavaitienė pataria naudoti infografiko programas, kurias nesunku rasti internete. Infografikas – tai informacinė medžiaga, kurioje svarbiausia informaciją perteikti vaizdu. Taip galima sutalpinti patrauklų gyvenimo aprašymą į vieną lapą net ir turint 30 metų darbo patirtį. Taip išlaikomas CV formato aiškumas.

Dar vienas labai svarbus dalykas – motyvacinis laiškas, kuriuo prisistatome darbdaviui. Reiktų pasistengti parašyti nešablonišką motyvacinį laišką, nes tai pirmoji žinia, kurią pamato darbdavys. Geras kreipimosi laiškas atkreips darbdavio dėmesį ir jis galbūt atidžiau skaitys darbuotojo CV.

Reiktų nepamiršti, jog gyvenimo aprašymą galima pateikti ne tik popieriuje, ypač jei ieškote darbo IT, dizaino, reklamos ar panašioje srityje. Pavyzdžiui, tinkamai pateiktas video CV formatas gali padėti tapti matomu plačioje elektroninėje erdvėje. Kai kurie IT specialistai vietoj popierinio CV kuria programėles, tinklapius, žaidimus. Dar pravartu naudotis socialinių tinklų erdvėmis, kurios dažniausiai padeda užmegzti naudingus ryšius.

„Reikia panaudoti savo kūrybiškumą ir visas kitas įmanomas priemones“,  – pataria R.Karavaitienė.

CV su klaidomis - tragedija

Rašant gyvenimo aprašymą ir motyvacinį laišką būtina išlaikyti tvarką informacijos pateikime ir vengti gramatinių klaidų.

Gediminas Šukys
Gediminas Šukys

„Svarbus aspektas – nepamiršti ne tik nurodyti, kokias pareigas užėmėte tam tikroje įmonėje, bet ir kokie buvo jūsų pasiekimai, nesvarbu, ar tai būtų jūsų asmeninis pasiekimas, išmokus tam tikrų įgūdžių, ar jūsų indėlis į įmonės plėtrą. Reikėtų nepalikti savo gyvenimo aprašyme vien plikų faktų, o išskirti geriausius ar netgi įdomiausius pasiekimus, žengiant karjeros link“, – aiškino R.Karavaitienė.

Socialinis tinklas ieškantiems darbo

Lietuvoje veikia specialistų paieškos socialinis tinklas „Telo.lt. „Visiems leidžiama paskelbti apie save, o vėliau vieni sulaukia asmeninių žinučių prisijungti prie naujo verslo ir tapti dalininkais, kitus randa klientai, ieškodami „Google“ paieškos sistemoje, taip pat Telo.lt lankytojai dažnai ieško specialistų pagal sritį“, - pasakoja Talentų paieškos platformos Lietuvoje direktorius Gediminas Šukys.

Anot G.Šukio, siekiant karjeros aukštumų, svarbu nebijoti išsiskirti iš minios.

„Yra sričių, kur reikalinga drąsa, išradingumas, kūrybingumas arba ne itin svarbu gilios specialybės žinios. Būtent šiems specialistams labai svarbu rasti įdomių savęs pateikimo būdų. Darbdavius visuomet žavi ypatingas dėmesio parodymas, jų gaminamo produkto ar paslaugos įvertinimas. O jei šią informaciją galima pateikti drąsiu būdu - pasakant tiesiai vadovui į akis, gerai pasiruošus pokalbiui, tokiu atveju sėkmės tikimybė maksimali“, – tikino G.Šukys.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?