Kinija skyrė „Alibaba“ 2,33 mlrd. eurų baudą už piktnaudžiavimą dominuojama padėtimi

Kinijos rinkos priežiūros institucija skyrė elektroninės prekybos milžinei „Alibaba“ 18,2 mlrd. juanių (2,33 mlrd. eurų) už praktiką, pripažinta piktnaudžiavimu šios bendrovės dominuojama padėtimi rinkoje, šeštadienį pranešė valstybinė žiniasklaida.
„Alibaba“
„Alibaba“ / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Naujienų agentūra „Xinhua“ nurodė, kad Valstybinė rinkos reguliavimo administracija šią baudą paskyrė užbaigusi gruodį pradėtą tyrimą dėl „Alibaba“ veiksmų.

Tyrėjų taikiklyje atsidūrė skundai, kad „Alibaba“ reikalauja prekiautojų, norinčių pardavinėti savo prekes šios bendrovės populiariose platformose, nesinaudoti jos varžovių elektroninėmis parduotuvėmis.

Baudos dydis buvo nustatytas, priežiūros pareigūnams nusprendus, kad „Alibaba“ turi sumokėti 4 proc. nuo savo pardavimų apyvartos 2019 metais –455,7 mlrd. juanių (58,44 mlrd. eurų), rašo „Xinhua“.

„Alibaba“ ir kitos pirmaujančios Kinijos technologijų bendrovės patiria spaudimą, didėjant susirūpinimui dėl jų įtakos Kinijoje, kur daugybė vartotojų naudoja pagrindines platformas bendrauti, apsipirkti, sąskaitoms apmokėti, išsikviesti taksi, paimti paskolą ir įvairiems kitiems kasdieniams reikalams.

Ypatingo priežiūros tarnybų dėmesio „Alibaba“ sulaukė nuo pernai spalio, kai vienas iš šios bendrovės įkūrėjų Jackas Ma sukritikavo institucijas, jog jos yra atsilikusios nuo šiuolaikinės realybės, kai buvo išreikštas susirūpinimas dėl „Alibaba“ finansinio sparno „Ant Group“ pastangų įsigalėti skolinimo, turto valdymo ir draudimo sektoriuje.

Kinija stengiasi suvaldyti didėjantį gyventojų įsiskolinimą ir bendrovių chaotišką skolinimo politiką, o šios srities naujokės „Ant“ didėjanti įtaka ir J.Ma išsakyta reta vieša kritika vyriausybei laikoma iššūkiu valstybės dominuojamam finansų sektoriui.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis