Yra atsisakančių savitarnos kasų
Jungtinės Karalystės (JK) prekybos tinklas „Booths“ tapo pirmuoju šalyje atsisakiusiu beveik visų savitarnos kasų. Visose 28 šio tinklo parduotuvėse, išskyrus dvi, sugrįžta prie įprastų kasų su darbuotojais.
„Manome, kad kolegos, aptarnaujantys klientus, užtikrina geresnę klientų patirtį, todėl priėmėme sprendimą daugumoje mūsų parduotuvių atsisakyti savitarnos kasų“, – BBC nurodė „Booths“ atstovas spaudai.
Panašų žingsnį žengė ir antras didžiausias mažmeninės prekybos tinklas Nyderlanduose „Jumbo“, šalyje turintis 685 parduotuves, o Belgijoje – 27. Jis trečdalyje savo parduotuvių įrengė pokalbių kasas, taip siūlydamas klientams lėtesnę apsipirkimo patirtį.
Pardavėjai net skatinami kalbėtis su žmonėmis, kurie neskuba, o tokį sprendimą jie argumentavo noru sumažinti vienišumo jausmą.
Mažmeninės prekybos eksperto Justo Gavėno nuomone, šie prekybos tinklai tiesiog ėmė ieškoti būdų išsiskirti iš konkurentų ir tam panaudojo strategiją, vadinamą „back to basics“ (liet. atgal prie pagrindų). Tikriausiai taip mažesniam klientui srautui tikimasi parduoti daugiau prekių, pardavėjams žeriant patarimus, konsultuojant.
Ar toks pokytis galėtų įvykti ir Lietuvoje?