Geriausias metų pasiūlymas! Prenumerata vos nuo 0,49 Eur/mėn.
Išbandyti

„Kika“ švenčia 25-metį: dabar gyvūnas – geriausias draugas, o anksčiau šerdavo vakarienės likučiais

„Kika“ buvo viena pirmųjų gyvūnų prekių parduotuvių, atvėrusių duris Lietuvoje po Nepriklausomybės atkūrimo. Tuomet ją įsteigė devyniolikmetė Janita Januškauskaitė-Plungė. Dabar bendrovė turi per 100 parduotuvių Lietuvoje ir Estijoje, savo gaminamus pašarus eksportuoja į daugiau nei 40 valstybių.
„Kika“ švenčia 25-metį
„Kika“ švenčia 25-metį / „Kika“ nuotr.
Temos: 1 „Kika“

Penkiolikmetė Janita Januškauskaitė prieš kelis dešimtmečius augino pudelį, vardu Kika, o vėliau, Lietuvai atkūrus Nepriklausomybę, savo šuns vardu pavadino įmonę. „Kika“ buvo viena pirmųjų, o dabar – didžiausia gyvūnų prekių parduotuvė Lietuvoje.

J.Januškauskaitės-Plungės teigimu, Lietuvoje permainingais laikais buvo ypač jaučiamas augintinių pašarų, aksesuarų, priežiūros reikmenų poreikis, todėl vos tik atsiradus galimybei buvo nuspręsta rinkai pasiūlyti tai, ko tuo metu trūko.

„Kikos“ nuotr./Janita Januškauskaitė-Plungė
„Kikos“ nuotr./Janita Januškauskaitė-Plungė

Dabar „Kika“ turi 114 parduotuvių – 72 Lietuvoje ir 42 Estijoje, taip pat specializuotą pašarų gamyklą „Akvatera“ Zapyškyje, veikiančią jau beveik 12 metų.

Septynerius metus „Kika“ veikė ir Baltarusijoje, tačiau vėliau iš rinkos nusprendė pasitraukti.

„Nepasakyčiau, kad ji mums buvo nepelninga. Ten yra labai komplikuotas valdymas, bet didžiausia kliūtis yra infliacija. Tai yra visiškai nestabili valiuta“, – pasakojo „Kikos“ savininkė. Į kitas rinkas plėstis kol kas neketina – dėmesį skirs Lietuvos ir Estijos rinkose esančių produktų ir siūlomų paslaugų kokybei.

„Kika“ nuotr./„Kika“ švenčia 25-metį
„Kika“ nuotr./„Kika“ švenčia 25-metį

Estijoje situacija – visai kitokia. „Čia visai kitokia rinka, žmonių mentalitetas, poreikiai, aukštesnis pragyvenimo lygmuo. Čia gyvena žmonės kuriems reikalingos kokybiškos paslaugos. Dirbant su Estijos rinka auga pati įmonė, tobulėja komandos nariai, priimame naujus, inovatyvius sprendimus procesų optimizavimui“, – pasakojo įmonės savininkė.

Lietuvoje „Kika“ yra stambus, tačiau ne vienintelis žaidėjas gyvūnų prekių rinkoje. Be 72 „Kikos“ parduotuvių, Lietuvoje dar veikia apie 400 zooprekių parduotuvių ir veterinarijos punktų, kur galima įsigyti gyvūnų prekių, taip pat būtiniausias prekes parduoda apie 400 prekybos centrų.

Taigi rinka, kaip sako Janita Januškauskaitė-Plungė, yra prisotinta: „Rinka yra pakankamai pripildyta ir dabar reikia tiesiog gerinti produktų kokybę, procesus. Taškų, kur klientas gali nusipirkti zooprodukcijos, yra labai daug.“

Be pašarų, žmonės taip pat perka maisto papildus, šampūnus, kosmetiką, laisvalaikio intelektualius žaidimus, dresūros priemones, drabužius, kelionės priemones. „Tokios prekės yra paklausios. Pasauliui dabar rūpi ne vien tik pamaitinti gyvūną ir kad jis gražiai atrodytų. Su gyvūnu reikia bendrauti. Vieni ateina į madą, kiti išeina. Tai yra rinka, kuri yra be galo gyva.“

J.Januškauskaitė-Plungė pasakojo, kad žmonių požiūris į gyvūnus keičiasi. Be to, realybė yra tokia, kad pasaulyje vis daugiau vienišų žmonių ir gyvūnus jie laiko savo draugais, todėl ir rūpinasi jais.

„Pasaulyje daugėja vienišų žmonių. Tai yra ne vien tik tie, kurie nesukūrė šeimos, kurie liko be šeimos, ir šeimoje yra pakankamai vienišų žmonių. Tas gyvūnas tampa vieninteliu draugu. Tokiam gyvūnui žmogus nori suteikti maksimalią priežiūrą, maksimalų komfortą. Keičiasi mūsų pačių poreikis, suvokimas. Rūpinamės gyvūnu – ir kokybiškesniu maistu, ir paslaugomis, ir aksesuarais“, – pasakojo moteris.

Pasaulyje daugėja vienišų žmonių. Tai yra ne vien tik tiek, kurie nesukūrė šeimos, kurie liko be šeimos, ir šeimoje yra pakankamai vienišų žmonių. Tas gyvūnas tampa vieninteliu draugu. Tai tokiam gyvūnui žmogus nori suteikti maksimalią priežiūrą, maksimalų komfortą.

Prieš 20 metų, pasak jos, žmonės mažai dėmesio skyrė augintinio aksesuarams, priežiūros reikmenims, maistui, tuo metu dažnas, namuose auginamą šunį ar katę šerdavo maistu nuo savo stalo.

„Žmogui pasidaro lengviau gyventi ir augintinis tampa pačiu geriausiu jo draugu. Gyvūnas myli mus besąlygiškai, jam nesvarbu, ar grįši nusiminęs, ar suirzęs – jis džiaugsis tavimi kaskart vienodai ir nuoširdžiai, nes esame jam patys svarbiausi. Būtent dėl to aš myliu šį verslą. Man patinka, kad tai jau ne tik verslas, tai gyvenimo būdas. Manęs kasdien laukia visas būrys augintinių – nesvarbu, ar esu liūdna, ar pavargusi, užtenka su jais pabūti, pasidžiaugti ir gyvenimas įgauna visai kitas spalvas“, – pasakojo J. Januškauskaitė-Plungė.

„Kika“ tinklas, neslėpė ji, ir padeda sukurti poreikį. Jo šūkis yra „Užsuk pasitarti“: „Mes laikome save profesionalais, kurie ne tik tiekia prekes, bet ir konsultuoja. Mes taip pat žiūrime paskutines tendencijas ir madas. Paskutiniu metu gyvūnas yra tapatinamas su šeimos nariu.“

Ji pasakojo, kad smulkieji graužikai nebėra tokie populiarūs kaip anksčiau. Dabar lietuviai mėgsta mažus šunis ir kates, o dauguma estų perka kates.

Tiesa, „Kikoje“ gyvūną galima gauti ir nemokamai – prieš metus bendrovė pradėjo naują gyvūnų globos projektą ir savo parduotuvėse įrengė laikinus būstus iš gyvūnų globos organizacijų atkeliaujantiems gyvūnams. „Kika“ moka už gyvūnų skiepus, taip pat augintinį priglaudžiančiems žmonėms duoda būtiniausių reikmenų krepšelį. Per metus iš „Kikos“ gyventojai pasiėmė apie 400 beglobių gyvūnų.

„Kika“ nuotr./„Kika“ švenčia 25-metį
„Kika“ nuotr./„Kika“ švenčia 25-metį

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Trijų s galia – ne tik naujam „aš“, bet ir sveikoms akims!
Reklama
Televiziniai „Oskarai“ – išdalinti, o šiuos „Emmy“ laimėtojus galite pamatyti per TELIA PLAY
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas