„Kilo Health“ vadovas T.Burgaila: 18-ąjį gimtadienį pasitikau su didžiule skola – tai ir buvo mano universitetas

Daugiau nei 15 produktų, per 600 komandos narių ir apyvarta, viršijanti 100 mln. eurų. Lietuvoje gimusio sveikatos technologijų srities startuolio „Kilo Health“ pasiekimai jau šiandien įspūdingi, bet jam vadovaujantis Tadas Burgaila ambicijų nemažina. „Dėl to ir mečiau mokyklą, kad galėčiau įgyvendinti savo svajones ir kurti verslus“ – sako jis.
Tadas Burgaila
Tadas Burgaila / „Kilo health“ nuotr.

Mokyklos T.Burgaila taip ir nebaigė. Maža to, 18-ąjį gimtadienį pasitiko su didžiule skola ir antstoliais. Tačiau per pastaruosius 15 metų prisidėjo prie kone pusantro šimto verslų kūrimo ir šiandien konkuruoja su didžiausiais rinkos žaidėjais sveikatos technologijų srityje.

– „Financial Times“ paskelbė, kad šiuo metu „Kilo Health“ yra TOP 2 sparčiausiai auganti įmonė Europoje. Padėk nežinantiems, kokius produktus kuriate?

– Pradėjome nuo sveikos gyvensenos (angl. digital wellness) – mitybos planų ir sporto programų. Sukūrėme kelis žinomus prekės ženklus, turinčius milijonus registruotų vartotojų. Tačiau ėjome vis toliau, kūrėme vis sudėtingesnius produktus, kol apsistojome sveikatos technologijų srityje (angl. digital health). Dabar orientuojamės į diabeto, širdies ir kraujagyslių ligas bei psichikos sveikatą (angl. mental health). Investuojame labai daug laiko ir kitų resursų, nes turime tikslą būtent čia kurti vertę ir pasaulinio lygio inovacijas.

„Kilo Health“ nuotr./Tadas Burgaila
„Kilo Health“ nuotr./Tadas Burgaila

Visas šis lūžis, kuriame esame gal dvejus metus, buvo organiškas, bet vidinės turbulencijos neišvengėme. Reikėjo keisti ir mąstyseną, ir labai daug procesų. Jei kalbi apie sporto programą ar dietą, tai trumpalaikis produktas. Čia nėra sprendimų, kuriems nereikėtų valios ir laiko, o pasiekusiems tikslą produktas nebėra aktualus. Tačiau kas antras žmogus pasaulyje miršta nuo širdies ir kraujagyslių ligų. Matome, kad čia galime labai stipriai padėti. Pavyzdžiui, kuriame išmanųjį vaistų buteliuką, kurio vienas funkcionalumų – jei neišgeri vaistų, tavo artimasis ar gydytojas gauna įspėjimą. JAV 0,5 mln. žmonių atsiduria ligoninėse vien todėl, kad laiku neišgeria būtinų vaistų. Paprastu sprendimu tu realiai gelbsti gyvybes.

Daugiau nei 50 proc. mūsų klientų yra JAV. Toliau rikiuojasi visos TOP anglakalbės šalys – Jungtinė Karalystė, Kanada, Australija, net Naujoji Zelandija. Galiausiai – didžiųjų ekonomikų valstybės, tarp kurių Prancūzija, Italija ar Ispanija. Dabar stipriai didiname savo verslo dalį Europoje ir žvalgomės į Aziją, kur matome didžiulį potencialą.

– „Kilo Health“ biuras, kuriame ir kalbamės, rodos, puikiai atspindi bendrą jūsų įmonės kultūrą. Gali keliais žodžiais apibūdinti, kokia ji yra tau?

– Visų pirma, apie žmones. Kai kūrėme įmonę, nuo to ir pradėjome. Kartais Lietuvoje tu dar jauti emociją, kad lyg darbuotojas turi būti dėkingas įmonei už suteiktą galimybę. Mes tai rekonstruojame – įmonė turi būti dėkinga darbuotojui, nes jis dalijasi savo žiniomis ir laiku.

Kaip tokią kultūrą suformuoti ir, svarbiausia, išlaikyti, kai komanda sudaro daugiau nei 600 žmonių? Pasiekę tokį skaičių net startuoliai paprastai perima dalį korporacijų darbo principų, bet „Kilo Health“ korporacija niekaip nepavadinsi.

– Nemeluoti. Aš gal kartais žiūriu į ateitį gana naiviai ir subjektyviai, bet mes neturime jokios paslapties. Tiesiog suformavome aiškų branduolį su aiškiomis vertybėmis, o jie fundamentalius vidinės kultūros principus perdavė toliau. Tai yra kolektyvinis susitarimas – kurti nuoširdų dialogą ir elgtis su visais taip, kaip norėtum, kad elgtųsi su tavimi.

Ir, panašu, tai veikia? Vien per praėjusius metus sulaukėte 61,5 tūkst. užklausų specialistų, kurie nori dirbti „Kilo Health“. Kaip tiek žmonių pritraukti? Ypač kai viskas, ką dabar girdime – milžiniškas darbuotojų trūkumas IT srityje.

– Atvirai kalbant, tai paradoksas, nes mes sąmoningai dėl to nieko nedarėme, neturėjome jokios viešųjų ryšių strategijos. Niekada apie save nerėkiame, nekabiname mieste plakatų, nerašome jokių užsakomųjų straipsnių. Didelė dalis mūsų darbuotojų ateina išgirdę apie įmonę iš čia dirbančių artimųjų – „per rekomendacijas“. Esame maža šalis, mažas miestas ir mūsų tikslinė grupė maža. Geriausia komunikacija vyksta baruose arba kitaip – iš lūpų į lūpas. Apie mus turbūt dėl to ir yra daugybė įvairių istorijų. Kita vertus, kai žmogus rekomenduoja savo pažįstamą, prisiima tam tikrą atsakomybę, tai tarsi patvirtinimas.

„Kilo Health“ nuotr./„Kilo Healt“ darbuotojai
„Kilo Health“ nuotr./„Kilo Healt“ darbuotojai

Mitas ar tiesa, kad dauguma jūsų darbuotojų yra labai jauni?

– Žvelgiant į vidurkį, mes esame jauna įmonė. Dveji metai atgal būčiau pasakęs: „Labai jauna įmonė su labai daug jaunų vadovų.“ Ir tai buvo būtina sąlyga augimui. Jaunatviškas maksimalizmas, energija, kartais gal ir be proto, su didžiuliu chaosu, bet milžinišku polėkiu – kombinacija, kuri mums padėjo padaryti greitą ir didelį šuolį.

Atėjo kitas etapas. Dabar kaip tik svarbi patirtis, pagalvoti, pastrateguoti, o kartais ir sustoti. Todėl pastaruoju metu samdome daug patyrusių vadovų iš Švedijos, Vokietijos, Portugalijos, Prancūzijos ir pan. Lietuvoje nerandame vadovų, kurie turėtų tarptautinės patirties ypač IT srityje. Todėl perkame kompetencijas ten ir integruojame čia.

Lietuviai yra smalsūs, veržlūs, darbštūs, bet kartais dar pernelyg kuklūs. Tai labai gražus ir man asmeniškai bruožas, susiformavęs istoriškai ir kuriantis šalies unikalumą. Kombinuojant tai su vakarietiškų vertybių vadovais, kurie jau praėjo kelių kartų mokyklą ir matė visą interneto virsmą, pavyksta labai puiki kombinacija. Balansas. Tačiau esminis dalykas mums patikėti, kad galime būti globalūs. Mes patikėjome, o tada kiti patikėjo mumis.

Tačiau atrodo, kad tai turėtų užkrauti labai didelį svorį ant pečių.

– Neturiu kuo skųstis, nes tai yra mano svajonė. Kai esi ten, kur norėjai būti, gyvenimas natūraliai tau atsiunčia jėgų, galimybių ar variantų. Esu perfekcionistas, bet proto ribose. Turiu gerai veikiantį realybės filtrą, kai pasipurtai galvą ir pasižiūri į situaciją iš kitos pusės. Dabar mes turime labai gerą momentą ir pozicijas. Jei anksčiau užsienyje apie „Kilo Health“ pasakodavau 5 min., tai dabar užtenka paminėti, kad esame TOP 2 sparčiausiai augantys Europoje pagal „Financial Times“. Tave priima kitaip ir atidaro labai daug papildomų durų.

„Kilo Health“/Tadas Burgaila
„Kilo Health“/Tadas Burgaila

Kaip sukurti tokio lygio ir kultūros verslą? Kokia buvo pati tavo pradžia versle?

– Mums visai netyčia pavyko sukurti ekrano užsklandų puslapį, kuris tapo TOP 3 lankomiausiu pasaulyje. Tuo metu man buvo 16-ka. Gavau pirmuosius pinigus ir jie tikrai buvo pakankami tam, kad galėčiau sau leisti gyventi savarankiškai. Ką gali sakyti tėvai? Blogai. Bet pradėjau koncentruotis į verslus ir tai labai neblogai sekėsi.

Turėjau svajonių sukurti savo socialinį tinklą, valdyti didelius projektus. Samdėme programuotojus Indijoje, turėjome 20–30 žmonių komandą, kuriai mokėjome atlyginimus. Nenuostabu, kad pritrūko ir patirties, ir finansinio raštingumo, kaip valdomi pinigai. Atėjo toks metas, kai supratau, kad nebeliko, už ką tas algas mokėti. Prasidėjo kitas etapas, kai visi aplinkiniai sugrįžo su: „Mes sakėm“. 18-ąjį gimtadienį pasitikau su didžiule skola ir antstoliais. Taigi tai nebuvo lengva. Reikėjo kelerių metų iš šito išlįsti. Tai turbūt ir buvo mano universitetas.

Po to sekė skirtingi internetiniai verslai, kol supratau, kad atėjo metas kažkam didelio. Teisingi ir išprotėję žmonės patikėjo vizija, kad galima sukurti „Kilo Health“. Įmonę, tikrą pasaulinį žaidėją, reikšmingą JAV. Buvo visko, bet pavyko.

Ir visada šiame kelyje nepaleido mintis apie verslą? Nebuvo blaškymosi?

– Nesutinku su žmonėmis, kurie sako, kad nereikia mokyklos ar universiteto, bet daugiau nieko neturi užnugaryje. Aš turėjau labai aiškią priežastį – jau gavau pajamas ir dariau tai, ką labai norėjau daryti. Nežinau, kodėl man tai pavyko jau 16-os. Neturiu ir atsakymo, kas man padėjo nepalūžti, susidūrus su didžiulėmis skolomis. Tikrai. Tu atsikeli ryte ir supranti, kad reikia gyventi. Taip, tau 18 metų, bet tai nekeičia fakto, kad turi eiti ir kažką daryti.

„Kilo Health“ nuotr./„Kilo Health“ biuras
„Kilo Health“ nuotr./„Kilo Health“ biuras

Turbūt negalime išgirsti ir atsakymo, tai kaip sukurti sėkmingą verslą?

– Aš niekada gyvenime nesiekiau būti tuo, kuris pasakos, ką ir kaip reikia daryti. Man net nepatinka žmonės, kurie neva tai žino. Esu įsitikinęs, kad visi jie meluoja. Žinau daug daugiau blogų istorijų. Apie sėkmę rašo knygas, bet, jei užtektų jas perskaityti, būtų pernelyg paprasta. Tu atsikeli ryte, turi tikslą ir arba jį pasieki, arba ne. Visi gražūs žodžiai? Jie tiks. Bet galutinį rezultatą lemia aplinkybės, žmonės ir kartais paprasčiausia sėkmė.

Kada supratai, kad „Kilo Health“ jau yra sėkmės istorija?

– Iki šiol taip nemanau. Taip, sėkmė, kad būdami Vilniuje mes sugebame konkuruoti su San Fransisku ar Tokijumi, mūsų darbuotojus vertina globaliu mastu ir siūlo globalius atlyginimus. Tu tiesiogiai prisidedi prie žmonių svajonių išpildymo ir Lietuvos ekonomikos auginimo. Tačiau apie „Kilo Health“ sėkmę kalbėsime turbūt tik tuomet, kai aš pats jau būsiu pasitraukęs iš vadovo pareigų. Galėsiu įvertinti visą verslą ir šią kelionę retrospektyviai, bet kol kas esame tik pakeliui į sėkmę.

Ir kas tuomet?

– Eisiu kurti filmus. Jaučiu, kad visuomet esu kažkur tarp verslo ir meno. Noriu parodyti, kad lietuviai yra talentingi sukurti filmą, kurį parodys kino teatrai JAV ir „Netflix“. Kai apie tai šiandien pasakoji dirbantiems kine, į tave žiūri kaip į beprotį. Tačiau taip kažkada buvo ir su „Kilo Health“, o pažiūrėkime, kur nujudėjo technologijų verslai. Todėl bandau įnešti pokytį ir kitose srityse. Nenoriu daug išduoti, bet jau pradėjome dirbti šia linkme.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis