Kaip prisijaukinti skaitytojus: tekstas su beveik 3 tūkst. „patinka“

„Tu geri?“, „Žinoma, juk aš ką tik pasakiau, kad esu rašytojas“. Taip sarkastiškai Stephenas Kingas pasišaipė iš stereotipo, kad rašytojas ir alkoholis eina ranka rankon. Šis tekstas bus irgi apie tai. Ne, ne apie rašytojus. Ir ne apie alkoholį. Apie stereotipus, kad komercinės publikacijos negali būti populiarios, o jei ir populiarios, tai nežymėtos.
5 Lietuvos miestai, kuriuos verta aplankyti 2016-aisiais
5 Lietuvos miestai, kuriuos verta aplankyti 2016-aisiais

Klientas. Parodų rūmai „Litexpo“

Įvykis. Turizmo ir laisvalaikio paroda „Adventur 2016“

Sausio 22-24 dienomis „Litexpo“ parodų rūmuose vyko tradicinė turizmo ir laisvalaikio paroda „Adventur 2016“. Portalas 15min ir „Litexpo“ bendradarbiauja ruošiant dalį publikacijų. Užsakovui kaip viena iš temų buvo pasiūlytas ir Lietuvos miestų, kuriuos verta aplankyti 2016 m., sąrašas.

Metų pradžia, kaip ir pabaiga, palanki apibendrinimams – jei kalbame apie praeitį, tai sudedame viskas, kas buvo įsimintiniausio. Tačiau didesnio dėmesio sulaukia ateities prognozės – iš ten „10 filmų, kuriuos privalote pamatyti“, „8 laukiamiausi albumai...“ ir t. t. Žmonės turi gyvybinį poreikį orientuotis ateityje, kuri yra neaiški ir miglota, tad ir buvo pasiūlytas miestų sąrašas, kuris padėtų mėgstantiems ar planuojantiems keliauti susigaudyti vietovių ir įvykių kalendoriuje.

Kaip turinio forma buvo pasirinktas sąrašas (angl. „list“). Nors tai yra gan populiari dėstymo forma – kai kas pasakytų „gerokai panešiota“, - tačiau praktika rodo, kad ji veiksminga. Kaip teigia socialinės žiniasklaidos ekspertas Guy Kawasaki, jei „matau sąrašą, tai žinau, kad ten gali būti naudingos informacijos“.

Taip gimė pavadinimas „5 Lietuvos miestai, kuriuos verta aplankyti 2016-aisiais“. Turiniui buvo atrinkti penki miestai, kurie kitąmet turistams siūlo nemažai pramogų, pvz. Telšiai – 2016 m. Lietuvos kultūros sostinė ir t. t.

Konstruojant tekstą buvo vadovaujantis tokiais principais:

Vertinga (kokie renginiai ar lankytini objektai numatyti 2016 m. konkrečiame mieste)

Naudinga (nuorodos į papildomus informacijos šaltinius, kokios maitinimosi ir apgyvendinimo paslaugos, atstumai)

Vizualu (vaizdo medžiaga, nuotraukos, žemėlapiai, infografikas)

Be reklaminės kampanijos, kuomet publikacijos viršuje ir kolonoje dešinėje buvo baneriai su kvietimu su parodą „Adventur“, tekste buvo du kartus paminėtas parodos pavadinimas – vieną kartą nurodant, kad minėti miestai prisistatys parodoje, antrą kartą publikacijos apačioje trumpa informacija apie pačią parodą ir ko ten tikėtis.

Rezultatai

Tai buvo populiariausias tekstas, susijęs su paroda, portale. Jis buvo publikuotas penktadienį (sausio 15 d.). Portale reikšmingesnis jo skaitomumas buvo fiksuojamas dar keturias dienas po publikacijos.

Per savaitgalį socialiniame tinkle „Facebook“ juo pasidalino ar paspaudė „Patinka“ daugiau nei 2300 žmonių, dar 50 kituose socialiniuose tinkluose.

Tikėtina, kad būtent socialinių tinklų dėka tekstas buvo aktualus tokį ilgą laiką. Iki parodos pabaigos – taigi per pusantros savaitės, iki sausio 24 dienos – socialiniuose tinkluose juo pasidalino arba nuspaudė „patinka“ dar 600 žmonių. Bendras aktyvumas sudarė daugiau nei 2,9 tūkst.

Stebėtina tai, kad toks socialinis aktyvumas buvo pasiektas nepasinaudojus 15min „Facebook“ paskyra – taigi plitimas buvo virusinis, ne iš vieno šaltinio.

Kokios pamokos?

1. Tekstas turi būti kuriamas iš skaitytojo perspektyvos. Tekstas buvo kuriamas iš skaitytojo perspektyvos - „o kas galėtų būti įdomu jam?“. Tai turbūt pagrindinė sėkmės paslaptis – iš ten ir duomenų prisodrinti atsakymai.

2. Patenkinti skaitytojai atsilygina. Didelis socialinis aktyvumas rodo, kad buvo aukštas pasitenkinimas turiniu ir didelis įsitraukimas. Skaitytojai, kurių lūkesčiai patenkinti, tapatinasi su publikacija ir ja mielai dalinasi su draugais.

3. Geros naujienos skaitomos. Jomis ir mieliau dalinamasi. Posakis tarp žurnalistų „geros naujienos – blogos naujienos“, gal ir galioja, tačiau dabar jau su žvaigždute. Geromis naujienomis žmonės labiau linkę dalintis ir tapatintis.

4. Šaltinis ne tiek ir svarbu, esmė -  turinys. Jei yra kokybiškas turinys, tai šaltinio svarba nublanksta. Tekstas buvo pažymėtas „Projekto partnerio remiamas turinys“ - visos komercinės 15min publikacijos yra žymimos. Tai rodo, kad skaidrumas atsiperka – su skaitytojais bendraujama kaip su lygiaverčiais partneriais. Apgavystės atveju informacija yra atmetama – taip publikacija netenka savo aktualumo, todėl besirenkantys nepažymėtus tekstus rizikuoja savo reputacija.

5. Regioninė tapatybė niekur nedingo. Yra toks profesinis anekdotas, kad rajoninės spaudos pagrindinė užduotis yra išvardinti kuo daugiau vietos gyventojų, taip užsitikrinant jų dėmesį išperkant numerio tiražą. Juokas juokais, bet publikacija rodo, kad regioninė tapatybė ar bent jau nostalgija niekur nedingo - „Facebook“ nemažai dalinimusi vyko būtent dėl to, kad paminėtas konkretus miestas. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis