Vienas iš lietuviško kapitalo įmonės pasididžiavimų – nauja ilgos fermentacijos duonos gamybos linija, kuri leidžia gaminti didelį drėgmės kiekį turinčias tešlas, nepažeidžiant jų struktūros.
„Siekiant išgauti puikias skonines savybes, bendras gaminio fermentacijos procesas buvo pailgintas iki 6 valandų. Kad pasiektume tokią ilgą fermentaciją, įdiegėme šalto garo kildinimo sistemą, kuri leidžia kildinti žemoje temperatūroje“, – pasakojo „Mantinga“ vyriausiasis technologas Darius Anelauskas.
Širdis – akmeninės kepimo krosnys
Šios linijos širdis – akmeninės kepimo krosnys, sudarytos iš atskirų akmens sekcijų. Jos skirtos gaminiams, kuriems pritaikomi tradiciniai kepimo būdai susieti su naujausiomis kepimo technologijomis.
Pasak vyriausiojo technologo, akmuo yra labai inertiškas, ant jo keptas gaminys pasižymi prancūziškiems fermentuotos duonos kepiniams būdingomis juslinėmis savybėmis – traškia plutele, išraiškingais plyšimais bei ciabatta gaminiams būdinga akyta struktūra.
„Anksčiau kepdavome ne akmeninėse krosnyse, tačiau siekiant išgauti aukščiausią kokybę, porėtą gaminio struktūrą, vienas pirmųjų mūsų žingsnių buvo pradėti kepti akmens krosnyse. Su šia linija pradėjome gaminti savo natūralų naminį raugą, kurį dedame į visas mūsų kepamas duonas“, – pasakojo D.Anelauskas.
Sukūrė ir automatizavo dviejų tešlų kruasanų gamybos procesą
Dar viena puiki idėja, kurią pavyko įgyvendinti sluoksniuotos tešlos produktų grupėje – sukurtas dviejų skirtingų tešlų „Duo crossant“ gamybos automatizuotas procesas. Puikaus skonio sviestinis kruasanas, dekoruotas plonu kitos spalvos tešlos sluoksniu, ne tik traškesnis, bet ir išskirtinai gražiai atrodo.
Naujausio projekto raktažodis – Prancūzija
Naujausias duonos ir šaldytų gaminių gamintojų projektas vėlgi susijęs su Prancūzija. Jau suprojektuota, surinkta ir ruošiama paleisti prancūziško batono, prancūziškų bandelių bei prancūziško dešrainio gamybos linija.
Anot D.Anelausko, šios gamybinės linijos įsigijimas buvo svarstomas jau daugelį metų. Tai naši, aukštos kokybės tradicinio prancūziško bageto linija, kurios visas gamybinis procesas, nuo tešlos užmaišymo iki gaminio supakavimo yra automatizuotas.
Linijoje, kuri jau išbandoma, įdiegta įdomių modernių technologinių sprendimų. Vienas jų, aukštos kokybės kepimo krosnis, leidžianti optimizuoti kepimo procesą, kad produkte išliktų kuo daugiau drėgmės, kartu formuojant prancūziškam produktui būdingą traškią plutelę.
Žalia šviesa šiltiems, traškiems, nepakartojamo aromato kepiniams
„Galėsime gaminti tiek visiškai iškeptus, tiek apkeptus bagetus ir bandeles. Apkepti gaminiai yra tokie, kurių vidus jau iškepęs, tik plutelė šviesi. Papildomas 10-15 min. kepimas suteikia auksinę spalvą, traškią plutelę – tai, kas būdinga visiems prancūziškiems gaminiams. Papildomai apkepant šiuos gaminius pardavimo taškuose, pirkėjams bus suteikiama galimybė įsigyti ką tik iškeptų, nepakartojamu aromatu viliojančių kepinių“, – sako D.Anelauskas.
Paklaustas apie technologines problemas, kurias reikėjo išspręsti, norint plėsti asortimentą, ilginti produktų galiojimo laiką ir užtikrinti dar geresnę kokybę, gamybos ekspertas minėjo vienintelį natūralų konservavimo būdą šalčiu, kurį „Mantinga“ technologai tobulina nuolat.
Šaltis – alternatyva nenatūraliems konservantams
Pasak D.Anelausko, greitas produkto užšaldymas yra vienas seniausių ir plačiausiai naudojamų maisto konservavimo būdų, geriau nei bet kuris kitas leidžiantis išsaugoti maisto skonį, tekstūrą ir maistinę vertę natūraliu būdu. Teisingas užšaldymo procesas, pasirinkus tinkamą pakavimo būdą, gaminio galiojimą galima pratęsti net iki 18 mėnesių.
„Labiausiai paplitusi alternatyva ilgam produkto galiojimui pasiekti yra produkto konservavimas. Kiti gamintojai tam naudoja apsaugines dujas ar galiojimą pratęsia konservavimo priedų pagalba. Problema, kad daugeliu atvejų jie – nenatūralūs ir neigiamai vertinami galutinių vartotojų“, – atkreipė dėmesį D.Anelauskas.
Pirkdami greitai sušaldytą „Mantinga“ produktą žinome, kad jo galiojimas pratęsiamas naudojant vienintelį natūralų konservantą – šaltį. Kitiems konservavimo priedams net nelieka poreikio.
Ypatingas dėmesys duonai: dvigubo šaldymo technologija
Duonai užšaldyti „Mantinga“ technologai naudoja specialią technologiją, kurios tikslas išsaugoti kuo daugiau drėgmės, kad produktas išliktų toks pat, kaip šviežiai iškeptas.
Duonos užšaldymas vyksta etapais. Pirmas – greitasis šaldymas 34-36 laipsnių šalčio temperatūroje, o antrasis– galutinis įšalimas. Temperatūra tuomet siekia 18 laipsnių šalčio. Būtent tokioje temperatūroje vyksta tolimesnis produkto sandėliavimas.
„Pagrindinė problema su kuria susidūrėme įmonės veiklos pradžioje, buvo būtent teisingas gaminio užšaldymas. Įsigijus tinkamus įrengimus, reikia įsisavinti gaminių greito šaldymo technologiją. Tai ypač svarbu produktams, kurie papildomai kepami antrą kartą kepimo taškuose“, – pabrėžė D.Anelauskas.
Produkcija keliauja į 37 pasaulio šalis
Daugiau nei 1000 pavadinimų gaminių asortimentą siūlanti duonos ir šaldytų įmonė „Mantinga“ yra didžiausias Marijampolės regiono darbdavys ir mokesčių mokėtojas. 1998-aisiais įkurta bendrovė savo produkciją eksportuoja net į 37 pasaulio valstybes.
Kaip pabrėžia UAB „Mantinga“ generalinis direktorius Mantas Agentas, naujausių technologijų ir inovatyvių sprendimų sėkmei neužtenka: „Laikomės požiūrio, kad gamybą greitinantys patobulinimai būtinai turi būti tvarūs, draugiški gamtai.
Tvarumas – ne pavienės iniciatyvos, o bendra kryptis
Žalios „Mantinga“ iniciatyvos tai ne tik tvaresnių pakuočių kūrimas, procesų automatizavimas, rūšiavimas ar energijos naudojimas iš atsinaujinančių šaltinių. Skiriama lėšų ir dėmesio naujų, dar žalesnių sprendimų kūrimui, darbuotojų motyvavimui, socialinei atsakomybei prisidėti prie taršos mažinimo, bendruomeniškumo, dalijimosi kultūros ne tik artimoje aplinkoje, bet ir visame regione.
„Tvarumas – ne pavienės iniciatyvos, o bendra kryptis”, – pabrėžia M.Agentas, atkreipdamas dėmesį, kad mes, kaip vartotojai, turim labai realios įtakos tvarumo plėtrai.
„Kiekvienas veiksmas yra pasirinkimas: ką perkame, ką vartojame, kiek vartojame, ar surūšiuojame ką suvartojame. Būtent vartotojų nuostata pirmenybę teikti tvariems produktams lems didesnį impulsą verslams „pasitempti“. Pirkėjas yra pagrindinis verslo variklis ir jeigu jis rinksis tik tvarius produktus ar paslaugas, verslui neliks nieko kito, kaip keisti požiūrį ir gaminti ar tiekti paslaugas tvariai“, – sakė „Mantinga“ vadovas.
Tikslas, kurį yra užsibrėžusi įmonė – pasiekti, kad iki 2030 metų visa gaminama įmonės produkcijai būtų pakuojama į visiškai perdirbamas pakuotes.