Su V.Vaičikoniu susitikome ankstų šeštadienio rytą – pasikalbėti apie jo verslą įgriuvome į ką tik duris atvėrusią kavinę Vilniuje.
„Gal jau išsirinkote, ką v...“, – padavėja sutriko, pamačiusi, kas guli ant mūsų stalo. O ant jo gulėjo 27 prezervatyvai ir trys lubrikantai. Juos dabar pardavinėja V.Vaičikonis.
Verslą pradėjo spontaniškai
„Pabandę šitą, niekada nenorėsite grįžti prie tų, kuriuos naudojote anksčiau“, – sakė V.Vaičikonis, paduodamas itin ploną prezervatyvą be latekso.
Jis prieš ketverius metus atidarė elektroninę erotinių prekių parduotuvę „Meilės vardan“, valdančią du interneto tinklalapius – prezervatyvai.lt ir prezikai.lt. Verslininku tapti vyras buvo priverstas po to, kai patyrė nugaros traumą.
Šitie prezeratyvai yra maždaug 6 kartus plonesni nei įprastiniai. Jie yra tokie skirtingi, kad keičia visą reikalo esmę, – sakė V.Vaičikonis.
„Skaudi tema, bet yra, kaip yra. Labai gerai sekėsi. Bet vieną naktį pabudau su skaudančia nugara. Negalėjau nei pajudėt, nei įkvėpt. Ir taip viskas baigėsi. Jeigu ne šita veikla, ne šeima, gal būtų depresija užklupus. Įsivaizduokite, kažkokioje srityje esate labai geras ir staiga nebegali to daryti“, – 15min.lt pasakojo V.Vaičikonis.
Tačiau ir dabar vyras yra profesionalas – nebe sportininkas, o erotinių prekių pardavėjas. Interviu metu jis vieną po kito ant stalo krovė prezervatyvus, vardijo jų kainas, privalumus ir trūkumus. Klientams jis siūlo per 100 rūšių prezervatyvų – šildančių, šaldančių, šviečiančių, vaisinių ir t.t.
„Šitie prezeratyvai yra maždaug 6 kartus plonesni nei įprastiniai. Jie yra tokie skirtingi, kad keičia visą reikalo esmę. Būna, kad net pamiršti, užsimovei, ar ne. Mes su žmona nekimbam ant to kabliuko, kad kontraceptinės tabletės yra nieko tokio. Žmonės išgyvena, kad į dešrą kažkokį konservantą įdeda, o ten koncentruota chemija“, – pasakojo V.Vaičikonis.
Noru pardavinėti prezervatyvus jis užsidegė užgesus viltims, kad galės grįžti į profesionalų sportą.
„Atsirado laiko perteklius, noras realizuotis. Sportininko charakteris yra toks, kad jis nori siekti, daryti kažką, tai taip ir gimė idėja užsiimti savo verslu. Kalbėjome su žmona, kad parduotuvėje prezervatyvai yra labai brangūs. Ir kilo tokia mintis – gal galima pigiau gauti? Nieko neskaičiavau, neplanavau – darom ir viskas. Jeigu būčiau pradėjęs skaičiuoti, planuoti, būčiau nepradėjęs daryti“, – pasakojo verslininkas.
Kadangi į verslą įšoko staigiai, nepavyko išvengti ir klaidų.
Laukė pirmųjų užsakymų
Dabar „Meilės vardan“ metinė apyvarta svyruoja ties 250 tūkst. Lt. Tačiau pirmaisiais veiklos mėnesiais parduotuvė tesulaukdavo vos kelių užsakymų per dieną.
„Buvau naivus iš pradžių – va, įkūriau parduotuvę, sudėjau prekes, o kur tie pirkėjai? Taigi prekė gera ir pigiau, o kodėl neperka? Pradžioje džiaugdavausi, kad pora užsakymų per dieną įkrisdavo. Vis tiek buvo šventė, nes kažkas naujo, kai sėdi vakarais, dirbi. Aš dirbu per kelis darbus, tai man būdavo kaip hobis. Smagu kažką daryti, kad ir su klaidom. Labai vaikiškai viskas buvo, kai pagalvoji. Nieko neskaičiavom, kaip maži vaikai, sugalvojom, kad darom, ir darom, o kiek kas kainuoja, nieko nežinojom. Mums pasisekė“, – pasakojo V.Vaičikonis.
Į elektroninę parduotuvę jis investavo 13 tūkst. Lt. Per ketverius metus ji taip užaugo, kad, pasak verslininko, galėtų būti ir vieninteliu pajamų šaltiniu jam, žmonai ir dviem jų vaikams.
„Dabar iš to galima ir gyventi. Metinė įmonės apyvarta – apie 250 tūkst. Aišku, norisi daugiau, bet kadangi įmonė nedidelė, dirbame dviese, tai viskas neblogai. Galvojome, gal atsidaryti parduotuvę, bet manome, kad tai nebūtų sėkminga. Internetinė prekyba yra savotiškai saugi – nevyksta prekyba, tai nevyksta“, – pasakojo V.Vaičikonis.
Verslo pradžioje jis prekes bandydavo išvežioti pats, kartais siųsdavo prezervatyvus neišvaizdžiose dėžutėse ar vokuose. Dabar jis iš šitų klaidų juokiasi ir džiaugiasi, kad, nepaisant jų, pavyko išsilaikyti.
Mes su žmona nekimbam ant to kabliuko, kad kontracepcinės tabletės yra nieko tokio. Žmonės išgyvena, kad į dešrą kažkokį konservantą įdeda, o ten gi koncentruota chemija, – pasakojo buvęs profesionalus sportininkas.
Sportininko įmonės augimą lėmė ne vien užsispyrimas, bet ir nemažėjanti prezervatyvų paklausa: „Čia yra toks kasdienis pirkinys kaip maistas – suvalgei ir vėl reikia. Prezervatyvai sudaro didžiąją dalį mūsų pardavimų.“
Prezervatyvai.lt ir prezikai.lt parduoda ne tik prezervatyvus – populiarūs yra lubrikantai, orgazmo geliai, ankstyvos ejakuliacijos purškikliai.
Žmonės taip pat perka ir vibratorius bei kitus intymius žaislus, bet populiariausia prekė – prezervatyvai, kuriuos, V.Vaičikonio teigimu, internetu galima nusipirkti pigiau nei parduotuvėse.
Toks plonas, kad galima pamiršti
Kai kurių prezervatyvų pakelis parduotuvėse gali kainuoti net ir 20 Lt.
„Aš pats už tris kartus tiek nemokėčiau, išeitų mokamas seksas. Visada skaičiuoji“, – pasakojo verslininkas.
Į jo namus prezervatyvai daugiausia keliauja iš Didžiosios Britanijos. Dabar elektroninėje parduotuvėje vyras siūlo rinktis iš 10 gamintojų, daugiau nei 100 rūšių prezeratyvų.
„Natūralu, kad visko išbandyti negalime, per daug laiko bandymams išeitų“, – juokėsi paklaustas, ar išbando prezervatyvus, prieš siūlydamas juos savo klientams.
Aš, žinoma, jokių laboratorinių tyrimų nedariau, bet pats naudoju, tai manęs dar nė karto nenuvylė, – pasakojo verslininkas.
Internetinėje parduotuvėje prezervatyvai.lt pigiausias prezervatyvas kainuoja apie 70 centų, brangiausias – apie 4 Lt. Būtent šį primygtinai bent kartą siūlo išbandyti V.Vaičikonis – nors ir brangus, bet itin plonas, be latekso, kuriam kai kurie žmonės yra alergiški.
„Jeigu žmogus pabandytų šitokius, jis tikrai prie tų tradicinių negrįžtų. Jeigu ta patirtis būtų sėkminga, žinoma. Aš įsitikinęs, kad jie yra tokie pat patikimi, jie turi visus privalomus sertifikatus. Aš, žinoma, jokių laboratorinių tyrimų nedariau, bet pats naudoju, tai manęs dar nė karto nenuvylė“, – pasakojo verslininkas.
Internetu jis siūlo pirkti ne tik naujų potyrių ieškantiems ar tiesiog sutaupyti norintiems vartotojams. Toks užsakymas yra patogus ir tiems, kuriems nejauku parduotuvėse prie kasų, kur įprastai sudėti prezervatyvai, skaityti jų sudėtį.
Perka ir vyresni
Pasak V.Vaičikonio, prezervatyvus perka tiek vyrai, tiek moterys. Be to, nors įprasta manyti, kad tai yra tarp jaunimo populiari kontracepcijos priemonė, jų užsisako ir vyresnio amžiaus žmonės, kurie kartais tiesiog paskambina pasiklausinėti apie prezervatyvus, pasikalbėti apie tai.
„Daug žmonių yra nepasiektų, nežinančių, kad internetu galima nusipirkti tą patį daiktą, tik pigiau. Tai pat turime ir neįprastų, ypatingai plonų prezervatyvų. Tai yra visai kitoks, daug daug geresnis daiktas. Jo kokybė keičia esmę“, – sakė V.Vaičikonis.
Jis įspėjo, kad internetu galima nusipirkti ir suklastotą prekę. Ji parduodama turgaus principu – pakuotė panaši, pavadinimas skiriasi vos viena kita raide, tačiau produktas yra ne tas pats. V.Vaičikonis įspėjo, kad įtarimą pirkėjui turėtų kelti įtartinai maža kaina: „Kokybiško daikto labai pigaus negali būti.“
Jis pasakojo, kad žmonės dažnai bijo pirkti nepatikrintus prezervatyvus, todėl renkasi reklamuojamo, gerai žinomo prekės ženklo prezervatyvą.
„Mūsų strategija yra tokia – kai žmogus perka geriau žinomo prekės ženklo produktą, tai visada įdedame dovanų kitų rūšių prezervatyvų, kad žmogus įsitikintų, kad kitas, nors ir pigesnis, prezervatyvas niekuo nesiskiria. Jeigu žmogus perka vieno prekės ženklo vaisinius prezervatyvus, įdedame jam dovanų kito prekės ženklo vaisinių prezervatyvų. Investicija su viltimi, kad grįš pirkti“, – sakė verslininkas.
Manau, kad kai kurie atsisako prezervatyvų būtent dėl nemalonaus jausmo – dėl to, kad nieko nesijaučia, – svarstė verslininkas.
Ir dalis žmonių grįžta. V.Vaičikonis džiaugiasi, kai klientas perka 7 ar 8 kartą. Ne tik dėl pajamų: „Tikrai malonu, paglosto savimeilę, nes jautiesi, kad darai viską gerai.“
Daugiausia prezervatyvų jis išsiunčia į Vilnių ir Kauną, nors juos perka ir mažesnių miestų gyventojai. Populiariausi yra 20 ar 40 prezervatyvų rinkiniai, kuriuos vartotojas gali susikomplektuoti pats.
„Manau, kad kai kurie atsisako prezervatyvų būtent dėl nemalonaus jausmo – dėl to, kad nieko nesijaučia. Pas mus galima išsirinkti po vieną pasibandymui. Pristatome jį nemokamai. Nors tai mums yra visiškas nuostolis. Jeigu po to perka, paglosto širdį“, – pasakojo V.Vaičikonis.
Daugiausia prezervatyvų jam pavyksta parduoti iškart po vadinamųjų algadienių.
„Labai jaučiasi algos. Kai gauna algas žmonės, tai pagyvėjimas jaučiasi, o paskui, jeigu būtume fizinė parduotuvė, galėtume uždėti lentelę, kad nedirbame.
Paskui gal gauna avansus, tai ir vėl tarpelis būna pirkimo. Įdomu stebėti užsakymus. Daugiausia jų įkrenta sekmadienį vakare ir pirmadienį. Pirmadieniais nemažai įkrenta, galvoju, todėl, kad ateina žmonės į darbus po savaitgalio, pradžioje dar tik imituoja darbą, tai kol nedirba, perka“, – pasakojo verslininkas.
Jis tikino, kad jokiais būdais nenorėtų grįžti prie tradicinių, storesnių prezervatyvų – tiesiog neįsivaizduoja, ką reikėtų daryti tokiu atveju, jeigu plonųjų nebeliktų.
„Taip išreklamavau, kad, kai grįšit namo, bandysit, ar ne?“ – pokalbio pabaigoje pajuokavo V.Vaičikonis.