Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kėdainiuose – vos viena įmonė, aptarnaujanti tik su galimybių pasu

Verslas nuo rugpjūčio 16–osios pirmadienio galėjo pradėti veiklą įleidžiant lankytojus tik su galimybių pasu – tokiu atveju nebereikia laikytis nustatytų epidemiologinių paslaugų teikimo sąlygų. Norintiems toliau priimti klientus be galimybių paso (GP), nuo rugpjūčio 16 dienos, galioja griežtesni apribojimai, o nuo rugsėjo 13-osios didžioji dalis paslaugų galės būti teikiamos tik įgijusiems imunitetą po skiepų ar ligos, arba turintiems neigiamą PGR testą. Tuo metu Nacionalinio visuomenės sveikatos centro (NVSC) duomenimis, Kėdainių rajono savivaldybėje aptarnauti tik klientus, turinčius galimybių pasą (GP), yra apsisprendusi vos viena įmonė.
Kavinėse pradėjo veikti galimybių pasas
Kavinėse pradėjo veikti galimybių pasas / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Sprendimo keisti negali

Žinoma tik tiek, kad ji veikia maisto tvarkymo sektoriuje. Konkrečiai įvardinti įmonę NVSC Visuomenės informavimo specialistė Justina Petravičienė teigia negalinti.

„NVSC duomenis įpareigotas rinkti ir pateikti kontroliuojančioms institucijoms tam, kad kontrolę vykdantys specialistai neprašytų iš verslo tokių sąlygų, kurių, jiems pasirinkus jau nuo dabar dirbti su galimybių pasą turinčiais žmonėmis, nebėra būtina įgyvendinti. Kitaip tariant, duomenų rinkimas turi labai aiškų tikslą ir savo paskirtį. Žiniasklaidai tokių duomenų teikimas šiuo metu nėra numatytas“, – rašoma J.Petravičienės „Rinkos aikštei“ atsiųstame atsakyme.

Jame taip pat pažymima, kad verslai, nusprendę dirbti tik su galimybių pasą turinčiais klientais ar lankytojais, savo sprendimo nebegalės keisti iki rugsėjo 13d., kuomet įsigalios vienodi reikalavimai visiems verslams.

„Tad vertiname, kad veikiausiai dėl šios priežasties aktyvumas nėra itin aukštas, daugelis verslų dar stebi situaciją, vertina, kaip sekasi tiems, kurie priėmė tokį sprendimą. Vis dar turime nemažai savivaldybių, kur nei viena įmonė nėra pasirinkusi būtent taip organizuoti savo veiklą“, – pažymėjo NVSC Visuomenės informavimo specialistė.

Pagrindinis argumentas – įsipareigojimai klientams

„Rinkos aikštės“ duomenimis, ta vienintelė įstaiga Kėdainiuose, kuri aptarnauja klientus tik su GP, yra viešbutis ir restoranas „Novus Rex“. Pasak direktoriaus Manto Mikliušo, toks sprendimas buvo priimtas dėl keleto priežasčių.

„Socialinė atsakomybė – jeigu yra priimami sprendimai, kurių tikslas valdyti kylančias grėsmes dėl siaučiančios pandemijos – kodėl gi ne?

Kitas argumentas – tam tikrų ribojimų pašalinimas pasirinkus šį variantą – galų gale, galime grįžti prie savo maitinimo įstaigos stiliaus. Pagaliau, stalai su staltiesėmis, nedraudžiamas druskinių, pipirinių, cukrinių, žvakidžių ir kitų daiktų naudojimas. Kaip gali būti restoranas su plikais stalais, be servetėlinių, be jokio stalo puošimo? Net mažos vazos su gėlėm draudžiamos buvo.

Ir vienas iš pagrindinių argumentų, dėl ko nusprendėme aptarnauti klientus tik su GP, – įsipareigojimai klientams, kurie buvo užsirezervavę stalus. Turėjome jau iš anksčiau užsakytų stalų, nemažų švenčių. Negalėjome pasirinkti veiklos modelio – ir sakyti klientams – mes pasirinkome taip, kad Jūs net neturite išeities.

Galimybių pasą gauti lengviau (tarkim, pasidarius testą) negu suorganizuoti gimtadienio šventę dvidešimčiai žmonių prie skirtingų stalų po 2 asmenis (tas net neįmanoma). Neturime tiek stalų, kad galėtume viduje priimti tik po 2 asmenis, kas 2 metrus, – dėstė viešbučio ir retorano direktorius. – Nesvarbu, koks mano asmeninis požiūris, tačiau pagrindinis tikslas – išlaikyti veiklos tęstinumą, išlaikyti darbuotojus, mokėti jiems atlyginimus. Paprasčiausiai su atstuminiais reikalavimais mes neturėtume, kur klientų sutalpinti.“

Paklaustas, kaip užtikrinama, kad klientai tikrai turėtų GP, M.Mikliušas sakė, jog tuo pasirūpina padavėjai.

„Tikriname GP pasinaudodami esveikata.lt interneto svetainėje esančiu įrankiu. Kiekvienas klientas, atvykęs į restoraną, būna įspėjamas, kad aptarnaujam tik su GP ir atsisėdus prie staliuko aptarnaujantis personalas patikrina GP, nuskenavus QR kodą“, – apie tvarką restorane pasakojo pašnekovas.

Sprendimą vertina dviprasmiškai

Nors restoranas priima lankytojus tik su GP, tačiau pasak M.Mikliušo, apskritai sprendimą, įsileisti lankytojus tik su GP, vetina dviprasmiškai.

„Dabar maitinimo įstaigos atsidūrė tarp „kūjo ir priekalo“. Vyriausybės sprendimas lyg kažką duoda – „apsisprendimo laisvę“, galimybę pasirinkti tinkamesnį variantą. Tačiau, akivaizdu, kad ir kurį sprendimą pasirinktumėme, vis tiek būsime pasirinkę blogai, kažkurių klientų atžvilgiu. Gaunasi, kad mes, vos ištempę veiklos suvaržymo laikotarpį, kai buvo visiškai riesta, po kelių mėnesių normalaus darbo, jau neva visiškai atsigavę stojame į priešakines linijas kovoti už kažkurią idėją. Bent jau taip turėtų vertinti galimi klientai – mes, neva pritariame ar nepritariame vienai ar kitai idėjai „turėdami pasirinkimą“. Deja, taip nėra. Ir darosi pikta, kad bandoma manipuliuoti ir suskirstyti (leisti susiskirstyti) verslo subjektus, kad šie žaistų tokį žaidimą“, – apmaudo neslėpė įmonės direktorius.

Iš kitos pusės, jo teigimu, yra daug klientų, kurie džiaugiasi palengvinimais.

„Mums, kaip ir minėjau, taip pat šie palengvinimai atveria kelią naudotis tam tikrais įrankiais, kurie buvo draudžiami, dėl to yra džiugu.

Atkreiptinas dėmesys dėl sprendimų priėmimo tvarkos ir informacijos prieinamumo. Sprendimų priėmimas „išvakarėse“ kelia daug streso, kadangi skubos tvarka reikia analizuoti naujoves ir galvoti, kaip įgyvendinti pasikeitusius reikalavimus. Pavyzdžiui, nuo 2021-08-16 (pirmadienio) įsigalioję nauji apribojimai buvo paskelbti tik 2021-08-13 (penktadienį) – reiškia, kažkokiu būdu per savaitgalį turi pasiruošti, apmokyti, instruktuoti personalą kaip kitą dieną dirbti.

Lydinčioji informacija vėluoja, pačios institucijos dažnai negali pakomentuoti priimtų sprendimų turinio, nes laukia paaiškinimų. Akivaizdu, kad tokios situacijos sukuria sumaištį, atsiranda klaidos (netinkamo aptarnavimo) tikimybė, – apie institucijų nenuoseklumą ir nesusikalbėjimą tarpusavyje kalbėjo M.Mikliušas. – Bet kokiu atveju, manau, kad visi suvaržymai, ankščiau ar vėliau vis vien baigsis. Gerbiame kiekvieno pasirinkimą (to paties prašome ir iš visuomenės) ir, manau, kiekvienas asmuo priims jam tinkamiausią sprendimą, taip pat ir pasirinks maitinimo įstaigą, kurioje jam sąlygos yra priimtiniausios, ir manau, kad iš to nereikia daryti didelės tragedijos. Sėkmės visiems.“

Pritaria GP įvedimui

Akademijoje verslaujančios Dalios Kulikauskienės nuomone, sprendimas, įsileisti klientus tik su GP, yra teisingas siekiant apsaugoti visuomenę nuo COVID–19 pandemijos.

„Mūsų Vyriausybė dirba kryptingai ir nuosaikiai, nelengvi iššūkiai jai tenka. Todėl, manau, tai pats teisingiausias ir protingiausias kelias į mūsų piliečių sveikatą. Labai gerai, kad yra toks sprendimas, esant COVID–19 situacijai, nes šis virusas niekur nedings, todėl mūsų sąmoningumas nuolat turi būti lavinamas, – įsitikinusi nuomos verslu užsiimanti ir ūkinių prekių parduotuvę valdanti moteris. –

Aš manau, kad pasaulis su besivystančiomis technologijomis, skiepais sparčiai eina į priekį. Galbūt greitu laiku bus sukurti nauji vaistai, kurie mus vėl sugrąžins į normalų gyvenimą. To labai linkėčiau sau, aplinkiniams bei Jūsų kolektyvui.“

Šiuo metu iš klientų GP nereikalaujanti verslininkė, paklausta, kaip elgsis po rugsėjo 13-osios, sakė: „Nuo rugsėjo 13 d. spręsime ir vadovausimės nurodymais. Manau, kad daugelis jau pačių pirkėjų bus sąmoningi. Jei bus vienetiniai atvejai, laikysimės atstumo, abi pusės dėvėsime apsaugines veido kaukes ir trumpinsime aptarnavimo laiką“.

Svarbiausia šiuo metu – ramybė

Tuo metu „Smilgos“ viešbutį ir restoraną valdanti UAB „Juani“ direktorė Ligita Daukšaitė šiuo metu stengiasi išlikti neutrali.

„Jau 15 metų viešbučio „Smilga“ darbo strategija yra tokia, kad kuo mažiau kelti nepatogumų ir negatyvo kliento atžvilgiu. Kokį atsakymą bepateikčiau, jis šiuo metu būtų blogas, nes žmonės pavargę nuo to, kas vyksta dabar: pykčiai tarpusavyje, pykčiai prieš valdžią, pykčiai prieš verslą – nesvarbu, koks būtų pasirinkimas, nes visuomenė suskilusi į įvairias nuomonių stovyklas. Tvyro įtampa dėl nuolatinių draudimų, gasdinimų ir kontrolės. Šiuo metu verslas privalo atlikti įstatymų priežiūros įstaigos funkcijas be užmokesčio“, – kalbėjo L.Daukšaitė.

Tačiau net ir šiuo sudėtingu laikotariu versle ji įžvelgia pozityvių dalykų.

„Kaip bebūtų keista, yra ir teigiama pusė: iki rugsėjo 13 d. netelpa visi norintys pasinaudoti vienokiomis ar kitokiomis paslaugomis. Kaip bus po 13 d. – rinka parodys“, – šypsojosi verslininkė.

Vis tik savrbiausia šiuo metu, anot jos: „Kokia situacija bebūtų, noriu palinkėti visiems RAMYBĖS, tolerancijos, vienybės, palaikymo vienas kito bet kokiame sprendime. Visa tai pasibaigs ir turėsime gyventi kaiminystėje, viename mieste, vienoje šalyje – o akis bus gėda pakelti už tam tikrus poelgius ir žodžius“.

Dar niekas neaišku

Buities technikos ir elektronikos mažmeninės prekybos tinklo „Topo centras“ atstovas Žilvinas Kulvinskis paklaustas, kaip ruošiasi nuo rugsėjo 13–osios įsigaliosiančiai naujajai tvarkai, nedaugžodžiavo.

„Ruošiamės įvairiems scenarijams, bet šiuo metu trūksta konkrečių Vyriausybės nurodymų ir apibrėžimo, kaip turės vykti lankytojų kontrolė nuo rugsėjo 13 dienos, todėl šiandien pakomentuoti konkrečių planuojamų veiksmų dar negaliu įvardinti.

Jau išmokome dirbti įvairiomis sąlygomis, net neabejoju, kad ir šiems pasikeitimams būsime pilnai pasirengę dar iki jiems prasidedant“, – situaciją komentavo prekybos tinklo atstovas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs