,,Kamado Bono‘‘ kepsninių verslo įkūrėjas: „Gavę finansavimą, tapome patrauklesni savo partneriams“

Prieš 8-erius metus veiklą Lietuvoje pradėjo mažoji bendrija „Leto projektai“, geriau žinoma kaip įmonė, prekiaujanti didelio populiarumo sulaukusiomis „Kamado Bono“ keraminėmis kepsninėmis. Šeimos įkurto verslo istorija prasidėjo nuo pirmosios parduotos kepsninės, kurią asmeniškai klientui pristatė įmonės savininkas Tomas Petryla. Šiandien įmonė sparčiai auga, plečiasi ir savo veiklą vykdo net 30-yje pasaulio šalių. Įmonės savininkas pasakoja apie savo verslo sėkmės formulę, gero grilio patiekalo paslaptis ir tai, kaip jo veiklos kelyje pravertė INVEGOS finansavimas.
Kamado Bono
Kamado Bono / Invega nuotr.

Anot T.Petrylos, paskata įkurti savo verslą atsirado iš didelės aistros geram maistui, grilinimui namų kieme bei noro dalintis sukauptomis žiniomis su kitais grilio entuziastais. Taip gimė idėja pastaruosius suburti į vieningą socialinio tinklo „Facebook“ platformos bendruomenę.

„Buvome itin smalsūs, žingeidūs. Vėliau kilo noras sukauptomis žiniomis, patirtimi dalintis su kitais žmonėmis ir tai daryti kūrybingai, kad visiems būtų ir naudinga, ir įdomu, ir linksma: įkūrėme grupę pavadinimu ,,Lithuania grilling & smoking’“, kurioje kasdien skelbėme įrašus apie tai, kaip mums sekasi grilinti, kokias klaidas darome, rodėme, kaip jų išvengti.

Pradžioje grupėje buvo vos keli stebėtojai, tačiau įsitraukimas ir grupės narių skaičius sparčiai augo, ir šiuo metu vienijame beveik 127 000 mūsų veiklos sekėjų. Džiugu, kad didžioji dalis jų yra mūsų klientai. Manau, mūsų stiprybė yra nuoseklumas. Tai ką pradėjome 2016 metais, tęsiame iki šiol – edukuojame grilinimo tema“, – pasakoja T.Petryla.

Manau, mūsų stiprybė yra nuoseklumas.

Pagrindinė įmonės veiklos kryptis – didmeninė prekyba „Kamado Bono“ griliais. Verslininkas yra sukūręs dar kelis prekių ženklus ir prekiauja įvairiais patiekalų gamybai skirtais produktais: emaliuotais ketaus indais, picų krosnelėmis, grilio aksesuarais bei priedais, kietmedžio anglimis. Įmonės siūlomų produktų ir paslaugų asortimentas kasmet plečiasi.

„Jau ne vienerius metus iš eilės esame ir grilio mokymų bei grilio festivalio organizatoriai. Veiklą vykdome 30-yje pasaulio šalių“, – tvirtina T.Petryla.

Paklaustas apie tai, nuo ko priklauso kokybiško grilio patiekalo gamyba, grilio profesionalas įvardija tris esminius veiksnius.

„Norint gerai grilinti, būtini keli dalykai: kokybiški produktai, bent minimalios žinios arba grilinimo ABC, kuris padėtų išvengti klaidų ir patogūs įrankiai“, – teigia jis.

Invega nuotr. /Leto projektai vadovas Tomas Petryla
Invega nuotr. /Leto projektai vadovas Tomas Petryla

Stiprioji „Kamado Bono‘‘ verslo pusė – reklama „iš lūpų į lūpas“

Anot T.Petrylos, kaip ir grilio patiekalų gaminimo procesas, taip ir nuosavo verslo valdymas reikalauja atitinkamo įdirbio ir žinių. Tačiau turint aiškią viziją, nuolat gilinant žinias ir pateisinant kliento lūkestį – visos įdėtos pastangos leidžia pasidžiaugti laimėjimais.

„Turime aiškią viziją, kur einame, žinome, ko siekiame ir kodėl, kokią misiją nešame. Nuolat judame į priekį. Girdime klientų atsiliepimus, tinkamai reaguojame į juos, todėl mūsų stiprioji pusė – reklama „iš lūpų į lūpas“. Mums itin svarbi kliento gera patirtis su mūsų produktais‘‘ - sako verslininkas.

Anot jo, ,,Kamado Bono‘‘ verslo sėkmė priklauso nuo kelių esminių veiksnių: didelio įdirbio ir žinomumo, nuoseklumo ir aiškios marketingo strategijos, personalo patirties, įmonės vidinių vertybių, klientų rekomendacijų, lengvo produktų pasiekiamumo ir finansinio stabilumo.

Ambicingiems verslo užmojams įgyvendinti – valstybės pagalba

T.Petryla akcentuoja, kad įmonei sparčiai augant, atsirado didelis apyvartinių lėšų poreikis, kuris užtikrintų stabilų prekių tiekimą klientams ir partneriams. Dėl šios priežasties, „Leto projektai“ nusprendė kreiptis į banką dėl finansavimo. Pastarasis suteikė paskolą, garantuotą INVEGOS portfeline garantija. Anksčiau įmonė yra pasinaudojusi ir INVEGOS daline palūkanų kompensacija.

„Gavę finansavimą, tapome patrauklesni savo partneriams, nes galėjome pasiūlyti lankstesnes atsiskaitymo sąlygas. Tai itin svarbu dirbant su dideliais prekybos centrais tiek Lietuvoje, tiek užsienyje. INVEGA suteikė paskolos garantiją bankui, ir tai leido mūsų verslui netrukdomai skolintis pinigų plėtrai. Esame pasinaudoję ir INVEGOS daline palūkanų kompensacija, kuri leido mums, kaip verslui, sutaupyti pinigų ir tokiu būdu atvėrė galimybes investuoti į plėtrą bei sėkmingai augti“, – teigia pašnekovas.

Invega nuotr. /INVEGOS Produktų valdymo departamento vadovė Ausma Bartkutė
Invega nuotr. /INVEGOS Produktų valdymo departamento vadovė Ausma Bartkutė

Anot INVEGOS Produktų valdymo departamento vadovės Ausmos Bartkutės, verslui, norinčiam plėstis ir augti, lėšų stygius yra dažna problema. INVEGOS portfelinės garantijos ir dalinis palūkanų kompensavimas – tai išeitis, norint pasilengvinti finansinę naštą.

„Ambicingus tikslus turintys verslai neretai susiduria su paskolų užtikrinimo priemonių trūkumu, kuomet kreipiasi dėl norimo finansavimo paskolų ar lizingo forma į banką ar kitą finansų įstaigą.

Todėl INVEGA, teikdama portfelines garantijas finansų įstaigoms, padeda pastarosioms suteikti reikiamą finansavimą verslui, tokiu būdu prisiimdama dalį rizikos. Be to, jeigu verslas jau yra paėmęs paskolą, jis gali pateikti paraišką INVEGAI ir tokiu būdu susigrąžinti dalį lėšų už sumokėtas paskolos palūkanas ir skirti jas kitiems verslo poreikiams“ , – teigia A.Bartkutė.

Invega-v1

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis