„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

„Kantar“: aukščiausiai tarp verslo nuomonės lyderių – V.Vasiliauskas ir Ž.Mauricas

Verslo nuomonės lyderiams pirmąjį šių metų pusmetį intensyvinus komunikaciją, Lietuvos banko (LB) valdybos pirmininkas Vitas Vasiliauskas išliko pirmoje vietoje, antroje buvo „Luminor“ ekonomistas Žygimantas Mauricas. Pastarasis, komunikavęs dvigubai daugiau nei pernai, smarkiai šoktelėjo į viršų, skelbia rinkos tyrimų bendrovė „Kantar“
Vitas Vasiliauskas ir Žygimantas Mauricas
Vitas Vasiliauskas ir Žygimantas Mauricas

„Ž.Mauricas jau beveik dešimtmetį yra nuomonės lyderių tope – galima sakyti, senbuvis. Šįkart šuolį iš 7 pozicijos į antrą jam lėmė daugiau nei dviem šimtais padidėjęs citatų kiekis. Jo komunikacija pagal pasiektus kontaktus taip pat lyderiauja, lenkdama ir V.Vasiliauską. Pernai „Luminor“ ekspertas buvo pirmoje vietoje ir mūsų sudarytame potencialios įtakos reitinge“, – pranešime sakė „Kantar“ komunikacijos analizės vadovas Linas Spėčius.

Pirmą kartą nuomonės lyderių penkete atsidūrė du nevyriausybinių organizacijų atstovai: trečioje vietoje – buvusi Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos (LPSK) prezidentė Inga Ruginienė ir ketvirtas – buvęs Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) prezidentas Valdas Sutkus.

P.Gvildžio nuotr./Inga Ruginienė
P.Gvildžio nuotr./Inga Ruginienė

„Šį pusmetį itin padaugėjo V.Sutkaus citatų, intensyvi komunikacija prasidėjo dar karantino metu, kai tuometis LVK atstovas aktyviai reiškė nuomonę apie ekonomikos gelbėjimo planą ir paramą verslui, tai pirmą sykį mūsų tyrimo istorijoje lėmė LVK tokią aukštą poziciją. Kita vertus, citatų kiekį didino birželio mėnesį kilęs lobizmo skandalas bei žinutės apie atsistatydinimą iš LVK pareigų“, – komentavo L.Spėčius.

Pasak jo, pirmąjį pusmetį verslo nuomonės lyderių pasisakymų padaugėjo 40 proc. Pusantro karto išaugo telekomunikacijų, dar daugiau (77 proc.) – mažmeninės prekybos atstovų citatų.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Valdas Sutkus
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Valdas Sutkus

Penktoje reitingo vietoje yra „Swedbank“ vyriausiasis ekonomistas Nerijus Mačiulis, šeštoje – „Iki“ komunikacijos vadovė Indrė Baltrušaitienė, septintoje – „Maxima“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė, toliau rikiuojasi buvęs Lietuvos bankų asociacijos (LBA) prezidentas Mantas Zalatorius, SEB banko ekonomistas Tadas Povilauskas, o dešimtuką baigia buvęs Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) prezidentas Robertas Dargis.

Citatų skaičių augino bankų „Luminor“, SEB ir „Swedbank“ ekonomistai. N.Mačiulio ir T.Povilausko citatų išaugo daugiau nei 40 proc., tačiau, pasak „Kantar“, pastarajam ekspertui to nepakako pralenkti dar intensyvesnės kitų nuomonės lyderių komunikacijos ir jo pozicija smuktelėjo keturiomis žemyn.

Analizuojant verslo komunikaciją pagal sektorius, pagal bendrą pasisakymų kiekį pirmauja mažmeninė prekyba, nors kalbėtojų daugiau turi bankai.

„Bankai iš visų sektorių turi daugiausia kalbėtojų, pavyzdžiui, „Swedbank“, SEB turi dukart daugiau nuomonės lyderių negu toks aktyvus kalbėtojas kaip „Maxima“ – tačiau pagal pasisakymų kiekį beveik dešimtadaliu pirmauja pastaroji. Trys didieji bankai turi tope po savo ryškų nuomonės lyderį – „Luminor“, „Swedbank“ ir SEB, jie visi užima aukštas pozicijas tope“, – sakė L.Spėčius.

Jo teigimu, pirmą pusmetį verslo nuomonės lyderių dvidešimtukas pasipildė šešiais ekspertais iš prekybos – pandemijos laikotarpiu prekybos tinklai buvo vieni aktyviausių komentatorių. Šio sektoriaus atstovų citatų skaičius, palyginti su 2019 metų pirmu pusmečiu, išaugo 77 proc.

Trys didieji bankai turi tope po savo ryškų nuomonės lyderį – „Luminor“, „Swedbank“ ir SEB, jie visi užima aukštas pozicijas tope.

Kasmetinis tyrimas atliekamas siekiant įvertinti verslo sektoriaus komunikaciją. Analizuojami bankininkystės, draudimo, telekomunikacijų, mažmeninės prekybos sektoriuose veikiančių kompanijų atstovai ir 25 ekspertai, atstovaujantys Lietuvos bankui, verslo organizacijoms ar akademiniam sluoksniui. Atstovų citatos žymėtuose reklaminiuose straipsniuose į analizę neįtrauktos.

Analizuojama 90 spaudos leidinių, 10 interneto svetainių, 4 radijo stočių žinių laidos ir 5 televizijos kanalų žinių laidos per 2020 metų pirmą pusmetį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs