Pilasi vartotojų priekaištai
Kelionių grupėse feisbuke gausu priekaištų, nukreiptų į „Kidy Tour“. Žmonės teigia sulaukiantys laiškų apie atšauktus skrydžius, tačiau informacijos apie alternatyvas negauna.
Viena „Atostogos Turkijoje“ grupės narė balandžio pradžioje rašė, jog agentūra atšaukė skrydį iki jo likus dviem savaitėms. Kelionė turėjo įvykti balandžio 18 dieną.
Kita narė rašė sulaukusi žinutės, kad neįvyks jos balandžio 24 dieną planuota kelionė.
„Pasiūlė [keliauti] su kita agentūra, į tą patį viešbutį ir už didesnę kainą“, – rašė ji.
Vartotojas Evaldas, kurio kelionė taip pat buvo atšaukta, rašė kelis kartus skambinęs organizatoriui, bet kiekvieną kartą išgirsdavo atsakymą, kad viskas turėtų paaiškėti po kelių dienų.
„Praeina kelios dienos, niekas nepaaiškėja ir taip tempia gumą. Ar realu, kad jie skris? Mūsų skrydis turėjo būti birželio 1 dieną“, – rašė Evaldas.
Skundų dėl „Kidy Tour“ veiklos apstu ne tik feisbuke. Įmonės „Rekvizitai.lt“ atsiliepimų puslapyje vartotoja Raminta kovo pabaigoje liejo apmaudą dėl atšauktos kelionės.
„Užsisakėme kelionę į Turkiją prieš 4 mėnesius, padavėm avansą, planavome atšvęsti Velykas su draugais. Deja. Įdomybės prasidėjo tada, kai sumokėjome visą likusią sumą už kelionę. Po 2 dienų gavome informaciją, kad mūsų skrydis atšaukiamas”, – rašė Raminta.
Ji pasakojo, kad „Kidy Tour“ pasiūlė rinktis kitą datą – balandžio viduryje, tačiau pasiteiravus, ar kaina bus ta pati, po trijų dienų gavo atsakymą, kad ji bus didesnė 160 eurų.
Atstovė: prasidėjus karui, drastiškai sumažėjo susidomėjimas Turkija
„Avia Solutions Group“, kuriai priklauso „Kidy Tour“, komunikacijos skyriaus vadovė Vilma Vaitiekūnaitė situaciją komentavo aptakiai. Ji teigė, kad prasidėjus karui Ukrainoje pastebėtas drastiškai sumažėjęs keliautojų susidomėjimas Turkijos kryptimi.
„Manome, kad dėl nestabilios geopolitinės situacijos regione keliautojai yra linkę atidėti keliones arba atostogoms rinktis kitas, Vakarų Europos kryptis, ką rodo ir parduodamų kelionių skaičiai. O ir išaugusios degalų kainos, nepakankamas lėktuvų užpildymas smarkiai pabrangina skrydžių savikainą, kas neišvengiamai vestų prie kelionių brangimo, ką jau praktikuoja kiti kelionių organizatoriai“, – komentare 15min sakė V.Vaitiekūnaitė.
„Keleiviai mums išlieka pagrindiniu prioritetu, todėl dedame visas pastangas ir ieškome būdų, kaip užtikrinti, kad kuo didesnis kelionių skaičius įvyktų sutartomis sąlygomis ir laiku“, – tvirtino ji.
Pasak atstovės, jei skrydis negali įvykti kaip planuota, keleiviai informuojami sutartyse numatytais terminais, jiems grąžinami už keliones sumokėti pinigai.
Įmonė vertinama kaip aukštos rizikos
Duomenų analitikos įmonės „Scorify“ verslo duomenų vadovė Jurga Tamašauskaitė 15min komentavo, kad 2019 m. „Kidy Tour“ buvo suteiktas mažos rizikos reitingas, tačiau pandemijos metu rizika pradėjo augti.
„Šiuo metu įmonę vertiname kaip aukštos rizikos. Jos apyvarta pradėjo mažėti jau 2019 m., t. y. prieš pandemiją, o 2020 m. nukrito daugiau nei 4 kartus. Finansinę ataskaitą už 2020 metus įmonė taip pat pateikė labai vėlai – tiktai pernai gruodžio mėnesį. 2021 m. finansinės ataskaitos įmonė dar nėra pateikusi“, – įmonės situaciją komentavo J.Tamašauskaitė.
Kelionių organizatoriaus darbuotojų skaičius pradėjo mažėti pernai gruodį ir pagreitį įgavo šių metų pradžioje – per keturis mėnesius įmonėje darbuotojų sumažėjo nuo 21 iki 15.
„Verta atkreipti dėmesį, kad įmonės akcininkas „Avia Solutions Grpup“ registruotas Kipre – apie šią įmonę duomenys yra nepasiekiami, tad kredito rizikos vertinime nėra įtraukti. Tikėtina, kad įmonės ateitis priklauso ir nuo to, ar finansinių sunkumų patiriančios įmonės veiklą finansuos akcininkai“, – sakė „Scorify“ atstovė.
Ji sakė, kad apskritai turizmo sektorius yra vienas labiausiai pandemijos paveiktų sektorių, o įmonės, siekdamos atkurti ikipandeminės veiklos apimtis, susiduria su iššūkiais.
Pandemijos metu, pasak J.Tamašauskaitės, šioms įmonėms išlaikyti darbuotojus padėjo Vyriausybės taikomos paramos priemonės, tačiau pernai lapkritį valstybės institucijoms grįžus į įprastą mokesčių ritmą, tenka mokėti ne tik einamuosius mokesčius, bet ir dengti atidėtus mokesčius, tad tai sukūrė papildomų įtampų jų veikloje.
„Dėl karo Ukrainoje sunkiai atsigauna ir atvykstamasis turizmas, tad mažesnėms ar neturinčioms stipraus akcininkų užnugario turizmo paslaugas teikiančioms įmonėms sudėtinga atsigauti po pandemijos ir vėl pasiekti buvusias veiklos apimtis“, – kalbėjo „Scorify“ atstovė.
Tarnyba: pinigus turi grąžinti per 14 dienų
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VTAT) Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vedėja Dalia Malinauskienė komentavo, kad kelionių organizatoriui nutraukus organizuotos turistinės kelionės sutartį, organizatorius ne vėliau kaip per 14 dienų nuo sutarties nutraukimo dienos turi grąžinti visus turisto arba jo vardu sumokėtus pinigus už organizuotą turistinę kelionę.
Jei nustatytų terminų nebuvo laikomasi, turistas gali reikalauti ir žalos atlyginimo.
„Turistas dėl visų pretenzijų ir problemų pirma turėtų kreiptis į kelionių organizatorių. Nepavykus turistui ir kelionių organizatoriui išspręsti ginčo geranoriškai, turistas turi teisę kreiptis į VVTAT dėl ginčo sprendimo alternatyvia (ne teismo) tvarka“, – 15min komentavo D.Malinauskienė.
Pasak jos, išvykstamąjį turizmą vykdantys kelionių organizatoriai kas ketvirtį VVTAT teikia ataskaitas, kuriose deklaruoja gautas pajamas pagal visas kelionių organizatoriaus sudarytas ir dar neįvykdytas organizuotos turistinės kelionės sutartis, teikia kitus finansinius duomenis, kuriais vadovaujantis tarnyba įvertina organizatorių finansinę ar veiklos riziką.
„Vertinama kelionių organizatoriaus veiklos rizika, turimo draudimo sumos pakankamumas, nuosavo ir įstatinio kapitalo santykis. Kelionių organizatoriai, kurie vykdo užsakomuosius skrydžius, kas mėnesį VVTAT teikia įplaukų lenteles, kuriose deklaruoja duomenis, reikalingus draudimo sumos pakankamumui nustatyti“, – rašė VVTAT atstovė.