„Karo kambarys“: kaip valdyti įmonę krizėje, kai lėšų vis mažėja

„Karo kambarys“ (angl., War Room) – tai darbo krizinėmis sąlygomis principų visuma, labiausiai sutelkta į įmonių piniginių srautų ir išlaidų suvaldymą. Patekusi į sąlygas, prilyginamas karui, kiekviena bendrovė turėtų per keletą dienų pasitvirtinti tokioms sąlygoms pritaikytą valdymo strategiją, sukurti sprendimų priėmimo štabą ir parengti veiksmų planus keliems įvykių scenarijams, net ir – blogiausiems.
„Lean LT“ komanda
„Lean LT“ komanda / Organizatorių nuotr.

„Koronaviruso pandemija daugumai organizacijų reiškia darbą karo sąlygomis, o mūšiuose laimi tik geriausiai pasiruošę, aiškiai žinantys kaip veikti, – pranešime žiniasklaidai pasakoja Vidas Petraitis, bendrovės „Lean LT“ vadovas. – „Karo kambario“ principus kartu su pasauliniais partneriais planavome pristatyti jau netrukus, tačiau net neįsivaizdavome, kad jų prireiks taip greitai ir iš karto visiems.“

Ekspertas pataria „Karo kambario“ principus pradėti taikyti kuo operatyviau: „Per dvi pirmąsias kalendorines dienas išanalizuojami finansiniai duomenys ir sumodeliuojami scenarijai, kaip įmonė veiktų, jei įplaukų sumažėtų perpus arba iki nulio. Tada pasitvirtinama veiklos strategija ir veiksmų planas kiekvienam scenarijui, nustatomi stebėtini rodikliai, labiausiai susitelkiant į skolas, atsargas, mokėjimus ir išlaidas. Sukuriamas sprendimų priėmimo štabas, o parengti veiksmų scenarijai iškomunikuojami visai organizacijai, kad kiekvienas komandos narys nuo specialisto iki vadovo ir akcininko žinotų, ką reikia daryti.“

Asmeninio arch. nuotr./Vidas Petraitis
Asmeninio arch. nuotr./Vidas Petraitis

Suplanuojama, kaip elgtis, jei pajamos kristų 50 proc. arba taptų nulinės

Padedant įsteigti įmonėje „Karo kambarį“, pirmiausia išanalizuojamas pastarųjų trijų mėnesių balansas, koks jis buvo iki pandemijos paskelbimo. Daugiausia dėmesio skiriama pirkėjų mokėjimo delsimams, įmonės bendrai struktūrai, atsargoms. Sukonstruojami veiksmų modeliai visiems galimiems scenarijams, pvz., jei pajamos kristų 50 proc. arba taptų nulinės. Po to visa organizacija informuojama, kaip įmonė elgsis kritiniu laikotarpiu, kas konkrečiai už kurią sritį atsakingas – skolas, atsargas, mokėjimus, išlaidas ir panašiai. Aiškiai susitariama, kokiu greičiu bus keičiamasi informacija ir grįžtamuoju ryšiu.

„Kitaip tariant, karo sąlygomis iš esmės keičiasi įmonės veiklos modelis ir stebimi rodikliai. Labai svarbu užtikrinti, kad informacija būtų keičiamasi operatyviai, dar greičiau įgyvendinami sprendimai ir susitarimai, taikoma nulinė tolerancija disciplinos nesilaikymui“, – aiškina V. Petraitis.

Efektyvios vadybos eksperto teigimu, šiuo metu dauguma įmonių veikia didelio neapibrėžtumo sąlygomis. Niekas nežino, kiek ekstremali situacija tęsis ir kaip paveiks verslą. Todėl savo komandose būtina visapusiškai aptarti bet kurį įvykių posūkį ir nepamiršti nė vienos įmonės veiklai svarbios srities: personalo valdymo, esant didelei darbuotojų susirgimo rizikai, tikėtinų apribojimų karantino metu, išlaidų valdymo, tiekimo grandinės sutrikimų, klientų atsiskaitymų, neatitikimų bankų nustatytoms sąlygoms ar draudimo bendrovių veiksmų.

„Dirbame su daug įmonių iš pačių įvairiausių sektorių – gamybos, logistikos, mažmeninės prekybos, paslaugų, todėl jau turime patirties, kuriose organizacijos veiklos srityse gali kilti ar kyla problemų. Į „Karo kambario“ formavimą iš savo pusės įtraukiame žmones, turinčius aukščiausio lygio vadybinės patirties, finansininkus, saugumo ir personalo specialistus. Jie dirbo ne vienoje įmonėje ir yra sukaupę praktinių žinių, kaip vyksta efektyvus vadovavimas krizinėms situacijoms“, – sako V. Petraitis.

„Lean LT“ vadovas teigia, kad įveikti krizinį laikotarpį įmonėms padės keli principai: strategijos nustatymas, tikslus susitarimų vykdymas, nulinė tolerancija disciplinos pažeidimams ir operatyvi komunikacija: „Karo sąlygomis būtina veikti greitai ir aiškiai, itin disciplinuotai laikytis susitarimų, operatyviai raportuoti, greitai orientuotis. Išties, tai labiau į įmonės išgyvenimą orientuoti veiksmai, todėl keičiasi ir sprendimų priėmimo būdas, ir veiklos vertinimo rodikliai.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis