15 diena važiuoja! Metinė prenumerata vos 7,99 Eur+DOVANA
Išbandyti
Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2023 07 24 /18:11

Kelionę į Rodą įsigijusi lietuvė teigia iš „Tez Tour“ nesulaukusi lankstumo, įmonė sako – įvyko nesusikalbėjimas

Rodo salos pietinėje pusėje nerimstant gaisrams, Lietuvos kelionių organizatoriai pirmadienį vienas po kito pažadėjo, kad elgsis lanksčiai. Keliones jau įsigijusiems žmonėms, kurie vykti į gaisro niokojamą salą nenori, „Tez Tour“ pažadėjo galimybę pakeisti kelionės kryptį arba net atgauti pinigus, jei viešbutis yra paveiktoje zonoje. Visgi su 15min susisiekusi skaitytoja įmonę kaltina sakant netiesą ir teigia, kad iš jų išgirdo, jog pakeitimai atliekami nebus. Savo ruožtu įmonė teigia, kad įvyko nesusikalbėjimas.
„Tez tour“
„Tez tour“ / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Pirmadienį „Tez Tour“ atstovė Inga Aukštuolytė 15min sakė, kad klientams, kurie įsigijo keliones į Rodą, tačiau pageidauja pakeisti kryptį ar datą, bus suteikta galimybė tai padaryti.

PLAČIAU SKAITYKITE ČIA: Rode siaučiant gaisrams, kelionių organizatoriai skrydžių nenutraukia, „Novaturas“ sustabdė naujus pardavimus į pietinę pusę

„Pirmiausia, mes kalbame su jais siūlydami alternatyvas – pavėlinti kelionę ar pakeisti kryptį. Truputį sudėtinga, kad dabar pats sezonas, tai viešbučių, kuriais galėtume pakeisti, nėra tiek daug. Bet stengiamės, kad keliautojas pailsėtų ir išvyktų suplanuotų atostogų“, – nurodė I.Aukštuolytė.

Tačiau su 15min susisiekusi Ingrida teigė, kad žadėto lankstumo iš įmonės nesulaukė.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Gaisras Rodo saloje
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Gaisras Rodo saloje

„Paprašėme pakeisti kelionės kryptį, nes kelionės metu būsiu jau 30 savaitę nėščia. Tai agentūros atstovė žinojo, kai pirkome kelionę. Su vyru tikrai nenorime rizikuoti būsimo vaiko sveikata ar gyvybe, nes jie negali garantuoti, kad gaisrai neplis ir nekels sveikatai pavojaus. Jų atsakymas buvo lakoniškas: „Viskas atliekama pagal sutartį, tad likus mažiau nei 21 dienai iki kelionės keitimai negalimi”, – pasakojo Ingrida.

Išvykti sutuoktiniai į Rodą turėtų šį šeštadienį. Be to, kelionę jiedu įsigijo praėjusios savaitės pabaigoje, kai gaisrai, anot skaitytojos, jau vyko.

„Agentūra apie tai net neužsiminė“, – tikino ji.

Nors viešbutis, kuriame turėtų apsistoti pora, yra įsikūręs šiaurinėje Rodo salos pusės dalyje, kuri yra nepaliesta gaisrų, skaitytoja atkreipė dėmesį, kad pakeliauti po salą vis tiek negalėtų, nes egzistuotų rizika, jog gaisrai vėl įsiplieks.

„Vietoje kelionės po salą gauni variantą pabūti viename salos mieste su aplink tvyrančiu nerimu dėl situacijos neaiškumo. Kaip jie gali garantuoti, kad vėjas nepasisuks ir neneš dūmų ir gaisro į šiaurinę dalį? Be kita ko, mes skrendame ne tik pamatyti Rodo miestą ir šiaurinę pusę, bet visa salą”, – teigė ji.

Už kelionę sutuoktiniai sumokėjo 1337 eurus, visgi Ingrida teigė, kad ne kaina yra svarbiausias faktorius.

„Tez Tour” teigia, kad galėjo įvykti nesusikalbėjimas

„Tez Tour” atstovė Inga Aukštuolytė teigė, kad partnerius bei keliones parduodančias kelionių agentūras įmonė yra informavusi apie keliautojams suteikiamą galimybę pasikeisti kelionės datą ar kryptį. O sutarties nutraukimo procedūra vykdoma pagal sutartį.

„Tez Tour“ nuotr./„Tez Tour“ Inga Aukštuolytė
„Tez Tour“ nuotr./„Tez Tour“ Inga Aukštuolytė

„Kalbant apie šį konkretų atvejį, galimi keli variantai – arba kelionių agentas netinkamai informavo klientę, arba agentas netinkamai suprato klientės prašymą. Bendravome su kolegomis, jie mus patikino, kad laukia atsakymo iš partnerių dėl kelionės alternatyvų keliautojai ir jai tai pasiūlys. Labai atsiprašome klientės už šį nesusipratimą”, – nurodė I.Aukštuolytė.

Pasak jos, įmonė siekia surasti tinkamą variantą keliautojui ir natūralu, kad šiuo metu, pačiu sezono įkarščiu, sudėtinga greitai surasti vietų skrydžiuose bei pasiūlyti alternatyvių pasiūlymų.

„Kiekviena situacija yra skirtinga ir kiekvieną jų sprendžiame individualiai. Bet visuomet stengiamės atliepti keliautojų poreikius”, – teigė ji.

Teisininkė paaiškino, kokios yra keliautojų teisės

Kaip komentavo advokatų kontoros „Ellex Valiunas“ asocijuotoji teisininkė Gintarė Taluntytė, vadovaujantis Civiliniu kodeksu, keliautojas turi teisę bet kuriuo metu nutraukti organizuotos turistinės kelionės sutartį iki kelionės pradžios.

Tačiau priklausomai nuo sutarties nutraukimo priežasties, kelionių organizatorius gali reikalauti iš keliautojo sumokėti kelionės nutraukimo mokestį.

„Vis dėlto, jeigu organizuotos turistinės kelionės tikslo vietoje ar visiškai greta atsiranda nenugalimos jėgos aplinkybių, dėl kurių gali tapti neįmanoma vykdyti organizuotą turistinę kelionę ar nuvežti keliautojus į organizuotos turistinės kelionės tikslo vietą, keliautojas turi teisę nutraukti sutartį, nemokėdamas kelionės nutraukimo mokesčio. Tokiu atveju keliautojas turi teisę reikalauti, kad jam būtų grąžinti už organizuotą turistinę kelionę sumokėti pinigai, tačiau jam nesuteikiama teisė papildomai gauti žalos atlyginimą“, – teigė G.Taluntytė.

Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Keleiviai
Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Keleiviai

Kitaip tariant, jeigu kelionės tikslo vietoje ar greta vyksta, pavyzdžiui, gaisrai, potvyniai, kitos gamtinės ir stichinės nelaimės, dėl ko tampa neįmanomas ar pavojingas nuvykimas į kelionės tikslo vietą, apgyvendinimas joje, susijusių ekskursijų organizavimas, tokiu atveju keliautojas gali nutraukti sudarytą organizuotos turistinės kelionės sutartį ir reikalauti, kad jam būtų grąžinti už tokią kelionę sumokėti pinigai.

Tačiau, kaip minėta, tokiais atvejais keliautojui nesuteikiama teisė papildomai reikalauti patirtos žalos atlyginimo (pavyzdžiui, žalos už papildomai savarankiškai įsigytą ekskursiją, išsinuomotą automobilį ir pan.).

Nurodytu atveju komunikacija su agentu (jei kelionė buvo įsigyta per agentą) ar kelionių organizatoriumi turėtų vykti raštu, kontaktuojant sutartyje nurodytais agento ar kelionių organizatoriaus kontaktais.

Ji nurodė, kad pats kelionių organizatorius gali nutraukti sutartį ir grąžinti už kelionę sumokėtus pinigus, jei kelionių organizatorius negali įvykdyti organizuotos turistinės kelionės sutarties dėl nenugalimos jėgos. Tokiu atveju kelionių organizatorius taip pat neprivalo atlyginti keliautojo patirtos žalos.

„Kilus ginčams dėl galimybės atgauti pinigus nurodytu atveju ir nepavykstant susitarti su agentu ar kelionių organizatoriumi, ginčai gali būti nagrinėjami kreipiantis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą arba į teismą“, – patarė advokatė.

VIDEO: „Tez Tour“ dėl gaisrų Graikijoje teko evakuoti dalį lietuvių: situacija buvo chaotiška

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais