Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kaitra „tirpdo“ ventiliatorius ir kondicionierius – pardavimai kilo 30 kartų

Lietuvos meteorologai vos ne kiekvieną savaitę fiksuoja kaitrą ir rekordinius karščius. Neapsikentę šilumos bangų lietuviai iš prekybos vietų „šluoja“ ventiliatorius ir kondicionierius. Skaičiuojama, kad šių įrenginių pardavimai šoktelėjo 30 kartų, o jų rasti parduotuvėje pirkėjams tampa iššūkiu.
„Xiaomi SmartMi Standing Fan 2S“ išmanusis ventiliatorius
Ventiliatorius / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

15min skaitytoja pasakojo, jog mobilaus kondicionieriaus pradėjo dairytis dar prieš porą savaičių – keletą modelių apžiūrėjome viename iš prekybos centrų.

„O kai jau susiruošėme įsigyti – užtrukome porą dienų. Net trijų skirtingų parduotuvių konsultantai skėsčiojo rankomis ir atsiprašinėjo: tai viena paklausiausių prekių šiuo metu, viskas iššluota, laukiame papildymo. Kreipėmės tiesiogiai į tiekėjus, pavyko įsigyti paskutinį kondicionierių, kainavo 280 eurų, po savaitės toks pat modelis pabrango beveik šimtu eurų“, – stebėjosi ji.

Kiti 15min kalbinti žmonės teigė, kad atėjus į prekybos vietas ir pasiteiravus, kur padėti kondicionieriai, konsultantai juokėsi.

„Sakė: „Kokie kondicionieriai, net ventiliatorių nėra“, – teigė pašnekovas.

Likučiai tirpsta greitai

Prekybininkai pastebi, kad tropinė vasara nepatinka tautiečiams. Anot „Kesko senukai“ rinkodaros direktorės Elonos Uckutės, dėl vasariškai karšto oro bei atostogų meto itin išaugo namų orą vėsinančios įrangos populiarumas. Parduotuvėse kyla tiek ventiliatorių, tiek kondicionierių pardavimai.

„Gyventojai taip pat mėgsta laisvalaikį leisti lauke, savo kieme ar terasoje. Griliai, baseinai, lauko baldai, pavėsinės, aktyvaus laisvalaikio bei turizmo prekės taip pat ypač aktualios šiuo metu, jų pardavimai sparčiai auga.

Prekių lentynas nuolat papildome, tačiau likučiai greitai tirpsta“, – nurodė ji.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Seimo viešbutis
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Seimo viešbutis

Pardavimai augo – 30 kartų

Tuo tarpu „Topo centras“ nurodo, jog visų vėsinimo prekių pardavimai auga dešimtimis kartų, pavyzdžiui, kondicionierių – net 30 kartų.

„Šiuo metu, per nepilną mėnesį, esame pardavę dukart daugiau nei praėjusiais metais“, – 15min tikino „Topo centro“ generalinis direktorius Remigijus Štaras.

Anot jo, tokio augimo net ir optimistiškiausiose prognozėse nebuvo nusimatę. Todėl vėsinimo prekių pasirinkimas šiuo metu labai ribotas.

„Šias prekes beveik kasdien vežame į parduotuves, o populiariausias parduodame per kelias valandas, nes kone kiekvienas užėjęs į parduotuvę ieško šios kategorijos prekių“, – tikino R.Štaras.

Prekybos tinklo vadovas siūlo šias prekes ieškoti ir pirkti elektroninėje parduotuvėje, nes joje galite matyti, kuriose parduotuvėse yra konkreti prekė.

„Galima rizikuoti ir bandyti atvykti tiesiai į fizinę, bet reiktų paskambinti į ekspertų liniją ir pasiteirauti, ar konkreti parduotuvė turi vėsinimo prekių, bei prašyti rezervuoti, kol atvyksite“, – pasiūlė jis.

123RF.com nuotr./Ventiliatorius
123RF.com nuotr./Ventiliatorius

Tikėjosi, kad vasara bus karšta

Bendrovės „Makveža“, valdančios prekybos tinklą „Moki veži“, marketingo vadovas Nerijus Višinskas 15min sakė, kad šiam vasaros sezonui ventiliatorių, oro vėsintuvų ir mobilių kondicionierių buvo užsakyta 4 kartus daugiau nei anksčiau. Įmonė tikėjosi, jog vasara bus karšta.

„Vis dėlto, kad per vieną mėnesį – birželį – parduosime 95 proc. turimos produkcijos, neplanavome, pardavimai tikrai rekordiniai. Tačiau papildymą jau gavome ir šiuo metu prekyboje turime kelis skirtingų modelių ventiliatorius, tad pirkėjai turi pasirinkimą.

Šįmet mūsų pirkėjai dažniausiai renkasi galingesnius vėsintuvus, mobilius kondicionierius ir ventiliatorius su nuotolinio valdymo ir oro drėkinimo funkcija“, – sakė jis.

Kartu N.Višinskas pastebi, jog šiuo metu išaugo griliaus reikmenų, vandens pramogų, sodo baldų ir įvairių laisvalaikio prekių pardavimai.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Karštis Vilniuje
Luko Balandžio / 15min nuotr./Karštis Vilniuje

Labiausiai nori pastatomų ant žemės

Pardavimų augimą junta ir elektroninės parduotuvės. Pigu.lt komunikacijos vadovas Nerijus Mikalajūnas nurodo, jog ventiliatorių pardavimai birželio mėnesį augo 2,5 karto, lyginant su 2020-ųjų birželiu. Gegužės mėnesį įmonė pardavė 18 kartų daugiau ventiliatorių nei tuo pačiu laikotarpiu prieš metus.

„Ventiliatorių kategorijoje apie 70 proc. visų pardavimų sudaro ant žemės pastatomi aparatai. Šiais metais pastebime tendenciją, kad pirkėjai renkasi brangesnius, išmanius ar labai tylaus veikimo ventiliatorius“, – sakė jis.

Pigu.lt skaičiuoja, jog vidutiniškai pirkėjai išleidžia apie 73 eurus oro vėsintuvui, apie 330 eurų kondicionieriui ir apie 30 eurų ventiliatoriui.

„Ventiliatorių kainos mūsų e. prekybos centre svyruoja nuo kelių iki 400 eurų. Populiariausi – 15–40 eurų vertės ventiliatoriai. Oro vėsintuvą galima išsirinkti kainų rėžyje nuo 20 iki 150 eurų“, – kalbėjo jis.

Tiesa, anot N.Mikalajūno, elektroninėje parduotuvėje vienareikšmiškai populiariausi yra mobilūs oro kondicionieriai. Jų populiarumą lemia patogumas – juos galima naudoti iš karto išpakavus, nereikia jokių papildomų montavimų.

„Didelį mobilių kondicionierių pardavimų augimą pastebime oro temperatūrai viršijus +28 laipsnius“, – sakė jis.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Palangos tiltas
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Palangos tiltas

Karščiausias laikotarpis nuo 1961-ųjų

Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba skelbė, jog pirmasis liepos dešimtadienis buvo karščiausias nuo 1961-ųjų – vidutinė temperatūra siekė 22,6 laipsnio šilumos.

Vidutinė dešimtadienio oro temperatūra 20 laipsnių yra perkopusi tik penkis kartus – 1973 (20,7 laipsnio), 1999 (20,3), 2001 (20,4), 2006 (22,3) ir 2012 metais (20,6).

PLAČIAU SKAITYKITE: Pirmasis liepos dešimtadienis – karščiausias nuo 1961-ųjų

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?