Bendri pusryčiai internetu ir kuponai picoms
„Turime seną tradiciją kiekvieną penktadienį pusryčiauti kartu, prie vieno stalo. Jos laikomės ir dabar. Tiesa, darome tai per kompiuterių ekranus, susijungę vaizdo konferencijoje, tačiau svarbiausia – išsaugoti bendravimą, neformalius pokalbius, vienas kito pažinimą.
Tokiais pačiais būdais saugome ir kitą tradiciją – bendras vakarones su kolegomis po kas mėnesį vykstančių susitikimų, kuriuose apžvelgiame kolektyvo ir įmonės pasiekimus. Tai, jog negalime bendrauti gyvai, šiek tiek keičia kartu praleidžiamo laiko dinamiką, tačiau pastebėjau, kad komandos nariai jau ima apsiprasti su nauja, išmania realybe“, – pranešime žiniasklaidai pasakoja R. Laurinavičius.
Pasak integruotos rinkodaros įrankį sukūrusio verslininko, smulkūs, tačiau tradicijomis tapę darbo kasdienybės akcentai yra itin svarbūs. Būtent jų išsaugojimas leidžia komandai jaustis saugiai, stabiliai, neprarasti motyvacijos ar sumažinti nerimą dėl nežinios.
„Pavyzdžiui, mėnesio rezultatų apsitarimų metu visuomet dalindavomės pica bei užkandžiais, kartu pietaudavome aptardami ketvirčio rezultatus. Darome tai ir dabar – visiems darbuotojams prieš susitikimą išsiunčiame maisto pristatymo į namus kuponus“, – teigia R.Laurinavičius.
Laikas bendravimui, žaidimams ir psichologų patarimai
„Mūsų komanda, nors išsibarsčiusi per tris šalis ir du žemynus, visuomet glaudžiai bendravo ir bendradarbiavo. Suprasdami, kad darbuotojų motyvaciją išlaikysime tik neprarasdami šio sukurto ryšio, ėmėmės įvairių sprendimų.
Pavyzdžiui, kelis kartus per savaitę organizuojame neformalius pusvalandžio trukmės skambučius – juose dalyvauja visi, norintys pabendrauti su kolegomis bet kokiomis jiems rūpinčiomis temomis. Sukūrėme bendrų internetinių žaidimų kanalą, organizuojame nuotolinį protmūšį – taip kolegos kartu ir pramogauja“, – sako „Omnisend“ kūrėjas.
Anksčiau kolegas gimtadienių proga sveikinę gyvai, šiandien jie siunčia skanėstus į namus.
Pasak R. Laurinavičiaus, iniciatyvą išsaugoti ryšį nuolat aktyviai rodo ir darbuotojai: keldami vieni kitiems žaismingus iššūkius, dalindamiesi juokinga ar su darbu tiesiogiai nesusijusia informacija.
„Vienas iš itin vertingų darbuotojų pagalbos vieni kitiems pavyzdžių yra dalinimasis darbo iš namų patirtimi. Turime komandos narių, kurie taip dirbti įpratę ir dabar noriai pataria, konsultuoja, žiniomis ir savo pavyzdžiu dalinasi su dar tik besimokančiais darbo discipliną perkelti namo kolegomis“, – pasakoja R. Laurinavičius.
Įmonė parengė darbuotojams darbo namuose rekomendacijas, tačiau nusprendė pasitelkti ir profesionalų pagalbą – darbuotojus kvies į psichologo konsultacijas apie tai, kaip susitvarkyti su staigiais pokyčiais, internetu.
Atvirumas kalbant apie ateitį
„Manau, kad vienas iš didžiausių bet kokios krizės iššūkių yra nežinomybė ir neužtikrintumas dėl ateities. Deja, negaliu kolegoms pasakyti, kas bus toliau – nė vienas to nežinome. Tačiau nusprendėme daryti tai, ką galime: kiekvieną savaitę kviečiu kolegas man užduoti visus jiems rūpimus klausimus ir į juos atsakau visiškai atvirai ir visiems. Kalbame apie mūsų įmonės ir bendrai rinkos ekonominę būklę, pokyčius ir prognozes, planus ateičiai – viską, kas rūpi mūsų komandos nariams.
Taip pat atvirai kalbamės ir apie skaičius. Visi žinome, kiek laiko įmonė galėtų išgyventi, jei staiga prarastume pajamas. Esame pasiruošę įvairiems scenarijams ir juos aptarę viduje. Manau, kad tai suteikia žmonėms daugiau užtikrintumo“, – sako R. Laurinavičius.
Pasak jo, siekiant išsklaidyti nežinomybę, kiekvieną savaitę su darbuotojais dalinamasi ir kita turima informacija: klientų atsiliepimais, planais, finansiniais rezultatais.
Kol kas tęsia plėtrą
Pastaraisiais metais itin sparčiai augęs startuolis kol kas nestabdo ir komandos plėtros – naujų specialistų ieško ir juos samdo internetu. Prie komandos prisijungę darbuotojai dalyvauja ir tradiciniuose sutikimo pietuose – tiesa, ir tai dabar tenka daryti ir vaizdo konferencijų programų pagalba.
„Mūsų veiklai krizė kol kas didelės įtakos nepadarė, todėl ir komandą kol kas plečiame. Ji net ir suteikia šiokių tokių naujų galimybių: matome visuotinę tendenciją verslus karantino metu perkelti į virtualią erdvę bei imti prekiauti internetu, o tai reiškia – ir naudotis mūsų integruotos rinkodaros internete įrankiais.
Tačiau situaciją vertiname atsakingai ir atsargiai – esame pasiruošę reaguoti į jos pokyčius ir svarbiausia užduotimi laikome bet kuriuo atveju išsaugoti savo darbuotojus“, – teigia R. Laurinavičius.