„Klaipėdos naftos“ Klaipėdos SGD tarnybos direktorius Arūnas Molis sako, jog SGD laivo-saugyklos talpyklose susidarantys dujų garai gali būti panaudoti elektros gamybai.
„Klaipėdos SGD terminalo laivas-saugykla be savo pagrindinės užduoties – dujinimo, papildomai gali atlikti ir elektros gamybos funkciją“, – BNS komentavo A.Molis.
Pasak jo, pritarus projektui reikėtų laivą ir krantinę sujungti Kuršių marių dugne nutiestu specialiu kabeliu. Su galimais įrangos tiekėjais tai jau aptarta, taip pat atliktas finansinis modelis.
„Kol nepriimtas sprendimas tokios elektrinės projektui įgyvendinti, skaičiavimai yra konfidencialūs, tačiau parama ženkliai sustiprintų projekto įgyvendinimo tikimybę“, – sakė A.Molis.
Jo teigimu, projekto idėja ne kartą aptarta su Energetikos ministerija ir Valstybine energetikos reguliavimo taryba (VERT), o šiuo metu svarstoma, ar jis atitiktų ES Trečiojo energetikos paketo reikalavimus.
„Pagal ES reglamentus ir direktyvas energijos gamyba ir infrastruktūros valdymas turi būti atskirtas, tai yra, atliekamas skirtingų, nesusijusių bendrovių“, – pridūrė A.Molis.
Kol nepriimtas sprendimas tokios elektrinės projektui įgyvendinti, skaičiavimai yra konfidencialūs, tačiau parama ženkliai sustiprintų projekto įgyvendinimo tikimybę.
„Klaipėdos naftos“ teigimu, laive „Independence“ yra keturi varikliai, gaminantys elektrą iš dujų, o ji naudojama išdujinimo procese ir kitoms terminalo reikmėms. Priklausomai nuo išdujinimo intensyvumo, lieka nepanaudoti dujų garai, kuriuos ir būtų galima panaudoti elektros gamybai.
„Projektas tampa ypač aktualus rengiantis įsigyti laivą saugyklą ir SGD importo galimybę užtikrinti iki 2044 metų“, – sako A.Molis.
1,5 metų trukmės šalies ekonomikos gaivinimo plane elektros gamybai iš SGD garų Klaipėdos SGD terminale (FSRU PowerGen) siūloma skirti 10 mln. eurų bei dar 2,4 mln. eurų – stacionarių SGD papildymo stotelių plėtrai.
Apie galimybę panaudoti SGD terminalą ir elektros gamybai BNS prieš metus kalbėjo ir Klaipėdoje vykusiame tarptautiniame SGD forume dalyvavę ekspertai.
Tuometinis „Klaipėdos naftos“ vadovas Mindaugas Jusius tąkart sakė, kad yra vertinamos galimybės dujų garus panaudoti energijos gamybai, taip atpiginant terminalo išlaikymą, nes, pasak jo, „tie nugaravimo kaštai sudaro nemažai milijonų eurų per metus“. Jo teigimu, kalbama apie 26-30 MW pajėgumo elektros gamybą, tačiau projekto įgyvendinimas „būtų labai sudėtingas“.