Keičiasi Lietuvos portalų lankomumo vertinimas

Nuo gegužės mėnesio keičiasi „gemiusAudience“ interneto auditorijos tyrimo Lietuvoje teikimo dažnis bei metodologija, kuria bus siekiama ne tik skaidrinti, bet ir dar tiksliau išmatuoti Lietuvos interneto rinką.
15min reklamos blokavimas
Keičiasi Lietuvos portalų lankomumo vertinimas / 15min nuotr.

Internetas – tai sparčiausiai auganti ir besikeičianti rinka, kuri verčia taip pat greitai tobulėti ir prisitaikyti visus rinkos dalyvius. Pavyzdžiui, prieš 5 metus svetainės skaitomumui įvertinti rinka turėjo tik bendrą realių vartotojų skaičių, o po vienerių metų jau atsirado ir vertinamos buvo trys platformos (kompiuteris, telefonas, planšetė).

Ypač greitai keičiasi naršymo telefonu įpročiai. Jau daugiau nei metai stebimas naršymo telefonu augimas, o lygiai prieš metus telefonais sugeneruotos puslapių peržiūros aplenkė kompiuterius.

Sužinoti orų prognozę, greičiausią viešojo transporto maršrutą, sekti portalų naujienas, įsigyti prekes ar paslaugas interneto vartotojai nori vos prisilietę prie mobiliojo telefono. Siekiant prisitaikyti prie vis spartėjančio interneto vartotojų naršymo tempo yra kuriamos mobiliosios programėlės ir patogesnės straipsnių skaitymo platformos (pavyzdžiui, „Facebook“ Instant Articles), kurios jau tapo neatsiejama interneto rinkos dalimi.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./„Facebook“
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./„Facebook“

Norint kuo tiksliau išmatuoti visais šiais kanalais ateinantį vartotojų srautą, „Gemius“ ir Interneto žiniasklaidos asociacija (IŽA) priėmė sprendimą Lietuvoje pereiti prie „gemiusOvernight“ metodologijos, kuri pagrįsta techninėmis ir metodologinėmis inovacijomis.

Kasdieniai tikslesni statistikos duomenys

„gemiusOvernight“, kuri 2016 metais „IAB Europe“ organizuoto konkurso metu buvo įvertinta kaip geriausia auditorijos tyrimo metodologija, suteikia galimybę rinkos statistiką analizuoti kasdien. Jau greitai „Gemius“ klientai galės matyti praėjusios dienos, savaitės ir mėnesio duomenis. Iki šiol pasibaigusio mėnesio statistika rinkai buvo pateikiama kartą per mėnesį, o dabar kasdien, pirmoje dienos pusėje, bus matomi vakarykštės dienos skaičiai – ne prognozė, bet realūs duomenys, kuriuose bus matoma ir demografinė statistika, ir platformų bei svetainių persidengimai.

Taip pat, siekiant dar skaidresnės Lietuvos interneto rinkos, buvo sukurta rubrikų medžių URL struktūra, kuri tiksliai identifikuoja, kur nukeliauja kiekvienos rubrikos lankomumo srautas. Iki šiol rubrikų medžiai buvo kuriami pačių interneto svetainių atstovų.

Patobulinta Lietuvos interneto vartotojų skaičiavimo metodologija

Šiuolaikiniame pasaulyje žmonės naršo ne tik aktyviau, bet tam naudoja ir vis daugiau įrenginių. Darbo ir namų kompiuteriai, telefonai bei planšetės neretai priklauso tam pačiam asmeniui, o tam, kad juos atpažintų kaip vieną vartotoją, „Gemius“ naudoja „BPS“ (angl. Behavioral Panel Synthesis) metodologiją.

Dėl šios, „IAB Europe“ apdovanojimą 2015 metais pelniusios, metodologijos „gemiusAudience“ duomenų faile galima matyti persidengimą tarp skirtingomis platformomis naršančių interneto vartotojų. Nuo gegužės mėnesio atsiras nauja mobile (liet. mobilūs įrenginiai) platforma, kuri sujungs telefonų bei planšečių įrenginius ir apskaičiuos persidengimą tarp jų. Taip pat bus galima matyti ir visų platformų (angl. total) bendrą interneto vartotojo sociodemografinį profilį (iki šiol buvo galima matyti tik kiekvienos platformos atskirai).

Ypatingas dėmesys buvo skiriamas telefonais naršančiųjų vartotojų srauto fiksavimo tobulinimui. Įvertinus ryškius vartotojų naršymo šiuo įrenginiu pokyčius bei skirtingų turinio pateikimo kanalų svarbą interneto rinkoje, „Gemius“ kiekvienam jų sukūrė techninius bei metodologinius sprendimus. Anksčiau buvo skaičiuojamas bendras telefono srautas, jo neskirstant į skirtingus kanalus, o nuo šiol mobiliojo telefono statistikos duomenys bus gaunami atskirai įvertinus mobiliųjų svetainių, „Facebook“ platformos bei mobiliųjų programėlių srautus. Kitaip sakant, tas pats turinys, kurį žmogus pasieks skirtingais kanalais, bus įvertintas apskaičiuojant kiekvieno kanalo pasiekiamumą bei persidengimą atskirai, o rinką pasieks jau bendri duomenys.

Naujienų portalas/ 15min nuotr.
Naujienų portalas/ 15min nuotr.

Be to, tiksliau bus matuojami ir kompiuteriais naršantys vartotojai. Pastebėjus skirtumus naršant dienos, vakaro bei savaitgalio metu, bus pritaikytos darbo ir namų (angl. home and work) techninės platformos.

Keičiamas viešai prieinamas interneto svetainių lankomumo statistikos tinklalapis

Opa.gemius.lt (OPA – angl. Online Publishers Audit) – tinklalapis, kuriame pateikiami prognoziniai kasdien atnaujinami lietuviškų interneto svetainių lankomumo duomenys, bus keičiamas į Rating.gemius.com, kuris, skirtingai nuo buvusios versijos, leis matyti visiškai tikslius realių vartotojų statistikos duomenis.

Ateities planai

Šie pokyčiai yra tik pradžia, einant dar didesnių pasikeitimų link. „Gemius“ planuoja matuoti visas lietuvių lankomas interneto svetaines, tarp jų ir tokias interneto gigantes, kaip: „Google“, „Facebook“ ar „Youtube“. Šis pokytis rinkai leistų matyti ir lyginti visas vietines ir užsienio interneto svetaines bei socialinius tinklus, kuriuose lankosi Lietuvos internautai vienoje platformoje. Tam, kad būtų įgyvendintas šis pokytis, „Gemius“ šiuo metu laukia rinkos pritarimo.

Dar vienas didelis projektas, kurį tikimasi atvesti į Lietuvos rinką – „gemiusAdReal“. Su šiuo įrankiu, be papildomų sekimo kodų, bus galima fiksuoti visas Lietuvos ir užsienio interneto svetainėse bei socialiniuose tinkluose esančias reklamos kampanijas.

Siekiant tikslumo ir skaidrumo internete, bendru rinkos sutarimu, visi šie pasikeitimai įsigalios nuo šių metų gegužės mėnesio vidurio.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų