R. Andriuškevičius pasakoja, kad šiandien komandą sudaro 27 darbuotojai. „Mes save vadiname žaidimo stalų gamintojais. 90 proc. mūsų produkcijos sudaro biliardo žaidimų stalai, jų gamybai skiriame daugiausiai pastangų ir resursų. Iš esmės mes esame baldų gamybos įmonės atitikmuo, tik vykdome smulkią serijinę gamybą, kuri yra lankstesnė už įprastą serijinę ir leidžia sukurti pigesnį produktą“, – įmonės veiklą apibūdina direktoriaus pavaduotojas.
Konkurentus įveikia lankstumu
Pagrindiniai „Bilijardai“ eksporto partneriai yra Jungtinėse Amerikos Valstijose (JAV), Jungtinėje Karalystėje (JK) ir Švedijoje. Tiesa, įmonės atstovas pastebi, kad produkcija taip pat eksportuojama ir į tolimesnes šalis: Kazachstaną, Jungtinius Arabų Emyratus, Japoniją.
R. Andriuškevičius pripažįsta, kad ieškant naujų klientų reikia įdėti daug pastangų. „Vykdome rinkų analizę internetu ir tuomet nusprendžiame, kuri rinka yra priimtinesnė. Kitas žingsnis – kontaktuojame su potencialiais klientais, pateikiame argumentus, kodėl jiems mūsų gaminiai būtų priimtinesni. Tiesa, šiandien yra gerokai paprasčiau, nes rinkoje jau esame pakankamai žinomi“, – pasakoja direktoriaus pavaduotojas.
„Konkurencija jaučiama iš Europos ir Kinijos, tačiau jų specifika skiriasi. Pavyzdžiui, kainos atžvilgiu didžiausi mūsų konkurentai yra Azijos įmonės. Iš pradžių konkurentus įveikdavome savo lanksčia sistema – gebėjome pasiūlyti įvairesnį produkcijos asortimentą, nes mūsų gaminami produktai turi daug modifikacijų ir tai mums padėdavo pelnyti klientų simpatijas“, – sėkmingos eksporto pradžios priežastį įvardija pašnekovas.
Kadangi Lietuvos rinka maža, pagrindinis bendrovės dėmesys skiriamas naujų užsienio rinkų paieškai. Pagrindinė priemonė ieškant užsienio partnerių išlieka internetas, taip pat labai svarbus dalyvavimas parodose. Šiam tikslui įmonė „Bilijardai“ pasinaudojo Ūkio ministerijos administruojama Europos Sąjungos (ES) investicijų priemone „Naujos galimybės LT“. Įmonė gavusi finansavimą dalyvavo parodose, vykusiose JK, Prancūzijoje, JAV.
Produkto unikalumo paieška
Pašnekovo teigimu, norint versle susilaukti sėkmės, svarbu ne tik kokybiškas produktas, bet ir geras klientų aptarnavimas. „Mūsų produktas nėra įprastas, reikia nuolatos aiškinti jo unikalumą. Neužtenka sukurti tiesiog bilijardo stalo, sėkmingai veiklai reikalingas klientų aptarnavimas, reklama, paslaugos ir t.t. Jau turint produktą reikia ieškoti partnerių ir pateikti jiems aiškius argumentus, kodėl jie tą produktą turi pirkti, nes panašių produktų visada bus daug. Jūsų produktas privalo būti geresnis arba toks, kurio konkurentai dar nesukūrė“, – sėkmės receptą pateikia R. Andriuškevičius.
Informacija parengta bendradarbiaujant su Ūkio ministerija, jos skelbimas finansuojamas ES lėšomis.
Siūlykite savo produktus / paslaugas užsienio rinkoms!Nežinote nuo ko pradėti? Pasikonsultuokite! Aukštos kokybės konsultacijoms eksporto ir įmonių tarptautinio bendradarbiavimo klausimais – priemonė EXPO KONSULTANTAS LT. Įmonės jau gali teikti paraiškas dėl kompensacijų už konsultacijas išmokėjimo (daugiau informacijos ieškokite Ūkio ministerijos ir INVEGA svetainėse). |
Finansavimas planuojamų eksportuoti produktų sertifikavimui, įskaitant reikalingus bandymus ir tyrimus – priemonė EXPO SERTIFIKATAS LT (daugiau informacijos ieškokite Ūkio ministerijos ir ES INVESTICIJOS svetainėse). |
Finansavimas produkcijos pristatymui užsienyje vykstančiose tarptautinėse parodose – priemonė NAUJOS GALIMYBĖS LT (daugiau informacijos ieškokite Ūkio ministerijos ir ES INVESTICIJOS svetainėse). |
Finansavimas įmonių grupių (klasterių) veikloms, nukreiptoms į naujų eksporto rinkų paiešką (konsultacinėms, įskaitant ekspertines, paslaugoms, narystei tarptautiniuose tinkluose, rinkodaros priemonių, skirtų įsiliejimui į tarptautinius tinklus rengimui ir kitoms išlaidoms) – priemonė VERSLO KLASTERIS LT (daugiau informacijos ieškokite Ūkio ministerijos ir ES INVESTICIJOS svetainėse). |