Lietuvoje paskelbus karantiną Kaune įsikūrusi maisto tiekimo ir logistikos įmonė „BidFood Lietuva“, daugiausia tiekianti produkciją restoranams, kavinėms, barams, parduotuvėms ir viešajam sektoriui, per kelias dienas liko be didžiosios dalies užsakymų.
Bendrovė šiuo metu maisto produktus išvežioja tik toms maitinimo įstaigoms, kurios suspėjo persiorientuoti į maisto išsinešimui veiklą, tačiau tai sudaro tik 15 proc. buvusių darbo apimčių.
Visiškai priešingai susiklostė „BidFood Lietuva“ kaimyno – „Lidl Lietuva“ logistikos centro Kaune situacija. Lietuvoje karantino metu likus veikti tik maisto parduotuvėms prekybininkų pardavimai smarkiai išaugo, tad „Lidl Lietuva“ logistikos centras nespėjo dorotis su užplūdusiais užsakymais.
Tad skirtingo likimo ištiktos kaimynystėje įsikūrusios įmonės susitarė, kad „BidFood Lietuva“ karantino laikotarpiui paskolins penkis darbuotojus „Lidl Lietuva“ logistikos centrui.
„Karantino laikotarpiui įdarbinome tuos žmones pagal darbuotojų nuomos sutartį, užtikrindami tokį patį atlygį, kokį jie gauna savo įmonėje. Tokia idėja gimė matant situaciją ir suprantant, kad kaimynystėje yra įmonė, kuriai karantino metu darbo apimtys sumažėjo, o mums tuo metu prireikė papildomų rankų“, – 15min pasakojo prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ korporatyvinių reikalų ir komunikacijos departamento vadovas Valdas Lopeta.
Karantino laikotarpiui įdarbinome tuos žmones pagal darbuotojų nuomos sutartį, užtikrindami tokį patį atlygį, kokį jie gauna savo įmonėje, – teigė V.Lopeta.
„Lidl Lietuva“ Kauno logistikos centras iš „BidFood“ pasiskolino sandėlio darbuotojus, kurie pradėjo dirbti jau praėjusią savaitę. Kadangi jų darbo specifika buvo panaši, mokymams daug laiko neprireikė.
Kaip pridūrė V.Lopeta, „Lidl Lietuva“ aktyvina darbuotojų paieškos procesus, tad ieškodami žmonių vertina įvairias galimybes.
Kitoje įmonėje įdarbino vairuotoją
„BidFood Lietuva” logistikos direktorius Elvis Tartilas 15min pasakojo paskelbus karantiną veiklos neteko daugiau kaip pusė įmonės darbuotojų, dirbančių logistikos srityje. Iš viso įmonėje dirba per šimtą darbuotojų.
„Tiekiame produkciją ir į prekybos tinklus, tačiau didžiąją apyvartos dalį visgi sudaro pardavimai viešajam sektoriui, restoranams, kavinėms, barams, viešbučiams, kurie dabar uždaryti. Tad ir mūsų visa pamaina liko be darbo. Sustabdėme darbą sekmadienį, atsisakėme naktinės pamainos“, – pabrėžia įmonės logistikos vadovas.
„Lidl Lietuva“ – ne vienintelė bendrovė, kuriai „BidFood Lietuva“ laikinai perleido savo darbuotojus. Vieną vairuotoją su transporto priemone ji paskolino logistikos įmonei „NNL LT“, kuri aptarnauja „Maximos“ ir „Norfos“ centrinius sandėlius.
„Jų darbo krūvis taip pat smarkiai padidėjo, nes šiuo metu prekybiniai tinklai užsako daugiau prekių nei kalėdiniu laikotarpiu, tačiau įmonė neturėjo nei pakankamai transporto, nei vairuotojų. Jei bus poreikis, galėsime ir daugiau paskolinti darbuotojų“, – sakė E.Tartilas, pats skambinantis pažįstamiems ir siūlantis laikinai perimti specialistus.
Kreipiasi į prekybos tinklus
Laikinai darbuotojus bando išnuomoti ir kitos įmonės, dėl karantino atsidūrusios keblioje padėtyje. Jos savo specialistus siūlo bendrovėms, kurių pardavimai paaugo kelis kartus. Tiesa, siūlančiųjų darbuotojus daug, tad ne visoms pavyksta sukirsti rankomis.
Kaip 15min jau rašė, nors krizės akivaizdoje darbuotojų paieška pristojo, kai kurios įmonės susidūrė su didžiule paklausa, tad apsukas tik didina. Naujų darbuotojų ir toliau ieško elektroninės prekybos įmonės, prekybos tinklai, maisto išvežiojimo bendrovės, maisto produktų gamintojai ir IT kompanijos, kurių paslaugų poreikis išaugo gyventojams persiorientavus į nuotolinį darbą.
Pavyzdžiui, šalyje paskelbus karantiną ir nurodžius žmonėms vengti masinio susibūrimo vietų elektroninės maisto ir kasdienių prekių parduotuvės „Barbora“, priklausanti „Maxima LT“, klientų srautas išaugo dešimtis kartų. Siekdama patenkinti paklausą įmonė ieško naujų darbuotojų.
Tad, kaip 15min sakė „Maxima LT“ atstovė ryšiams su visuomene Rima Aukštuolytė, prekybos tinklas savo darbuotojus taip pat siunčia padirbėti į „Barborą“.
Siūlymų laikinai perimti darbuotojus sulaukia ir elektroninės prekybos startą paskelbęs prekybos tinklas „Rimi“.
„Rimi“ viešųjų ryšių vadovė Renata Keršienė pasakojo, kad logistikos ir transporto kompanijos, nukentėjusios nuo paskelbto karantino, siūlo prekybos tinklui išsinuomoti darbuotojus su visa įranga ir transportu.
Tokių pačių pasiūlymų sulaukia ir „Iki“ prekybos tinklas. Prekybos tinklo komunikacijos vadovė Indrė Baltrušaitienė 15min patvirtino, kad su kitomis įmonėmis kalbamasi dėl galimybių laikinai įdarbinti jų darbuotojus.
„Ieškome įvairių sprendimų, kaip galėtume rasti pagalbos tiek darbui parduotuvėse, tiek sandėliuose. Kalbamės ir su kitomis organizacijomis, įmonėmis dėl galimybių laikinai įdarbinti jų darbuotojus, taip pat atskirais atvejais naudojamės ir darbuotojų nuomos paslauga, kuri labai pagelbėja, kai laikinai tam tikrame padalinyje pritrūksta darbuotojų“, – sakė I.Baltrušaitienė.
15min žiniomis, dalis įmonių kreipiasi ir į elektroninės prekybos bendroves siūlydamos išnuomoti darbuotojus.
Kreipiasi į personalo nuomos agentūras
Visgi elektroninės parduotuvės „Pigu“ komunikacijos vadovė Raimonda Strazdauskaitė 15min tvirtino, kad iš kitų įmonių darbuotojų nenuomoja, tačiau skubaus poreikio atveju naudojasi personalo nuomos agentūros paslaugomis.
„Pigu“ sparčiai priima naujus darbuotojus, nes užsakymų skaičius išaugo maždaug trečdaliu, o papildomos saugos priemonės, tokios kaip darbas sandėlyje trimis kontakto tarpusavyje neturinčiomis pamainomis, taip pat reikalauja didesnio pajėgumo.
„Priėmėme jau kelias dešimtis darbuotojų bent keliems mėnesiams. Kadangi įdarbinimo procesas šiek tiek užtrunka, tai skubaus poreikio atveju naudojamės personalo nuomos agentūros paslaugomis, prieš kelias savaites tokio sprendimo reikėjo viename iš užsakymų atsiėmimo punktų“, – komentavo R.Stazdauskaitė.